[chrontel / connexant] Probleem tv-out, verschil ?

Pagina: 1
Acties:

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Okeej, ff kort uitgelegd.
Vroeger had ik een Gf1 sdr van Asus met een chrontel tv-out. 'K heb toen d'r tijd wat Divx films afgespeeld en opgenomen vanuit de composite uitgang direct via de scart ingang van de video. Dit werkte allemaal perfect. Helaas fikte me chrontel chippie door toen de tv-out de hele nacht aanstond :( zucht

Laatst wou ik via mijn Leadtek Gf3 ti200 met een tv-out op 1024 eens een filmpie kijken. Perfect beeld :) Alleen toen ik het via de scart van de video ging opnemen, of ik het nou direct deed of via de tv, het beeld werd van licht donker en dan weer licht. Het bekende anti-kopieer beveiliging van videobanden kopieëren via de scart volgens mij.

Waarom heb ik dit met mijn gf3 wel, en had ik dat met die gf1 niet. Ligt dat compleet aan de verschillende chipsets, chrontel en connexant of niet ?

Belangrijker, hoe ken 'k het probleem verhelpen. Heeft zo'n trust televiewer er ook last van ?

Tia

Verwijderd

Subject editted ;)

Verwijderd

Macrovision wordt in de driver aan gezet door bijvoorbeeld PowerDVD.
Als je nu TVTool gebuikt als progje voor je TV-Out, kun je hem hier weer mee uit zetten.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En het kan ook gewoon in de tv-out chip ingebakken zitten.
chrontel verkoopt chips met macrovision en zonder. Ik neem aan dat conexant dat ook doet.