Ik heb nu een oude Pentium 75 als server geinstalleerd in een thuis netwerk. Omdat ik de server niet altijd meer aan heb staan en dat ding ook veel herrie maakt was ik op zoek naar alternatieven in de vorm van een hardware router.
Nu wil ik natuurlijk wel alle problemen die ik met mijn software router heb opgelost niet weer tegen komen in mijn hardware router. Daarom moet ook deze hardware router dezelfde mogelijkheden hebben:
1) Chello internet verdelen
2) Port mapping voor sneller eDonkey, FTP server etc. etc.
3) MSN en ICQ
4) Printer server
Na veel programma's geprobeert te hebben kwam WinRoute toch als enige goede router uit de bus. Is hetzelfde ook het geval met hardware routers? Zoja, welke is dan net zo goed als in mijn ogen WinRoute?
Ik heb wel al begrepen dat je voor Chello (met Terayon in Eindhoven) dus je MAC adres moet instellen in je router. Een switch of hub zal dus al niet goed genoeg zijn.
Ik kwam in diverse topics de volgende hardware tegen, maar ik weet niet welke nu aan mijn wensen voldoen. Zijn er misschien mensen met ervaring?
- US Robotics USR8000
- Edimax RT 314
- Edimax RP 114
- Vigor 2200 E
- Barricade SMC 7004BR
- Linksys
- Repotec RP-18515
Ook de prijs moet wel betaalbaar blijven, en liefst ook in Eindhoven of regio te verkrijgen.
De groeten en ik wacht in spanning af van jullie reacties.
MADman
Nu wil ik natuurlijk wel alle problemen die ik met mijn software router heb opgelost niet weer tegen komen in mijn hardware router. Daarom moet ook deze hardware router dezelfde mogelijkheden hebben:
1) Chello internet verdelen
2) Port mapping voor sneller eDonkey, FTP server etc. etc.
3) MSN en ICQ
4) Printer server
Na veel programma's geprobeert te hebben kwam WinRoute toch als enige goede router uit de bus. Is hetzelfde ook het geval met hardware routers? Zoja, welke is dan net zo goed als in mijn ogen WinRoute?
Ik heb wel al begrepen dat je voor Chello (met Terayon in Eindhoven) dus je MAC adres moet instellen in je router. Een switch of hub zal dus al niet goed genoeg zijn.
Ik kwam in diverse topics de volgende hardware tegen, maar ik weet niet welke nu aan mijn wensen voldoen. Zijn er misschien mensen met ervaring?
- US Robotics USR8000
- Edimax RT 314
- Edimax RP 114
- Vigor 2200 E
- Barricade SMC 7004BR
- Linksys
- Repotec RP-18515
Ook de prijs moet wel betaalbaar blijven, en liefst ook in Eindhoven of regio te verkrijgen.
De groeten en ik wacht in spanning af van jullie reacties.