Toon posts:

email probleem, wel ontvangen niet verzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de volgend efout meldingen..ik kan op google.com niets vinden waar ik t mee kan oplossen, (evnetueel een serverprobleem van de isp?

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'michel@degrootonline.nl'. Subject 'Fw: rijles', Account: 'pop3.raketnet.nl', Server: 'smtp.raketnet.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '550 relaying to <michel@degrootonline.nl> prohibited by administrator', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Probeer je een smtp server te gebruiken terwijl je niet op dat netwerk zit (bijv tiscali mail via chello netwerk verzenden)?
Raketnet laat relayverzenden niet toe, tenzij je op hun netwerk ingebeld zit.

Verwijderd

Topicstarter
nee.

normaal gesproken werkte ditaltijd, maar nu krijg ik een foutmelding...

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 00:11
ff bellen of je kan relayen

edit: te laat |:(

Verwijderd

Topicstarter
relayen? is dat het verzenden van email via andere isp?
ben daar niet zo bekend mee. Ik kan wel email ontvangen, maar niet verzenden, terwijl dit gewoon werkte in t verleden...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Op vrijdag 07 juni 2002 11:52 schreef miessie het volgende:
relayen?
ben daar niet zo bekend mee.
Relayen = mail vanuit andere netwerken accepteren en verder versturen. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dus, d8 al dat dat het was...maar ik hoef toch niet te relayen..? of wel?

• reller
wat Killerace ook zei

als je niet via je eigen ISP een postaccount hebt moet/kan je relayen
bijv. je hebt een adsl verbinding van Versatel een email pop3) account bij Raketnet dan moet je dus als SMTP-server zoiets als relay.versatel.net invullen
en de pop3 is dan gewoon van pop3.raketnet.nl
is bedoeld om spam tegen te gaan

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Op vrijdag 07 juni 2002 11:54 schreef miessie het volgende:
ja dus, d8 al dat dat het was...maar ik hoef toch niet te relayen..? of wel?
Ben je ingebeld via Raketnet? Zo niet, dan wil je relay-en. :)

Edit: in de search is hier trouwens een berg over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, nee (de persoon van wie dit probleem is) heeft chello dacht ik. of adsl, een van de twee.. hij kwam hiermee over msn..

het rare is dat het altijd heeft gewerkt, dus waarom nu niet?

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 11:57 schreef miessie het volgende:
hmmm, nee (de persoon van wie dit probleem is) heeft chello dacht ik. of adsl, een van de twee.. hij kwam hiermee over msn..

het rare is dat het altijd heeft gewerkt, dus waarom nu niet?
Omdat ze het dan nu pas geblockt hebben :)

• reller
als die persoon chello of adsl heeft MOET hij dus relayen (of hij moet adsl van raketnet hebben)
of hij moet via webmail versturen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Omdat ze waarschijnlijk nu de netwerk controle aangezet hebben.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als ie chello heeft, dan moet ie de SMTP server van Chello gebruiken (mail.chello.nl); als ie XS4All heeft dan moet ie de SMTP server van XS4all gebruiken en, tot slot, alleen als ie ook echt Raketnet gebruikt dan moet ie de SMTP server van raketnet gebruiken :)

Wees consequent, maar niet altijd

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:09

Crazy D

I think we should take a look.

Vergeet er dan ook niet bij te zeggen dat veel providers/mailservers het niet accepteren als de afzender-email anders is dan hun domein...
Via Chello kun je niet mailen als je afzender niet @chello.nl is.
Je kan overigens ook eerst proberen om smtp authentication aan te zetten, dat staat vaak aan (ook al staat het niet altijd in de faq).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:28 schreef Crazy_D het volgende:
Vergeet er dan ook niet bij te zeggen dat veel providers/mailservers het niet accepteren als de afzender-email anders is dan hun domein...
Via Chello kun je niet mailen als je afzender niet @chello.nl is.
Chello kan dit wel, alleen niet als je buiten hun netwerk zit.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op vrijdag 07 juni 2002 12:30 schreef freebie het volgende:

[..]

Chello kan dit wel, alleen niet als je buiten hun netwerk zit.
Als je buiten het Chello netwerk zit kan je toch helemaal niet meer gebruik maken van de SMTP server van Chello (ook niet als de afzender eindigt op @chello.nl)..? Daar gaat het hier nou juist om!

Wees consequent, maar niet altijd

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:09

Crazy D

I think we should take a look.

Sorry :z ik dacht echt dat chello authenticated smtp ondersteunde, maar net ff getest en het werkt idd niet....
Mjah omdat er raketnet.nl in de 1e post stond dacht ik wie weet ;) Er zijn volgens mij wel een aantal providers waarbij je auth. smtp moet doen als je niet bent ingebeld/geconnect via die provider.

Naja ik heb o.a. daarom (gezeur altijd met juiste smtp en zo) een domein bij een host die ook smtp ondersteunt, das wel zo makkelijk, en een eigen mailserver die de mail direct het web opspuugt zonder ISP.

[edit]
oh grappig, cistron relayed ook als je via hun een verbinding hebt... nooit opgevallen mjah kan weleens handig zijn :)

Exact expert nodig?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 12:00 schreef reller74 het volgende:
als die persoon chello of adsl heeft MOET hij dus relayen (of hij moet adsl van raketnet hebben)
of hij moet via webmail versturen
Over welke persoon heb jij ut ? De topicstarter wil een mail versturen naar een bepaald email adres. Dat kan gewoon altijd tenzij er OF een storing is bij de ISP OF het email adres niet bestaat of non-actief staat.

Even heel simpel: Om het internet op te gaan en emails te kunnen ophalen en verzenden, bel je dan in naar het tel. nr. van RaketNet of niet (dus is je provider RaketNet) ?
Als dit wel het geval is, dan zal er vermoedelijk een storing zijn bij RaketNet, aangezien het voorheen wel heeft gewerkt ... probeer het morgen nog eens.
Als dit niet het geval is, naar welke provider bel je dan in of heb je een kabelinternet verbinding ? Je moet nl. de smtp server wijzigen naar het netwerk waar je momenteel op zit. Dus bv. je hebt als provider Chello, dan moet je de smtp server van dat email account van RaketNet wijzigen in "mail.chello.nl"
Pagina: 1