Toon posts:

Welke router/switch voor Chello?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een oude Pentium 75 als server geinstalleerd in een thuis netwerk. Omdat ik de server niet altijd meer aan heb staan en dat ding ook veel herrie maakt was ik op zoek naar alternatieven in de vorm van een hardware router.

Nu wil ik natuurlijk wel alle problemen die ik met mijn software router heb opgelost niet weer tegen komen in mijn hardware router. Daarom moet ook deze hardware router dezelfde mogelijkheden hebben:
1) Chello internet verdelen
2) Port mapping voor sneller eDonkey, FTP server etc. etc.
3) MSN en ICQ
4) Printer server

Na veel programma's geprobeert te hebben kwam WinRoute toch als enige goede router uit de bus. Is hetzelfde ook het geval met hardware routers? Zoja, welke is dan net zo goed als in mijn ogen WinRoute?

Ik heb wel al begrepen dat je voor Chello (met Terayon in Eindhoven) dus je MAC adres moet instellen in je router. Een switch of hub zal dus al niet goed genoeg zijn.

Ik kwam in diverse topics de volgende hardware tegen, maar ik weet niet welke nu aan mijn wensen voldoen. Zijn er misschien mensen met ervaring?
- US Robotics USR8000
- Edimax RT 314
- Edimax RP 114
- Vigor 2200 E
- Barricade SMC 7004BR
- Linksys
- Repotec RP-18515
Ook de prijs moet wel betaalbaar blijven, en liefst ook in Eindhoven of regio te verkrijgen.

De groeten en ik wacht in spanning af van jullie reacties.

:9~ MADman

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

Flexx

This side up

Ik heb de Vigor 2200E i.s.m Chello, werkt heel goed en is makkelijk in te stellen. En misschien ook belangrijk hij maakt geen geluid.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wij gebruiken en verpatsen hier alleen maar Draytek Vigor's.
Snel ,simpel, goed, goede support.

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 21:47

jmr

Ik gebruik de Vigor 2200W i.c.m. Chello en werkt perfect.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 12:09 schreef Flexx het volgende:
Ik heb de Vigor 2200E, werkt heel goed en is makkelijk in te stellen. En misschien ook belangrijk hij maakt geen geluid.
Hoe kun je op dergelijke hardware dan port mapping doen voor een FTP server bijvoorbeeld, op een PC die je dan aansluit op deze router (aannemende dat ie een soort van switch/hub ingebouwd heeft)?

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 08:12

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Een vriend van mij heeft goede ervaringen met de SMC Barricade 7004BR. Zit een firewall in, MAC adres is in te stellen, 4 poorts hub en een printerpoort om via IP naar te printen. Het ding ziet er alleen niet 'mooi' uit, maar dat boeit niet. Geen ventilator en een externe voeding, dus geen geluid. Poortmapping is ook mogelijk met dat ding. Hij zit trouwens op @home.

Verwijderd

de goedkoopste oplossing is nog steeds te vinden op www.dlink.com (di704 uit mijn hoofd) >>> 89$.

de mogelijkheden zijn niet al te groot maar prima om een aantal pc's aan te sluiten op inet...

(dhcp / mac cloning / 4 ports switch / firewall/nat router / port forwarding / acceslist; ondersteund alleen pptep (niet geschikt voor adsl)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 13:28 schreef iis5_rulez het volgende:
de goedkoopste oplossing is nog steeds te vinden op www.dlink.com (di704 uit mijn hoofd) >>> 89$.

de mogelijkheden zijn niet al te groot maar prima om een aantal pc's aan te sluiten op inet...

(dhcp / mac cloning / 4 ports switch / firewall/nat router / port forwarding / acceslist; ondersteund alleen pptep (niet geschikt voor adsl)
Volgens mij heeft deze (http://www.dlink.com/products/broadband/di704p/) ook wel alles wat ik wil hebben. Iemand ervaring met deze kast? Waar je hem kan kopen en wat die kost?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 12:10 schreef KillerAce_NL het volgende:
Wij gebruiken en verpatsen hier alleen maar Draytek Vigor's.
Snel ,simpel, goed, goede support.
Ik heb veel over Vigor (http://www.draytek.co.uk/products/vigor2300.html) gehoord al, heeft zich denk ik al vaak bewezen. Waar kan ik hem kopen en wat kost ie?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op vrijdag 07 juni 2002 12:09 schreef Flexx het volgende:
Ik heb de Vigor 2200E i.s.m Chello, werkt heel goed en is makkelijk in te stellen. En misschien ook belangrijk hij maakt geen geluid.
beaam

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je zo'n router instelt? Moet je dan een serieel kabeltje aan dat kastje hangen en programmeren, of kun je via je netwerk-verbinding een speciaal pakket installeren en zo instellingen doen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Via interne webpage.
Dus gewoon via iexplore.exe
Is echt heel simpel, goede nederlandse handleiding voor beginners ook.
nerderlandse helldesk ook.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Op vrijdag 07 juni 2002 14:22 schreef damadman het volgende:
Weet iemand hoe je zo'n router instelt? Moet je dan een serieel kabeltje aan dat kastje hangen en programmeren, of kun je via je netwerk-verbinding een speciaal pakket installeren en zo instellingen doen?
Het maakt gebruik van een webinterface..

-
[reactie op thread]
Het fijnste lijkt me de SMC.
Echt perfect dingetje..
Gok: €180 te bestellen bij Paradigit
[/reactie op thread]

Actions speak louder than words

Verwijderd

Wij hebben hier een edimax staan
je configureerd hem via je browser (ffkes ip en DNS invullen en iederen client krijgt via dhcp een ip toegewezen)
Als ie eenmaal loopt heb je er geen omkijken meer na
Perfect apperaat

http://www.edimax.com/Product/IAS/BR600x/br6004+_e.htm

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 14:49 schreef Mr_Man het volgende:
Wij hebben hier een edimax staan
je configureerd hem via je browser (ffkes ip en DNS invullen en iederen client krijgt via dhcp een ip toegewezen)
Als ie eenmaal loopt heb je er geen omkijken meer na
Perfect apperaat

http://www.edimax.com/Product/IAS/BR600x/br6004+_e.htm
Volgens mij hebben Edimax geen versies met printer server en kunnen ze geen port mapping doen, dus kan ik geen snel eDonkey en FTP/HTTP server meer draaien als ik me server dan weer eens aanzet.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 12:06 schreef damadman het volgende:
[..]
2) Port mapping voor sneller eDonkey
[..]

De groeten en ik wacht in spanning af van jullie reacties.

:9~ MADman
[VERY OFF-TOPIC]
Werkt dit? Welke poort moet ik hebben dan? Ik baaaaal echt van de snelheid van eDonkey!
[And we're back on track]

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 15:16 schreef sjaakduhuuhl het volgende:

[..]

[VERY OFF-TOPIC]
Werkt dit? Welke poort moet ik hebben dan? Ik baaaaal echt van de snelheid van eDonkey!
[And we're back on track]
Dit hoort niet in dit topic, maar als je achter een firewall zit of in een lokaal netwerk krijg je van eDonkey een laag ID nummer (getal heeft waarde onder de miljoen linksboven te zien als je op het grote vraagteken klikt).
Als je je eDonkey poort mapt (standaard iets van 4561 of zo, moet je effe kijken waar de servers standaard op draaien ga je dus door je firewall en je netwerk heen.
De eDonkey server waar je op inlogt ziet dit als een rechtstreekse verbinding en krijg je een ID dat hoger ligt dan een paar miljoen. Nu kun je dus veel meer mensen benaderen en gaat alles veel sneller.

• Nono_home
  • Laatst online: 28-12-2021
US Robotics USR8000
Prima dingetje, klein, stil, printerserver, super simpel installen, wel ff firmware update doen voor mac adres manual intypen

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Zijn al een hoop topics over dit onderwerp.
Bijvoorbeeld
[topic=494664]

Voor de mensen die gebruik maken van MSN file transfer, voice en video is een router met UPNP ondersteuning aan te raden. Met UPNP werkt dit namelijk zelfs achter NAT.

Ik gebruik zelf de RP-IP515H van Repotec, ook onder Chello. Ik ben er zelf erg tevreden over. Anderen schijnen echter last te hebben met het af en toe vastlopen van deze router.
De RP-IP515H ondersteunt UPNP, heeft ook een ingebouwde 4 poorts switch en een print server. Er is ook een 7 poorts versie (RP-IP518H).

Een koopje is de ETech voor fl. 72 ex op http://www.routershop.nl, waarover ik ook veel positieve dingen hoor. De UPNP ondersteuning daarvan is er nog niet, maar komt wellicht met een volgende firmware update.

Verwijderd

Ik heb zelf de Vigor 2200E en ben er erg tvreden mee, voor ICQ/MSN met de nieuwste firmware heb je geen poortmapping nodig.

Poortmappingen maken is erg simpel, op http://www.draytek.nl vind je een voorbeeld van de webconfigurator.
Pagina: 1