[KT333] 7VRXP & AGP 1x

Pagina: 1
Acties:

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na zoeken op GOT is mijn probleem wel aan de orde geweest maar de topics nemen of een andere wending of verdwijnen uit beeld, vandaar...:

Na eindeloos getweak heb ik mijn A7V333 ingeruild voor een Gigabyte 7vRXP moederbord(Na de review van ome Tom). Het ASUS bord bleek achteraf een KT333-cd chipset te bevatten en gaf dan ook de nodige BSOD's op alle mogelijke vlakken.

Het Gigabyte bord leek alle problemen in één keer op te lossen.
Het systeem draait met de 'scherpste' BIOS settings en geheugen timings stabiel.
Stabiel wil in mijn geval zeggen 2 dagen lang renderen in 3DSMAX, MP3 encoden en tegelijk een DVD afspelen zonder problemen.

Het probleem dat overblijft is het AGP verhaal:
Mijn systeem draait enkel stabiel als AGP op 1x staat ingesteld, het VCORE voltage op 7,5% en het AGP voltage op 1,7 i.p.v. 1,5.
Zodra ik AGP op 2x of 4x zet of het voltage weer op default zet (Bij AGP 1x) krijg ik gelijk infinite loop BSOD's of gewoon lockups als ik b.v. 3DMARK of een game opstart.

Ik had een Geforce 2MX in mijn systeem, na het lezen van de topics op GOT besloot ik om een RADEON 8500 te bestellen omdat het een NVIDIA-VIA probleem leek te zijn. Wat schets mijn verbazing??? ik open de afgeleverde doos zie op de pakbon RADEON 8500 staan met daaronder een 128MB ASUS 8460 GeForce TI4600 Ultra!!! ;) Foutje bedankt!
Maar goed ik zit nu nog steeds met hetzelfde probleem (AGP 1x+voltage), en met een 3DMARK2001se van 10000 punten wordt je ook niet vrolijk met een TI4600 :(

Specs:
Enermax 330W voeding
Gigabyte 7VRXP Rev1.1 BIOS F6 (F4 ook geprobeerd)
AMD XP2000 + Zalman CU6000
2x 256 Corsair 2700 XMS
ASUS 8460 TI4600 Ultra
Adaptec 29160 SCSI
2x 18GB Cheetah
1x 80GB Westerndigital
Gametheater XP (Ik heb mijn SBLive! er al uit gegooid...)
Windows XP professional

Voor de goede orde met alle onboard devices uit, alleen de AGP kaart, clean install van windows XP(met via 4in1) en een enkele boot HD blijft het probleem bestaan.

* Heeft iemand suggesties?? Ik heb zelf nog 2 wanhoops pogingen: ander geheugen / andere voeding..
* Wat is het technische verschil tussen AGP 1x en de rest, aangezien het AGP voltage invloed heeft?
* Kan de voeding nog invloed hebben?? Ik zou het raar vinden, aangezien mijn GeForce 2MX toch minder hongerig is dan de TI4600 en altijd goed gewerkt heeft op KT133 bordjes..

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Kzou om te beginnen de Bios eens updaten, zien dat je zeker de VIA4in1 geinstallerd hebt, alle drivers eens nakijken of het de laatste nieuwe zijn...

Is het ook met een andere Video kaart?

en inderdaad eens zien of je ergens wisselstukken kan lenen om te testen...

eventueel ook eens een clean install ?

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedankt voor je reactie, maar zoals je mischien ziet heb ik dat allemaal al gedaan:
Bios F4 / F6, andere geluidskaart, andere videokaart, via 4in1, clean install...

En zoals aangegeven met enkel de videokaart GF2MX of TI4600 in het systeem blijft het probleem bestaan.
Van de 4in1 ben ik van de 4.37 tm 4.39 geprobeerd
De detonators van 27.xx tm 29.xx