Over bandbreedte heen, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Help, ik kreeg net een mailtje van mijn webhoster:
Beste R----,

We hebben van al onze klanten de statistieken uitgeprint m.b.t. hun
dataverkeer en kwamen bij jou tot de ontdekking dat je in de maanden
februari en maart van dit jaar teveel dataverkeer hebt verbruikt. In
februari was dit 4.720 MB en in maart 2.797 MB terwijl 2.000 MB per maand is
toegestaan. Volgens onze algemene voorwaarden wordt er EURO 7,50 per 50MB
extra verbruikte dataverkeer in rekening gebracht.

We delen je daarom ook mede dat je binnenkort een factuur van EURO 486,94,
excl. BTW zult ontvangen voor de extra dataverkeer.

Met vriendelijke groet,

----------
----------
-----------
----------
Omdat ik een arme student ben heb dus nu een probleem, 500 Euro kan ik niet ophosten. :'(
Kan ik hier nog wat tegen doen??

Verwijderd

eigenlijk niets want je hebt wle een overeenkomst met die lui en daar staat waarschijnlijk wel in dat er extra kosten worden berekend als je over je limit heen zit.

Zit denk niets op dan betalen :(

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Je zou ze eens op kunnen bellen met het verhaal dat het 'perongeluk' was en dat het maar een eenmalige uitschieter was. Misschien valt er dan wat te regelen.. Succes! :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Xanathorn
  • Laatst online: 21:17

Xanathorn

Mmorpg addict

Ik vind het wel vaag, bij een normale webhoster krijg je toch een waarschuwing als je tegen de limiet aanzit. Staat er in de voorwaarden van je webhoster iets hierover?

Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Ga met ze overleggen. EUR 7,50 per 50 MB komt neer op EUR 150 per GB en EUR 0,15 per MB. Dat is niet misselijk, maar zijn tarieven die je vaker tegenkomt.

Kun jij zelf zien hoeveel dataveer je in een maand hebt? Anders was het niet meer als redelijk dat ze je gedurende of na feb ingelicht hadden over het feit dat je er zwaar overheen aan het gaan was. Je kunt aangeven hier ontevreden mee te zijn en evt. te overwegen op te stappen naar een andere hoster. (like they would care)
Je zou eens kunnen overleggen met ze om achteraf te upgraden naar een duurder pakket dat meer dataverkeer toestaat ipv het 'straftarief' te betalen.

Je zult dit met overleg moeten doen, want je hebt verder weinig om op te staan.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Wat je welt kunt eisen is dat ze redelijk moeten zijn en dat je het in termijnen moet kunnen betalen!

Onder het bedrag uit komen gaat niet, maar in termijnen betalen is heel redelijk!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Je kan er echt niet onderuit.

Vraagje?
Kan je zelf wel zien hoeveel je gebruikt?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
lol duur geintje :P

Verwijderd

Tja, als je veel mp3 als download aanbiedt heb je natuurlijk veel data-verkeer... misschien een server nemen met geen datalimiet,.. een ezel stoot zich natuurlijk niet twee keer aan dezelfde steen.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:07 schreef zkywalker het volgende:
Tja, als je veel mp3 als download aanbiedt heb je natuurlijk veel data-verkeer... misschien een server nemen met geen datalimiet,.. een ezel stoot zich natuurlijk niet twee keer aan dezelfde steen.
Een server zonder datalimiet bestaan die :?

Denk het niet.

Verwijderd

jazeker! ben erg bij met mijn server:

WSC

Unlimited Traffic Yes Yes Yes Yes Yes

Verwijderd

Dat is echt zeer belachelijk, 7.50 euro voor 50 mb dataverkeer? Die lui willen gewoon snel rijk worden, 1gb dataverkeer kost circa 2 euro, dus maken ze een kleine 150 euro per GB winst...

Kon je zelf je dataverkeer nakijken? Staat het duidelijk in de voorwaarden en heb je de voorwaarden bij je bestelling gekregen?

Ik zou dit zeer zeker niet pikken, het is heel normaal dat je achteraf meer moet betalen dan vooraf, en vaak ook een stuk meer, maar 150 euro meer is gewoon belachelijk.

Over welk bedrijf praten we hier?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op vrijdag 07 juni 2002 12:13 schreef zkywalker het volgende:

WSC

Unlimited bestaat niet, *zucht*

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:17 schreef jep het volgende:

[..]

Unlimited bestaat niet, *zucht*
Laat hem nou.

Als het wel zou bestaan wil ik wel eens een tijdje er een paar pagina's op gooien :)

• jep
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Inderdaad, over welk bedrijf praten we? We zien dan vanzelf wel waar die machines hangen en hoeveel hun dataverkeer kost :P. Misschien leuk om ze er eens mee te contronteren.

7.50 per 50 megabyte, een normale provider geeft je daar tussen de 2 en 4 gig voor man :{.

Verwijderd

WSC

praat niet zo "dom" spammer, unlimited traffic bestaat NIET. Dit is ALTIJD fair use policy, ALTIJD! En wat wil dat zeggen, dat ze je er gewoon afdonderen als ze vinden dat je teveel gebruikt.

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:25

lonkhuijzen

100% ADH

WSC

Dit komt van hun website..
Unlimited Traffic--- WebSite Creations offers un-metered, unlimited traffic to its hosting customers. You never have to worry about receiving a bill for bandwidth usage. However, to be fair to all customers on each server, a site which exceeds 15% of the bandwidth demands of a server in a twenty-four hour period may be removed from our servers. While we do not meter traffic and we do not charge for traffic, we find it is necessary to impose a 'soft' limitation in this manner. Otherwise, it is possible for a single customer to burden a web server with an extremely busy web site, and possibly hinder the performance of the other customer's sites which share the same server. Some web sites which are extremely 'resource intensive' do not belong on shared web servers with other web sites. Whenever this situation arises, and whenever possible, we will give the customer ample time to reduce their bandwidth demands or to seek more appropriate accomodations. If you are unsure if your site will violate this policy, please email us at info@websitecreations.net
Nou weet ik niet hoe snel je over die 15% komt maar unlimited is het dus niet...
Je zal alleen geen rekening krijgen, maar is je site te bruut dan mag je weer een nieuwe webhoster vinden.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle vindt ook dat ze aardig duur zijn.

Alternatief: Zelf servertje neerzetten, en binnekort aansluiten via http://www.tweakdsl.nl ,onderdeel van......
(3x raden) :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

tja,.. ze zijn wel wat duur, maar een verassende rekening heb ik nog nooit gehad, en hun service is super!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:19 schreef Pluk het volgende:

[..]

Dit komt van hun website..
[..]

Nou weet ik niet hoe snel je over die 15% komt maar unlimited is het dus niet...
Je zal alleen geen rekening krijgen, maar is je site te bruut dan mag je weer een nieuwe webhoster vinden.
dat wil dus zeggen:

we hebben 100 websites, die gebruiken samen 1gb/dag, gebruikt jou website 15% van 1gb per dag (150 mb/dag dus), dan kun je opzouten.... erg simpel

Dus je datalimiet is in zo'n geval 4.5 gb, en dus WEL een datalimiet...

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:19 schreef Kertje het volgende:

[..]

praat niet zo "dom" spammer,
ik ben geen spammer, en hou op met mensen te kleineren,.
als je het zelf zo goed weet kom dan met een concrete oplossing.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:26 schreef zkywalker het volgende:

[..]

ik ben geen spammer, en hou op met mensen te kleineren,.
als je het zelf zo goed weet kom dan met een concrete oplossing.
concrete oplossing? Waarvoor? Niemand vraagt hier om een naam van een andere host en jij komt met een andere host, dat is geen oplossing meneertje.

De oplossing is simpel, ik zou bellen met die lui en gaan voorleggen waarom ze 150 euro winst maken op een gb dataverkeer. Zijn ze niet voor reden vatbaar zou ik per direct verhuizen en laat ze maar een rechtzaak aanspannen, doen ze toch niet...

Verwijderd

Ik vind het op zijn zachtst gezegd, erg onbeschoft van ze als jij de eerste maand je limiet al hebt overschreden, ze rustig nog een maand wachten om er wat van te zeggen en je er uiteraard flink geld voor laten dokken! Dat is erg onklantvriendelijk en riekt naar geldklopperij.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:29 schreef Kertje het volgende:

[..]
, dat is geen oplossing meneertje.
kijk dit haat ik nu,..dat toontje, :r

[discussion end]

• Tranzity
  • Niet online
Hmmmz, volgens mij heb ik toen aangemeld op basis van een fair-use policy, maar dat kan ik nu niet met zekerheid zeggen (ben nu op me werk, zooi ligt thuis)
Dat ik over die bandbreedte ben gegaan is dat ik mijn eigen nummer (in mp3) op de server heb gezet, en die is in die twee maanden 1700x gedownloaded. :(
Ik heb nog niks teruggemaild, om te vragen voor de uitdraai (we kunnen zelf niks zien), omdat ik eerst de personen waarmee ik dit deel moet contacten, en overleggen...

Ik weet niet of ik hier zo maar de hostingprovider kan neerzetten ivm privicy/bijkomstige problemen als ik hun naam vrij geef.

Ik vind het idd vreemd dat ik NU pas een melding krijg dat we toen de limiet hebben overschreden. Kan ik ze hierop nog pakken ofzo?

Anders ga ik wel de arme student spelen...

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op vrijdag 07 juni 2002 12:33 schreef Durden het volgende:
Ik vind het op zijn zachtst gezegd, erg onbeschoft van ze als jij de eerste maand je limiet al hebt overschreden, ze rustig nog een maand wachten om er wat van te zeggen en je er uiteraard flink geld voor laten dokken! Dat is erg onklantvriendelijk en riekt naar geldklopperij.
Absoluut mee eens. Ook vindt ik dat als je een (belachelijke) limiet wordt opgelegd zij er een programma moeten bijleveren waarmee hun klanten zelf de bandbreedte in de gaten kunnen houden. DU meter ofzo...

Anders duidelijk maken dat je het belachelijk vindt, dat zee op een huichelachtige manier aan geld proberen te komen en eventueel dreigen je abo op te zeggen...

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Je moet ervoor zorgen dat je een vrouw aan de lijn krijgt en dan vragen of je ook in natura kan betalen, lukt meestal wel hoor bij mij wel tenminste :D

Verwijderd

Laten we even ontopic gaan mensen. Deze discussie of wat het ook mag zijn lossen jullie maar via icq of mail op ofzo, maar iig niet hier. :+

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:43 schreef Tranzity het volgende:
we kunnen zelf niks zien
dat is genoeg, je hoeft het dus niet te betalen.

1: je kunt zelf niet zien dat je in overtreding bent
2: waarschijnlijk is die 7.50 euro per 50mb limiet niet zomaar terug te vinden bij hun pakket omschrijving
3: 150 euro per gb is wel zo'n belachelijk bedrag, als ze je zouden aanklagen omdat je niet wil betalen, dan sta je dermate sterk, omdat dat hetzelfde is als dat je bij die je prepaid telefoonkaart bv niet kan kijken hoeveel beltegoed je hebt, en als je over je beltegoed heengaat de kpn of libertel ofzo 25 euro per minuut gaat rekenen, en dan als je er 2 maanden lang chronisch overheen bent gegaan ze je een factuur sturen. Die bedragen zijn gewoon belachelijk

• Tranzity
  • Niet online
Dit staat in hun algemene voorwaarden:
ALGEMENE VOORWAARDEN ----------

Deze algemene voorwaarden zijn met uitsluiting van de voorwaarden van opdrachtgever van toepassing op de totstandkoming, de inhoud en de uitvoering van alle overeenkomsten tussen ------- en opdrachtgever.

Afwijkende voorwaarden maken alleen deel uit van een overeenkomst tussen -------- en opdrachtgever indien die voorwaarden door ------- uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.

Alle aanbiedingen, offertes, fees en prijzen van ------, waar ook gepubliceerd of hoe ook gedaan, zijn steeds vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

------- biedt aan organisaties hostingdiensten aan.

Bij overschrijding van de afgesproken harddiskruimte wordt € 7,50 per maand voor 50 MB in rekening gebracht.

Bij overschrijding van het afgesproken dataverkeer wordt € 7,50 per 50 MB in rekening gebracht.

Het spammen, promoten van illegale activiteiten en content is strikt verboden. ------- heeft ten allertijde het recht om de website te verwijderen waarvan de inhoud in strijd is met deze richtlijn. De opdrachtgever vrijwaart ------- van alle aansprakelijkheid met betrekking tot de door de opdrachtgever geplaatste inhoud. Schade ontstaan door illegaal gebruik of spamming (het ongevraagd verzenden van e-mail) door de opdrachtgever toegebracht, is voor rekening van de opdrachtgever.

De looptijd van overeenkomsten afgesloten tussen -------- en opdrachtgever worden automatisch verlengd met dezelfde periode indien niet uiterlijk zestig dagen voor beëindiging van de huidige overeenkomst schriftelijk is opgezegd.

Betaling dient plaats te hebben binnen 7 dagen na factuurdatum, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen.

Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW.

Indien opdrachtgever enig door hem verschuldigd bedrag niet tijdig voldoet dan wel indien opdrachtgever surséance van betaling aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard, is opdrachtgever in gebreke. In dat geval is het volledige verschuldigde bedrag onmiddellijk opeisbaar terwijl -------- tevens aanspraak heeft op een vergoeding van de administratiekosten van € 11,50 en een vertragingsrente van 1% per maand (of een gedeelte van een maand).

Alle buitengerechtelijke incassokosten zijn voor rekening van opdrachtgever. De buitengerechtelijke incassokosten worden gesteld op ten minste 15% van het totale verschuldigde bedrag, met een minimum van € 160,=.

Bezwaren tegen de juistheid van een factuur dienen, binnen 5 dagen na factuurdatum, schriftelijk en gemotiveerd aan -------- bekend te worden gemaakt, bij gebreke waarvan opdrachtgever wordt geacht met de gehele factuur te hebben ingestemd.

-------- aanvaardt generlei aansprakelijkheid voor schade van welke aard dan ook, die de opdrachtgever, werknemers van de opdrachtgevers of derden mochten lijden als gevolg van de geleverde diensten.

Op iedere overeenkomst tussen -------- en opdrachtgever is uitsluitend Nederlandse recht van toepassing.

Alle geschillen tussen -------- en opdrachtgever zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde Rechter te Rotterdam.
Hebben jullie hier wat aan??

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 13:07 schreef Tranzity het volgende:
Dit staat in hun algemene voorwaarden:
[..]

Hebben jullie hier wat aan??
Ik zou als ik jou was eens aankaarten hoe je kon weten dat je er over heen bent gegaan.

Als ze dat niet melden en je dat ook niet kan zien dan kunnen ze het aan een rechter ook niet echt hard maken lijkt mij.

• Tranzity
  • Niet online
Ben er net achter gekomen dat we beschikken over zo'n statestieken ding. |:(

Hun fout:
- (als het goed is) staat de data limiet van 2000 mb niet in het contract.
- de hoster heeft het te laat aangegeven.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 13:33 schreef Tranzity het volgende:
Ben er net achter gekomen dat we beschikken over zo'n statestieken ding. |:(

Hun fout:
- (als het goed is) staat de data limiet van 2000 mb niet in het contract.
- de hoster heeft het te laat aangegeven.
Ik denk dat je gewoon pech hebt.

• Rukapul
Iig moet je binnen 5 dagen bezwaar aantekenen tegen die factuur volgens de voorwaarden hierboven.

Overigens hoef je maar 1 regel in google in te voeren uit die voorwaarden en je komt precies uit bij 1 hostingprovider :P

• Tranzity
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 13:35 schreef Rukapul het volgende:
Iig moet je binnen 5 dagen bezwaar aantekenen tegen die factuur volgens de voorwaarden hierboven.

Overigens hoef je maar 1 regel in google in te voeren uit die voorwaarden en je komt precies uit bij 1 hostingprovider :P
hehehe.
Morganahosting dus.
Ik heb het 50 MB pakketje, daar staat dus 2000 Mb data verkeer.

• Rukapul
Op vrijdag 07 juni 2002 13:38 schreef Tranzity het volgende:

[..]

hehehe.
Morganahosting dus.
Ik heb het 50 MB pakketje, daar staat dus 2000 Mb data verkeer.
En voor EUR 5 meer in de maand zouden ze dus niet geklaagd hebben aangezien je dan 10GB mag verstouwen. Erg onredelijk m.i. om dan rekeningen van honderden euro's te sturen.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:45 schreef M@FI@ het volgende:
Laten we even ontopic gaan mensen. Deze discussie of wat het ook mag zijn lossen jullie maar via icq of mail op ofzo, maar iig niet hier. :+
SJEEEEEEES GEK, wat is dit weer voor dom admin gezeur. Waar is anders een forum voor.. sjonge jonge.. sinds hier zoveel van die verdwaalde adminnetjes rondrennen is dat hele tweaker forum geen **** meer aan! Teneerste is dit een boeiend topic! Ten tweede ... zeg iets zinnigs of zeg nix!

enneh nog effe over dit topic...
het is idd asiciaal dat ze geen waarschuwing gegeven hebben en hier dus een paar maanden later mee aan komen zetten. Wat je moet doen is nog even het contract nalezen wat je *** lang geleden hebt getekend. Mischien hebben ze die 2000mb limiet later ingevoerd en niet aan jou doorgegeven. In dat geval hoef je NIET te betalen

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 13:49 schreef DevDesigner het volgende:

[..]

SJEEEEEEES GEK, wat is dit weer voor dom admin gezeur. Waar is anders een forum voor.. sjonge jonge.. sinds hier zoveel van die verdwaalde adminnetjes rondrennen is dat hele tweaker forum geen **** meer aan! Teneerste is dit een boeiend topic! Ten tweede ... zeg iets zinnigs of zeg nix!
pot, ketel...

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 13:51 schreef Kertje het volgende:

[..]

pot, ketel...
koffie?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

ALa je getekend hebt voor extra dataverkeer dat die bedragen kloppen.

Dan heb je geen poot om op te staan!

Ik zou als ik jou was, hen voorzijn en met een voorstel komen!

Bijvoorbeeld €250 en dat in 5 termijnen!

Daar kom je verder mee dan niet betalen en maar afwachten!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:19 schreef Kertje het volgende:

[..]

praat niet zo "dom" spammer, unlimited traffic bestaat NIET. Dit is ALTIJD fair use policy, ALTIJD! En wat wil dat zeggen, dat ze je er gewoon afdonderen als ze vinden dat je teveel gebruikt.
[ikhebgelijkmodus]
Lees eens voor de gein de voorwaarden van www.eweka.nl waar ik zit. Unlimited bestaat dus wel! Geen enkel probleem
[/ikhebgelijkmodus]

ontopic: Gewoon betalen is het denk ik het beste. Een plan voor gespreid betalen ook. Anders kan je altijd eerst een paar boze telefoontjes plegen over dat die 2000 MB nit in de voorwaarden staat. Ervaring leert dat je daarmee veel kan bereiken als je lang genoeg doorzeurt....

Verwijderd

of gewoon een brief schrijven naar "heb ik dat" ;)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 14:24 schreef heidekneus het volgende:

[ikhebgelijkmodus]
Lees eens voor de gein de voorwaarden van www.eweka.nl waar ik zit. Unlimited bestaat dus wel! Geen enkel probleem
[/ikhebgelijkmodus]
staat inderdaad nix in de voorwaarden,.. alleen als ik de paketten bekijk zie ik wel degelijk een datalimiet.

Verwijderd

[..]

[ikhebgelijkmodus]
[/ikhebgelijkmodus]
nee, bestaat niet, als er al geen fair use policy is (die er wel is) dan knijpt men gewoon de lijn af, denk je nou werkelijk dat een bedrijf een klant de kans geeft een lijn zover over te belasten dat andere klanten er last van hebben en hij er niets meer aan zou verdienen?

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

[..]

[ikhebgelijkmodus]
[/ikhebgelijkmodus]
Als jij mij een verbinding kan laten zien waar 'unlimited' dataverkeer over heen kan, geef ik je gelijk. Oh ja, doe er dan ook maar een server bij die 'unlimited' dataverkeer aan kan...

Verwijderd

Ik lees hier vaak dat Morganahosting (www.morganahosting.nl of www.morganahost.nl) vaak wordt aangeprezen als goedkope provider. Ik dacht dat tot voor kort ook. Ik heb/had zelf een hostingpakket bij Morgana van 50 Mb harddiskruimte, 2000 Mb dataverkeer en onbeperkt e-mail. Kosten EUR 20,- per maand.

Begin juni 2002 kreeg ik ineens een rekening van EUR 7000,- (ja, je leest het goed: zevenduizend euro). Dit was voor extra dataverkeer over de maanden februari, maart, april en mei 2002.

Wat blijkt: Morgana rept nergens over de overschrijding van het dataverkeer. Behalve in de zogenaamde Algemene Voorwaarden. Daar staat: 'Bij overschrijding van het afgesproken dataverkeer wordt EUR 7,50 per 50 Mb in rekening gebracht.' Het gevolg was dat het voordelige hostingpakket van EUR 20,- per maand ineens een superduur hostingpakket van EUR 1700,- per maand werd. Ik ben uiteraard niet bereid deze factuur te betalen en zal deze met alle middelen aanvechten. Ik vind dit echter niet de plaats om over de eerbaarheid van het handelen van Morgana te discussieren.

Gezien het feit echter dat Morgana steeds kleinere en goedkopere hostingpakketten aanbiedt voor weinig geld, acht ik de kans groot dat ook anderen een soortgelijke rekening hebben gehad (of nog zullen krijgen!!!!!). Een overschrijding van het dataverkeer is snel genoeg gebeurd.

Mijn vraag is daarom: Wie heeft een soortgelijke ervaring gehad met Morganahosting ???

Het doel van dit bericht is om met meerdere gedupeerde de gewraakte regeling aan te vechten. Heb je op dit punt ervaring met Morgana Hosting dan zou ik het prettig vinden als je een e-mail wilt sturen. Mijn e-mailadres is: Ron.Miltenburg@xs4all.nl
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=418&i=3252&t=3252

er zijn meer "slachtoffers" dus .... :{

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Jesus, dit is echt klote voor je man. Het is wel duidelijk wat de bedoeling is van die lui: klanten lokken met goedkope abonnementen en ervan uitgaan dat ze de algemene voorwaarden niet goed lezen. Vervolgens rekenen ze exorbitante bedragen voor een overschrijding, en maken ze dit pas heel laat kenbaar. De gevraagde bedragen voor die kleine overschrijdingen waren tenietgedaan als je gewoon even 10 euro meer had gedokt, dus dat betekent dat je nu 50X zo duur uitbent, dat is gewoon aso. Als ik het dan zo optel denk ik dat het naaien van mensen hun grootste inkomstenbron is. Ik ben geen jurist, maar ik zou zeggen dat dit niet mag, er is altijd nog zoiets als "gevoelsrecht".

Misschien moet je een keertje bellen met een gespecialiseerde advocaat (vooral aan te bevelen als je een rechtsbijstandverzekering hebt) of je gaat naar de wetswinkel toe, vooral aan te bevelen als je een arme student bent, en tweakers.net had toch ook een juridische adviseur, dacht ik?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

AMDFreak

Intel is zo..

pppffff, wat een dure hoster man!! Voor die prijs kan je bij 2fast een decated server hosten met 50gig bandbreedte!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

KreKkeR241

11101001010

Op vrijdag 07 juni 2002 14:35 schreef Kertje het volgende:

[..]

nee, bestaat niet, als er al geen fair use policy is (die er wel is) dan knijpt men gewoon de lijn af, denk je nou werkelijk dat een bedrijf een klant de kans geeft een lijn zover over te belasten dat andere klanten er last van hebben en hij er niets meer aan zou verdienen?
Waarom waarschuwen ze dan niet gewoon meteen na de 1ste maand.
Dit is misbruik maken van de situatie. Misschien zelfs een poot om op te staan als je kan bewijzen dat ze het opzet zo lang hebben gewacht met het aangeven dat z'n datalimiet is overschreden. (Wat waarschijnlijk vrij onmogelijk is om aan te tonen, maar toch).

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 11:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom waarschuwen ze dan niet gewoon meteen na de 1ste maand.
Dit is misbruik maken van de situatie. Misschien zelfs een poot om op te staan als je kan bewijzen dat ze het opzet zo lang hebben gewacht met het aangeven dat z'n datalimiet is overschreden. (Wat waarschijnlijk vrij onmogelijk is om aan te tonen, maar toch).
das nou easy money, gewoon ff laten sudderen en vervolgens een dikke rekening sturen, gewoonweg schandalig

• Rukapul
Als jullie als prive personen de overeenkomst zijn aangegaan, dan zijn er extra beschermende bepalingen van kracht. Er is een kans dat de EUR 7,50 per 50 GB als onredelijk wordt gevonden door een rechter, indien je het volgende kan aantonen:
- de hostingprovider zelf kan zijn bandbreedte significant goedkoper inkopen (op basis van nacalculatie)
- andere hostingproviders rekenen _veel_ lagere tarieven voor nacalculatie over het algemeen (ik heb het nagekeken, maar mijn hostingprovider rekent EUR 8 per GB op basis van nacalculatie, wat een factor 20 lager is!)

Ik zou als groep gedupeerden eens wat juridisch advies inwinnen.

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Mijns insziens is dit gewoon onredelijk en bij de rechter zullen ze waarschijnlijk geen kans maken. Als zij twee maanden wachten en vervolgens met een smoesje aankomen... 'We gingen eens kijken wat je teveel gebruikt hebt' dan staan zij niet erg sterk. Ik zou een andere hoster zoeken en laat hen die rechtzaak dan maar aanspannen.

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 11:57 schreef Rukapul het volgende:
- andere hostingproviders rekenen _veel_ lagere tarieven voor nacalculatie over het algemeen (ik heb het nagekeken, maar mijn hostingprovider rekent EUR 8 per GB op basis van nacalculatie, wat een factor 20 lager is!)
die van mij een 10 euro per gb teveel, maar das altijd nog een factor 15x minder. En daar (en bij elke normale provider) krijg je gewoon een optie om te upgraden of de nacalculatie te betalen. Om kots misselijk van te worden die praktijken van morgana

• Rob
  • Niet online

Rob

http://www.morganahosting.nl/ en http://www.morganahost.nl/ zijn hetzelfde, maar toch bieden ze verschillende pakketten. De laatste biedt zelfs ongelimiteerd verkeer, Op zich wel erg vreemd.

Dat uitprinten komt trouwens ook niet professioneel over. Het lijkt er op dat ze om de zoveel tijd hun matrix printertje een slinger geven en dat ze dan zien dat ze extra geld kunnen verdienen.
Een geautomatiseerd mailtje op het moment dat je over je limiet heen gaat is voor een echte provider simpel op te zetten.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

gewoon niet betalen, gewoon opzeggen :)

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Lijkt me niet echt slim om te melden als je er over heen bent, ze verdienen er alleen op om het niet te zeggen >:)

• Tranzity
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 12:26 schreef phantom_800 het volgende:
gewoon niet betalen, gewoon opzeggen :)
Yup, maar mijn (ons) .nl naam staat op hun naam, dus ben ik die gelijk ook kwijt.

even een update:
Heb vorige week maandag een brief gestuurd naar Morgana en er nog niets van gehoord. Ik ga morgen bellen.
Afgelopen woensdag wel een brief gehad met daarin de volgende zin:
"U bent over uw data verkeer heen, gelieve het bedrag van 579,88 over te maken op rekening nummer ------- "
Verder stond er nog dat ze het liefst het voor 19 juni willen hebben.
... *snif*

• IceStorm
  • Laatst online: 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 07 juni 2002 12:14 schreef Kertje het volgende:
Dat is echt zeer belachelijk, 7.50 euro voor 50 mb dataverkeer?
Dat is echt belachelijk duur. Dat je extra geld rekent voor traffic is logisch, dat dat meer is dan het kost is ook goed maar meer dan 10 euro per gb is nauwelijks te rechtvaardigen.

Tip, lees voortaan je contract beter.

Verwijderd

euh ja heel lullig, maar je kan wel tools vinden op het net die waarschuwen als je tegen een zelf ingesteld limit aan zit.

volgend mij zit dat ook in du meter.

Sterkte

* debugdevil is toch dan wel blij me zijn @work isdn abo. vast maandelijks bedrag en geen tel tikken meer.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 17:16 schreef debugdevil het volgende:
euh ja heel lullig, maar je kan wel tools vinden op het net die waarschuwen als je tegen een zelf ingesteld limit aan zit.

Sterkte

* debugdevil is toch dan wel blij me zijn @work isdn abo. vast maandelijks bedrag en geen tel tikken meer.
Wat dnek jij te doen?? Even tech posts scoren? Want het gaat om een website op een server en je geblaat over een ISDN - KABEL -ADSL or what soever slaat helemaal nergens op.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 17:16 schreef debugdevil het volgende:

Sterkte

Ehhh ja heb je de topic wel gelezen eigenlijk :?

Maar meer als 10 euro per gieg is schandalig. En zeker dat ze al moelijk doen over 1 gieg. Maar ja wat moet je dan doen aanvechten :?

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 17:43 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Maar ja wat moet je dan doen aanvechten :?
ja.... als men dit zou betalen is men echt knap - sorry - stom, dan help je zulke praktijken alleen maar in de hand

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www2.mediaweb.nl/diensten/webhosting/streaming_video_hosting.asp

€10 - €3 per GB dataverkeer.

Druk ze dat eens onder de neus, misschien komen ze tot de ontdekking dat hun oplichterspraktijken in het gevaar komen.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 17:53 schreef Kertje het volgende:

[..]

ja.... als men dit zou betalen is men echt knap - sorry - stom, dan help je zulke praktijken alleen maar in de hand
In de topic starter geval zou ik het niet weten wat ik zou doen het is een relatief laag bedrag en zou ik het misschien wel laten varen want de kosten van een advocaat zijn al snel meer.

Die andere op het prikbord van startpagina zou het wel kunnen doen omdat het daar om een veel groter bedrag gaat. En dus ook meer aan te verdienen is.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 18:17 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

In de topic starter geval zou ik het niet weten wat ik zou doen het is een relatief laag bedrag en zou ik het misschien wel laten varen want de kosten van een advocaat zijn al snel meer.

Die andere op het prikbord van startpagina zou het wel kunnen doen omdat het daar om een veel groter bedrag gaat. En dus ook meer aan te verdienen is.
je hebt voor een civiele procedure heel geen advocaat nodig, de overige kosten kun je gewoon op de betreffende partij verhalen... verder is er imho ook nog zoiets als eigen waarde enzo, ik zou me niet laten oplichten iig

• Tranzity
  • Niet online
[update]
Dit zit er in mijn Inbox (2 weken nadat ik mijn brief heb verstuurd.)
Geachte heer N------,

Hierbij doen wij het volgende voorstel toekomen mbt tot het verbruik van uw dataverkeer. Indien u voor eind juni uw pakket upgrade naar een 250MB pakket met 10.000MB dataverkeer per maand dan vervalt onze rekening voor het extra dataverkeer. De resterende 5 maanden hosting van de 50MB worden dan afgetrokken. De kosten bedragen dan:

EURO 180 (per jaar) + EURO 50 (eenmalig) - EURO 50 = EURO 180, excl. BTW. Uw hosting loopt dan tot 1/7/03.

Indien u hiermee accoord gaat dan verzoeken wij u vriendelijk de bijgevoegde overeenkomst ondertekent te retourneren.

Met vriendelijke groet,
------------
----------
--------------
-----------
* Tranzity is SOOOOOOOOO HAPPY!!!!!!! B-)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 20:02 schreef Tranzity het volgende:
[update]
Dit zit er in mijn Inbox (2 weken nadat ik mijn brief heb verstuurd.)
[..]

* Tranzity is SOOOOOOOOO HAPPY!!!!!!! B-)
gefeliciteerd!!!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Ik zou meteen terugmailen dat je een jaar gratis hosting wilt hebben. Door alle tijd die je erin hebt moeten stoppen enzo is dit zeker niet abnormaal.

Tevens natuurlijk meteen je contract cancellen, zodat je naar een echte provider kunt gaan.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 22:04 schreef HGM het volgende:
Ik zou meteen terugmailen dat je een jaar gratis hosting wilt hebben. Door alle tijd die je erin hebt moeten stoppen enzo is dit zeker niet abnormaal.

Tevens natuurlijk meteen je contract cancellen, zodat je naar een echte provider kunt gaan.
idd :) en volgens mij heeft morgana deze actie alleen gedaan door de grote hoeveelheid negatieve publiciteit, niet alleen hier, maar ik heb het echt overal gelezen op inet van klanten die een onwijs hoge factuur gekregen hadden :)

Verwijderd

Idd ik vind het ook gaaf voor je, congratz.

Trouwens die secretaresse van dat bedrijf mag wel eens een cursus nl gaan volgen.

Ondertekent is wel een hele trieste fout

• Tranzity
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 22:04 schreef HGM het volgende:

Nee, nog niet, Dit omzetten naar een groter abbo stond eigenlijk in onze planning, ik hou dit contract in iedergeval tot 1/7/2003 en dan zie ik wel weer verder.

Bedankt voor al jullie reacties/suggesties! Dit heeft mij een stuk verder geholpen!

Thanks! ;)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 08:54 schreef Tranzity het volgende:

[..]

Nee, nog niet, Dit omzetten naar een groter abbo stond eigenlijk in onze planning, ik hou dit contract in iedergeval tot 1/7/2003 en dan zie ik wel weer verder.
echt ongelooflijk dat mensen zich zo laten beflikkeren en het gewoon weer "vergeten"

Verwijderd

Hoe zit dat dan met kwello? 5 max toch?
Oei oei oei :D
maat van mij heeft 24-7 ftp
binnen 1 dag 1 gig ontvongen, laten we het maar niet over zijn aantal gigjes down-stream :D binnen 1 dag 2 gig :?
Dus,,
1+2=3 3x7=21 21x4= :7 84GIG,
en volgens DUMETER heeft ie 75 Gig dataverkeer (up en down) per maand,
Oei, als jij al met 2 gig 500 lichter bent Dan zal het bij hem flink uit de hand lopen, (vader overleden moeder in WAO en zelf geen inkomen)
Dit word erg gevaarlijk :D

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:40

Nitai

Live the life you love.

lekker, zit je weer vast aan een contract tot 2003.

Is een beetje triest die webhost, ik zit zelf bij digitalus en daar rekenen ze maar € 0.005 per mb!

Ik schrok wel van je post, ik ging gelijk kijken hoe het bij mijn hostingbedrijf zat.

Anyway, je bent er gelukkig vanaf!

owh ja en...
Op woensdag 26 juni 2002 15:54 schreef Komatsu het volgende:
Hoe zit dat dan met kwello? 5 max toch?
Dit word erg gevaarlijk :D
Dude, lees de topic eens door man voordat je post..
ten eerste: het is een ander onderwerp
ten tweede: die andere Gotters hebben ook goede punten naar voren gebracht, leer je nog eens iets van!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Tranzity
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 00:40 schreef Nitai het volgende:
lekker, zit je weer vast aan een contract tot 2003.

Is een beetje triest die webhost, ik zit zelf bij digitalus en daar rekenen ze maar € 0.005 per mb!

Ik schrok wel van je post, ik ging gelijk kijken hoe het bij mijn hostingbedrijf zat.

Anyway, je bent er gelukkig vanaf!
...
Ach, tot 1/7/2003 en daarna direct een andere.
Het kutte is gewoon dat als we nu naar een andere hoster gaan dat we dan ons .nl adres kwijt zijn (staat op hun naam).

• Vigory
  • Laatst online: 15-04 10:26
Om op de originele post terug te komen: algemene voorwaarden moeten voor het sluiten van de overeenkomst worden overhandigd. Heb je ze niet daarvoor gekregen kan de hoster zich er niet op beroepen.

Verwijderd

ik ben nu toch wel benieuwd naar die mp3 van de topicstarter :9~

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 09:25 schreef Tranzity het volgende:

[..]

Ach, tot 1/7/2003 en daarna direct een andere.
Het kutte is gewoon dat als we nu naar een andere hoster gaan dat we dan ons .nl adres kwijt zijn (staat op hun naam).
woei weer zo'n webhost die dit soort praktijken erop nahoud...

• Tranzity
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 09:52 schreef _samurai het volgende:
ik ben nu toch wel benieuwd naar die mp3 van de topicstarter :9~
Hiero lekker op XS4ALL kan dus niet fout gaan ;)

Trackje is Trance...

Verwijderd

ik zie dat de server in amerika staan.
Wat een oplichterij zeg!!!
De bandbreedte is in amerika echt spot goedkoop vergeleken met nederland. En dan ook nog zoveel geld vragen voor de overschreden bandbreedte? Dat is echt pure oplichterij! Geen twijfel aan mogelijk.

Verwijderd

sjemig. da's shit hee, hoe doen ze dat bij ladot ?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Nee, daar kom je onmogelijk onderuit, omdat je:

• Een contract getekent hebt of
• De algemene voorwaarden thuis gehad hebt cq op hun website hebt kunnen lezen en er akkoord mee gegaan bent of
• Er staat in de algemene voorwaarden dat je met die voorwaarden akkoord gaat, zodra je een abbonement neemt

Als ze een goede service hebben valt er wat te onderhandelen, niet geschoten is natuurlijk altijd mis ;)

Overigens, dit wist jij vast wel. Een beetje op je dataverkeer letten kan dan natuurlijk geen kwaad :Y)

/edit
Oops :o
Alleen de eerste post gelezen |:(

Dividend for Starters

Verwijderd

Ben je particulier (misschien heb ik dit niet gelezen), want anders kan je toch gewoon verhuizen..... Dan hou je toch gewoon je domein???

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Kid Buu

Huh, Pietje?

Op zaterdag 29 juni 2002 23:22 schreef japioo het volgende:
Ben je particulier (misschien heb ik dit niet gelezen), want anders kan je toch gewoon verhuizen..... Dan hou je toch gewoon je domein???
Misschien? Ik weet wel zeker van niet :7

Maareh, kan je niet iets met dat bedrijf regelen dat ze dat domein op jouw naam overzetten (vast niet, als ik zie wat voor een praktijken ze erop nalaten......)?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Nee, omdat je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden van het desbetreffende bedrijf.

Verwijderd

wat heb je gebruikt voor het maken van dat nummer

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 20:45
ik zou zeggen dat ik dat mp3tje niet kon verwijderen ivm storing op de server

en nu krijg ik deze rekening :?

Storing is inmiddels opgelost :( Maar m'n rekening niet!

Stelletje Boeven!

:) zoiets :P

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dus de praktijken van dat bedrijf effe samengevat:
1. Goedkope abbo's aanbieden en ervan uitgaan dat de consumenten de algemen voorwaarden niet goed lezen.
2. Belachelijke rekeningen sturen voor (overmatig) downloadgedrag.
3. Dit twee keer doen zodat ze de consument echt bang maken.
4. En zich dan als "de goede provider" voor doen door die rekening kwijt te schelden als ze een duurder abbo nemen.

Ik vind deze praktijken wel erg belachelijk. Dit is toch gewoon chantage?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

nee dat heet handel, en de god van de handel is de god van de leugen :7

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Op zondag 30 juni 2002 12:25 schreef alexandervisser het volgende:

Tjah zo werkt het. Voor niets gaat de zon op... gewoon altijd goed de voorwaardes checken, vergelijken met andere hosts, als (noem maar ff wat) een bedrijf 300mb schrijfruimte en unlimited bandbreedte en dataverkeer aanbiedt voor 10 euro weet je dat er een addertje onder het gras zit... en zorgen dat als er een limiet zit op je dataverkeer, je dit zelf ook kunt controleren zodat je weet waar je aan toe bent. Als je dat niet zo kunt nakijken/navragen dan houdt het wat mij betreft al op. Mjah tweakers zijn net mensen, eerst klikken dan denken, en voorwaardes lezen we per definitie niet... :)

Exact expert nodig?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op xs4all was ik over mn bandbreedte heen. Kreeg een emailtje dat ik daar wat aan moest doen. Volgende dag mailtje dat het opgelost was.

Als ik dit niet op zou lossen zouden ze mn website een maand down gooien. Dit vind ik redelijk. Gewoon gelijk een email Geen gezeik met 3 maanden na dato! (en ja ik heb het over webspace!.)

.

Verwijderd

WSC

Hoi Hoi Hiep Hoi!

• Tranzity
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 23:22 schreef japioo het volgende:
Particulier, domeinnaam staat op de naam vd hoster.
Op zondag 30 juni 2002 12:25 schreef alexandervisser het volgende:
1. Goedkope abbo's aanbieden en ervan uitgaan dat de consumenten de algemen voorwaarden niet goed lezen.
2. Belachelijke rekeningen sturen voor (overmatig) downloadgedrag.
3. Dit twee keer doen zodat ze de consument echt bang maken.
4. En zich dan als "de goede provider" voor doen door die rekening kwijt te schelden als ze een duurder abbo nemen.

Eigenlijk wel. Ach ik heb er vrede mee, gewoon een jaartje volhouden (opletten op dataverkeer) en daarna over op een GOEDE hoster (waar ook de server in Nederland staat)
Op zondag 30 juni 2002 12:05 schreef _samurai het volgende:
wat heb je gebruikt voor het maken van dat nummer
MadTracker, nummer is nooit afgemixed, er kunnen dus nog wel wat fouten inzitten :D
Pagina: 1