[mysql] Plaatje in db zetten

Pagina: 1
Acties:

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Hoe kan ik met mysql een plaatje in een database zetten.
Ik heb een tabel aangemaakt met daarin een blob veld.
Nu wil ik daar een plaatje in hebben. Wie weet hoe dat moet.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

ZOEKEN, zijn al zat topics over geweest...

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Ik :)

Ookal is het misschien vaker geweest, ik ben in een goeie bui en moet ff wat meer keystrokes krijgen voor project-pulse.net :P

Dus want.. Hoe krijg je een plaatje in de database? Niet handmatig met een query. Daar is de opbouw van het plaatje verkeerd voor (tekens die niet handmatig in een query kunnen). Wat wel kan is bijvoorbeeld dit (niet op syntax-errors letten :P):
PHP:
1
<?$image = ImageCreateFromJPEG ("filelocation.jpg");obstart();ImageJPEG ($image);$todb = addslashes (ob_get_contents ());ob_end_clean();$result = mysql_query ("INSERT INTO table (colom) VALUES (\"$todb\")");?>

• Grum
  • Niet online
euuh .. wat is der mis met de fopen functies ?

je hebt hiervoor PERSE gd support nodig

• DRvDijk
jajaja, zat ik ook al aan te denken, maar niet echt veel zin in net ;) Als ie GD support heeft (waar ik wel vanuit ga als ie plaatjes in een myqsl-db wil opslaan) werkt dit ook, en snapt ie hopelijk het idee :)

Verwijderd

fopen kan ook:

addslashes(fread(fopen($file, "r"), filesize($file)));

• Grum
  • Niet online
leuk, kort, slordig want je hebt een missende fclose

• DRvDijk
Maar goed, dat zet je dus in een variabele, en dát kun je met PHP in een query stoppen en naar de mysql-server sturen. En zo heb je het in je database :)

Verwijderd

wat ik zelf doe is niet het plaatje zelf in de database zetten maar alleen de naam van het plaatje.
Of bij een plaatje wat in een shop moet komen te staan gewoon het plaatje hernoemen naar het produkt nummer.

Is misschien niet wat je nu zoekt, maar maybe toch een alternatieve oplossing :)

• DRvDijk
Dat kan natuurlijk goed werken.. Alleen als je géén rechten krijgt bestanden op te slaan en wél in een MySQL-database.. Tsja.. Dan is het logisch niet? :)
Pagina: 1