Spire whisperrock II erg oke.

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5F263c1M3T.gif

ik heb er al een fcpga socket mee gesloopt maar volgens mij is de bevestigingsclip van de heatsink niet berekend op de relatief hoge celeron met heat spreader.

maar goed een celeron heeft natuurlijk helemaal niet zo'n ding nodig, was alleen maar om te testen.

het is dus een 80 mm heatsink met een 80mm fan. en hij kost maar 13,50 euro ofzo. als je de standaard spire fan niet goed vind kun je er dus zonder fan adapter gewoon een eigen 80 mm fan op schroeven. het is in ieder geval een goeie heatsink voor weinig geld dan. niet dat de fan op zich slecht is maar er zijn altijd mensen die er bijv. een papst fan op willen zetten ofzo. de onderkant is trouwens erg mooi glas gepolijst.

ik werk niet bij spire ofzo maar ik vind dit gewoon een aanrader.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

CPU (met/zonder pasta), temps ??

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp kan je hier casefans opschroeven (zoals een 12 DB papst fan) ?

• smvs
  • Niet online
ik zal hem ook nog wel ff in real world testen voor de statistieken. het is dus een cooler bedoeld om een athlon xp op redelijke temps te houden maar dan wel bij een lage geluidsproductie.

er zit geen pasta of troep onder op de koeler, dat moet je zelf aanbrengen. dan hoef je iig niet die troep er weer af te halen.
Dus als ik het goed begrijp kan je hier casefans opschroeven (zoals een 12 DB papst fan) ?
jep dat bedoel ik.

• TweakerNummer
  • Niet online
Specs zijn erg mooi.
Socket A / 370 Cooling kit
Dimensions Heat sink :
12VDC Fan : 74×74×47 mm (l × w × h)
80×80×25mm

Bearing Two Ball bearing
Rated speed 2500 RPM +/-10%
Rated power 1.56 W
Noise level 26.5 dBA
Air flow 31.70 CFM at 2500 RPM

Echter de Arctic Cooling Supersilent 2000 is net effe iets minder geluid:
Afmetingen fan: 80 x 80 x 25
Afmetingen koelblok: 80 x 61 x 40
CFM waarde: 24.3
Geluid niveau : 20 db(A)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb zelf een superrock (I) die valt me eigenlijk tegen qua temps, geluid is erg oke. (met warm weer 60c+ geen casefans)

• TweakerNummer
  • Niet online
Qua temps vallen de superstille coolers heel erg tegen. Dat is beetje standaard. OC'en kan je helemaal wel vergeten. Zelf heb ik mijn cooler op 5 volt draaien i.p.v. 12 volt i.v.m. geluid. Duron 800@750 wordt 45 graden full load. De fan daarop is 60 MM en draait op 2100 RPM.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 07:56
Ik zie nog steeds geen temps.
komen ze nog? :?

• smvs
  • Niet online
ja temps komen nog

als er op de zaak een axp in elkaar moet dan stamp ik die koeler er op.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik wil ook nog een keer een koeler die beter/even goed koelt dan mijn huidige vulcanoII maar vooral stiller is, ik wordt ziek van die teringherrie :(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ik heb em ook met een paar mensen gekocht.

Ik heb een Athlon XP 1600+
en die wordt idle 35'c, full load 39'c.
Helemaal niet slecht dus. Monteren ging klote,
brak schroevendraaier en die ging door m'n R8500 heen.

Magoed.. je kan er idd zo een 80mm fan opzetten. Ding is echt huge!!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm bij het monteren van je cpu cooler steek je met de schroevedraaien door je Radeon ?? How the fuck krijg je dat voor elkaar?
Ik kreeg de superrock er gewoon met mijn vingers op (wel ff ruimte om de socket vrijmaken he) en dat blok is ff stukkie groter.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 14:46 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik wil ook nog een keer een koeler die beter/even goed koelt dan mijn huidige vulcanoII maar vooral stiller is, ik wordt ziek van die teringherrie :(
Zet er een 8cm fan op 7 volt of een stille op 12V boven, zonder trechter oid. Heb ik ook, werkt prima en is stukken stiller. :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:03
Heb voor een paar euro een Spire Bigrock gepakt, uit een doorgefikte voeding van Dell een Panaflo fan gehaald en die met tie-wraps op de bigrock gezet. Ding rockt :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 11:52 schreef smvs het volgende:
[afbeelding]

(...)

maar goed een celeron heeft natuurlijk helemaal niet zo'n ding nodig, was alleen maar om te testen.

(...)
Het kan uiteraard geen kwaad deze koeling toe te passen (op je socket ongelukje na). Ik heb nu een Volcano II met een 80 mm fan erop, ik heb twee hoekjes weggevijld om hem passend te maken. Het probleem is dat er twee capacitators direct naast de socket zitten, ze steken iets meer dan 8 mm boven de kale socket uit. Zou deze cooler passen met een tualatin celly ertussen?

Of maakt het koellichaam weinig uit voor mijn situatie, de fan blaast nu wel lekker over de northbridge heen met mijn huidige koeler?

Verwijderd

Deze koeler lijkt me ook wel wat voor men 2000+, maar over die temperaturen, bij wat voor casetemp zijn die?

Mijn coolermastertje houd hem namelijk op 56 graden. en dat vind ik wel erg hoog.

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

Ik heb de whisperrock II net aangeschaft nadat de dragon orb III erg tegen viel. idle 44 graden. En stressed 59 graden met 2 case fans. Gewoon gamend zoals soldier of fortune II of GTA 3 heb je ongeveer 55 graden.

The Unpredictable Striker!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op vrijdag 07 juni 2002 14:53 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ehm bij het monteren van je cpu cooler steek je met de schroevedraaien door je Radeon ?? How the fuck krijg je dat voor elkaar?
Ik kreeg de superrock er gewoon met mijn vingers op (wel ff ruimte om de socket vrijmaken he) en dat blok is ff stukkie groter.
ruimte vrijmaken? had je al die condesators eraf getrokken? :)

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
ik lees hier geluidsniveau 26.5db, hoe klinkt dat in de praktijk ? beetje aanvaardbaar ?

het geluidsniveau v/d Spire Whisperrock I viel me een beetje tegen, vandaar...

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

volgens mij kan je mijn celeron 433 pasief mee koelen (lukt me zelfs met een oude coolermaster heatsink

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 10 juni 2002 17:06 schreef -NJ- het volgende:
ik lees hier geluidsniveau 26.5db, hoe klinkt dat in de praktijk ? beetje aanvaardbaar ?

het geluidsniveau v/d Spire Whisperrock I viel me een beetje tegen, vandaar...
Tjah.. hoor em niet meer boven m'n andere casefan's uit.. tis echt een casefan geluidje wat ie geeft.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Ik hoor alleen mijn case fans zoemen. De Whisperrock II hoor ik niet.

• -NJ-
ah da's mooi, denk dat ik ook maar zo'n whisperrock ii gaat halen dan :P

doe er van alles aan om mn kastje wat stiller te krijgen

• smvs
  • Niet online
zoals beloofd nog ff de temps:

met een axp 1900+ op een shuttle kt 266 bord zonder case fans wordt de proc na een half uur 3d mark 2001 52 graden.

idle is het ergens rond de 45 graden.

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op zaterdag 15 juni 2002 12:40 schreef smvs het volgende:
zoals beloofd nog ff de temps:

met een axp 1900+ op een shuttle kt 266 bord zonder case fans wordt de proc na een half uur 3d mark 2001 52 graden.

idle is het ergens rond de 45 graden.
Woei! Ik heb hem vannochtend besteld en deze zal mijn Athlon 1200 wel koel kunnen houden denk ik :P

Nou ja.. al houdt hij hem maar op dezelfde temperatuur als ik nu heb met een Coolermaster EP5-6I51 maar dan stiller ;)

Hoe ging het installeren trouwens? Ik las dat de Fridgerock erg moeilijk te bevestigen was.

• banaan-X
  • Niet online
Een vriendelijk schopje ;)
Hebben al meer mensen hem? Want echte harde feiten (temperaturen) mis ik nog een beetje ;) En dit lijkt me een erg leuk koelertje voor op een XP 1800.

Overigens heeft Exile hem vanaf volgende week (heb ze ff gemaild), is misschien handig om te weten...

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 18 juni 2002 17:18 schreef banaan-X het volgende:
Een vriendelijk schopje ;)
Hebben al meer mensen hem? Want echte harde feiten (temperaturen) mis ik nog een beetje ;) En dit lijkt me een erg leuk koelertje voor op een XP 1800.

Overigens heeft Exile hem vanaf volgende week (heb ze ff gemaild), is misschien handig om te weten...
Oke, oke:
XP1600+
Huiskamer temp: Idle temp: Stress temp:
-------------20---------36-----------45
-------------26---------42-----------48
Bijzonder prettig. Paar m8's van me hebben em ook, maar moesten duidelijk de airflow in hun kast verbeteren om de temp goed te krijgen. Het blok is groot en de fan blaast niet mega hard, dus frisse lucht in je kast is redelijk belangerijk.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

XP 2100+ met ASUS A7V333 die de temps 5-10 graden te hoog geeft =

kamer temp: 29 graden
cpu idle: 44 graden
cpu stressed: 55 graden -> uiterlijk 61 graden

Het is natuurlijk warm weer eh..

(met 2 case fans, 1 achter - voor outtake, 1 voor - voor intake

• -NJ-
heb em inmiddels ook besteld, moet nog ff geduld hebben...

m'n Whisperrock I heeft duidelijk moeite met het warme weer van de afgelopen dagen, idle 64 graden :o

errug benieuwd wat z'n opvolger gaat doen (ben al tevreden als tie wat stiller is!)

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Hij is inderdaad behoorlijk veel stiller als mn Coolermaster. De koelprestaties schrok ik een beetje van in eerste instantie... 64 graden stressed!!! gelukkig bleek vannochtend dat dat kwam door een overdaad aan zilverpasta.

Op het moment heb ik andere problemen met mn pc, maar na het formatteren van 2 harde schijven was de temp volgens mijn bios 47 graden... (athlon1200)

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Vind wel dat hij bij weinig winkels te koop is.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Hij is goedkoop.. maar niet beter als de alpha pal 8045, hoe bevalt het instaleren van dat ding? Heb nog niet echt positieve dingen daar over gehoord.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 07 juni 2002 14:53 schreef KillerAce_NL het volgende:
Erm, als je leest, dan zie je dat m'n schroevendraaier brak. Dat stuk lanceerde zich tegen de VGA kaart aan.

En nee, die koeler krijg je er niet met je vingertjes op, die koeler heeft een iel krap beugeltje die die 500gr alu op z'n plek moet houden. Dus.. moi mister die al meer dan 1500pc's gebouwd heeft in z'n leven had pech.
Op woensdag 26 juni 2002 20:10 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Hij is goedkoop.. maar niet beter als de alpha pal 8045, hoe bevalt het instaleren van dat ding? Heb nog niet echt positieve dingen daar over gehoord.
Tjah, verrotst van alle koelertjes tot nu toe. JE kan de beugel ook niet zo los buigen, omdat ie dan ws neit hard genoeg meer drukt om het gevaarte op z'n plek te houden.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Installeren gaat rot? Bij mij gaat ie er zo op en af juist! echt 50x beter als bij de Coolermaster die ik had!

Dan wil ik wel eens een koeler monteren die jullie gemakkelijk vinden gaan :P

Verwijderd

Ja ha de mijne een Zalman cnps6000cu,is zo ma klaar :7

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op vrijdag 07 juni 2002 12:03 schreef KillerAce_NL het volgende:
Heb zelf een superrock (I) die valt me eigenlijk tegen qua temps, geluid is erg oke. (met warm weer 60c+ geen casefans)
heb ik ook last van maar !!

als ik vervolgens aan de koelvin voel is deze slechts handwarm, oftewel hij maakt waarschijnlijk geen goed contact.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Xandrios
  • Laatst online: 20:56
Op donderdag 27 juni 2002 07:20 schreef xychix het volgende:

[..]

heb ik ook last van maar !!

als ik vervolgens aan de koelvin voel is deze slechts handwarm, oftewel hij maakt waarschijnlijk geen goed contact.
* Xandrios heeft een fridge rock
'k denk dat de verbinding tussen dat koper en de rest van het blok niet zo super is ;(
De temps vallen hier ook wat tegen namelijk :(
De cooler is overgins wel ZWAAAAAR kut om te bevestigen, veeel te strakke beugel..

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op donderdag 27 juni 2002 07:27 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

* xychix heeft een fridge rock
'k denk dat de verbinding tussen dat koper en de rest van het blok niet zo super is ;(
De temps vallen hier ook wat tegen namelijk :(
De cooler is overgins wel ZWAAAAAR kut om te bevestigen, veeel te strakke beugel..
mijn whisperrock is door het leverende bedrijf erop gezet. en als ik dit zo hoor laat ik hem ook mooi zitten !!

50 grade stressed is zo erg nog niet voor mijn AMD 1800

mocht dit oplopen dan bel ik gewoon het zaakje op met de vraag of ik langs moet komen zodat ze er koelpasta tussen mikken of dat ik het zelf mag doen met behoud van garantie !

spirerock I maakt idd kabaal, mijn mobo kan geen rpm regelen van de cpu fan.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 26 juni 2002 21:39 schreef Razorfist het volgende:
Installeren gaat rot? Bij mij gaat ie er zo op en af juist! echt 50x beter als bij de Coolermaster die ik had!

Dan wil ik wel eens een koeler monteren die jullie gemakkelijk vinden gaan :P
Tja, ik snap dat ook niet, ik drukte em er ook zo op, 1e poging meteen goed.

Maar temps vallen me nog tegen, komt verandering in, case wordt gemod en dan maak ik meteen ff de cpu en coller schoon en druk ik er AS op.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Op donderdag 27 juni 2002 15:15 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Tja, ik snap dat ook niet, ik drukte em er ook zo op, 1e poging meteen goed.

Maar temps vallen me nog tegen, komt verandering in, case wordt gemod en dan maak ik meteen ff de cpu en coller schoon en druk ik er AS op.
Ik heb voor 2 euro een tubetje zilverpasta bij de koeler besteld (ook van Spire, hij staat ook op de site) en ik vind de temps wel lekker eigenlijk. 45ºC idle op een athlon 1200 en op mijn voeding na geen casefans!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Heb hem zojuist besteld. Nu maar kijken hoe hij mijn XP 2000 koel houdt. Als het tegenvalt kan je altijd nog een betere 8cm erop plaatsten die iets meer lawaai maakt.

>Systeemspecs<

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm, ik weet nu waarom ik idle best hoge temps had.
Heb de cooler eraf gehaald, alle ouwe paste eraf gehaald, goed gecleaned en nieuwe paste erop.

Nu zit ik aan idle 38c bij casetemp van 30c. :9
Stressed zal wel een graadje of 5 hoger zijn.

Heb mijn case gemod, met 1 intake en 1 outtake.
Bevoendien heb ik geluidsisolatie platen erin gedaa, sys is super nu !

• -NJ-
heb em inmiddels ook naar volle tevredenheid draaien :)

ziehier het verschil voor onderstaande config:

spire whisperrock I idle 62
spire whisperrock II idle 55
met casefans erbij aan houd ik hem zelfs op 52 idle

kortom, prima koeler
(is nog stiller ook dan z'n voorganger)

Pagina: 1