JDBC-ODBC driver gebruiken in een website/applet

Pagina: 1
Acties:

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Topicstarter
Ik heb een database gemaakt in Acces en aangemeld als ODBC bron. In de appletviewer van JAVA kan ik gewoon met querys data opvragen uit de database. Maar als ik nu de applet wil laten draaien in een website dan wilt hij niet meer conecten met de database. Ook niet als ik de website lokaal laat draaien. Iemand een oplossing :?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Misschien iets te maken met de sandbox waar een applet in draait? De database moet op dezelfde server staan als waar de applet vandaankomt.

Gooi je Java Console in je browser eens open, grote kans dat je een SecurityException voorbij ziet vliegen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

vergeef me als ik het fout heb, maar moet je niet met een datbase servlet werken? jserv / servletexec?

suggestie, misschien helemaal fout gedacht... (indekken)

Verwijderd

sign je applets

Verwijderd

Dit gaat over signed applets
http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/Programming/JDCBook/signed.html

Zit je toevallig ook op de HvA, ik zag namelijk net ook een topic over Sybase en Access.
Dat project is net afgerond bij ons.

Je moet voor de website een verbinding met Sybase maken, dus Access gaan ze sowieso niet instinken.

Ons team had een demoversie met een JDBC kopppeling met Access gemaakt, we hebben die gewoon in JBuilder laten zien aan de opdrachtgever, we kregen zelfs een dikke xp error, maar ze vertrouwden ons erop dat de Sybaseversie wel goed werkte op internet.

Maar ik zou wel graag willen weten hoe het precies zit met het signen van die applets. Ik ben lang wezen kloten en zolang mijn applet uit 1 klasse bestond en ik hem alleen lokaal draaide werkte het met signen en dat is wel erg schraal :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op vrijdag 07 juni 2002 20:11 schreef Sinterklaas het volgende:
Maar ik zou wel graag willen weten hoe het precies zit met het signen van die applets. Ik ben lang wezen kloten en zolang mijn applet uit 1 klasse bestond en ik hem alleen lokaal draaide werkte het met signen en dat is wel erg schraal :)
Dan kom je op het punt om je Jar te gaan signen. Dit probleem had echter te maken met de sandbox waar java in draait. Ook al draai je hem op de localhost, dan kunnen er problemen ontstaan omdat je met 2 ip's zit (intern/extern)

Echter je had ook de 'goh, het werkt hoe kan het nou' methode kunnen gebruiken en gewoon de applet de rechten kunnen geven in de policyfile van de JVM. Signen kun je misschien beter bewaren tot je iets meer tijd hebt :+

[OT]
Woei de sint goes Java ( heb je je lekker geergerd bij PDZ aan je teamgenoten? ).
Pagina: 1