Toon posts:

[UT]Kleine schokkertjes in SP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleem. Als ik de SP in UT speel dan krijg ik de hele tijd kleine schokjes achter elkaar. Dit terwijl ik dan 60/70 fps haal. Ik vind dit een beetje vaag gezien mijn systeem.(zie sig) Op internet heb ik verder geen problemen. Alles draait soepel enzo alleen dan met 40 fps. Dus het komt er dus eigenlijk op neer dat als ik boven de 40 fps kom dat ik dan kleine schokjes krijg? Ik vind dit erg vaag. Als ik op internet ook mijn netspeed verhoog (en dus 60/70 fps haal) Dan krijg ik ook van die kleine schokjes :( Ik heb al het volgende geprobeerd:

UT helemaal opnieuw installen.
UT patch opnieuw installen.
Winxp Pro er helemaal opnieuw opgegooid.
Detail level lager zetten.
Op 16 bits zetten.

Ik ben helemaal ten einde raad, wie kan mij helpen?

P.S het is UT GOTY

Verwijderd

Heb je al andere video drivers geprobeerd

Welke kaart heb je trouwens ?

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 22:43
Op vrijdag 07 juni 2002 12:25 schreef Deeper het volgende:
Heb je al andere video drivers geprobeerd

Welke kaart heb je trouwens ?
Geforce 2 mx 400 (Zie sig ThaBunny)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, heb ook alle detonators al gebrobeerd, het is trouwens een Geforce 2 MX 400 van ASUS.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 07 juni 2002 13:18 schreef ThaBunny het volgende:
Oh ja, heb ook alle detonators al gebrobeerd, het is trouwens een Geforce 2 MX 400 van ASUS.
Ik had ook problemen met de Goty edition. Nu heb ik detonator 22.50 erop. Best wel een oude dus, maar het draait prima zo. De paar FPS die ik meer haal met de 28.x of 29.x zijn het voor mij niet waard om geen UT te kunnen spelen. En verder of ik nou 100 fps of 98 heb gemiddeld, dat maakt me ook niet uit. Maargoed probeer eens een oude driver. Dus de 15 serie ofzo.... Misschien dat dat wat is!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 13:57 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Ik had ook problemen met de Goty edition. Nu heb ik detonator 22.50 erop. Best wel een oude dus, maar het draait prima zo. De paar FPS die ik meer haal met de 28.x of 29.x zijn het voor mij niet waard om geen UT te kunnen spelen. En verder of ik nou 100 fps of 98 heb gemiddeld, dat maakt me ook niet uit. Maargoed probeer eens een oude driver. Dus de 15 serie ofzo.... Misschien dat dat wat is!
Ik heb het net ff gebrobeerd maar het helpt niet :(

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zoiets heb ik ook in WinXP pro, alleen dan met een need for speed spel, on de paar seconden iets van een hapering terwijl mijn systeem het echt wel aan kon.

ben daar ook nooit uigekomen :(

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06-2023
hmm doe xp maar weg hielp bij mij ook. ik was zelf ook neit blij met gamen en xp maar das mijn mening

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Klinkt erna dat je VSync eens aan moet zetten. :)

🌞🍃

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Op vrijdag 07 juni 2002 15:41 schreef DataBeest het volgende:
Klinkt erna dat je VSync eens aan moet zetten. :)
Was het niet uitzetten?

Speel je trouwens in D3D of OpenGL?

Ik, geheel anders

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 14:43 schreef Tekielja het volgende:
zoiets heb ik ook in WinXP pro, alleen dan met een need for speed spel, on de paar seconden iets van een hapering terwijl mijn systeem het echt wel aan kon.

ben daar ook nooit uigekomen :(
Dat heb ik ook met een 3dfx v3 pci, sb live en k7s5a. Ik denk dat het door de PCI videokaart komt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 15:57 schreef LegalAlien het volgende:

[..]

Was het niet uitzetten?

Speel je trouwens in D3D of OpenGL?
Ik speel in D3D, en wat is VSync en hoe moet ik het aanzetten? (sorry newbie vraagje :) )

Edit: heb ook al geprobeerd in OpenGL te spelen alleen dat werkt niet

Verwijderd

met 512mb DDR kan je de cache van UT ook wel een STUK hoger zetten dan de standaard 4mb, op 128 of 256 of zo, dit wil ook nog wel eens helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Woei het probleem is opgelost, heb nu VSync aangezet en het loopt nu als een trein! Thx voor diegene die zei dat ik dit moest doen (weet niet meer wie dat was/is) :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 19:38 schreef ThaBunny het volgende:
Woei het probleem is opgelost, heb nu VSync aangezet en het loopt nu als een trein! Thx voor diegene die zei dat ik dit moest doen (weet niet meer wie dat was/is) :)
Dat was ik. :)
You're welcome. :+

VSync zorgt ervoor dat je aantal frames per seconden niet hoger wordt dan het aantal Hz van je beeldscherm. Als dat namelijk gebeurt krijg je wat jij had.
Je had het niet op plekken waar je weinig frames per seconde had, omdat hij daar dus niet boven je aantal Hz van je beeldscherm komt. :)

Zo, weer wat geleerd. ;)

🌞🍃

Pagina: 1