Toon posts:

Netwerken met Chello...

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja, wat je zou kunnen doen is een servertje bouwen met twee netwerkkaarten. Een netwerkkaart hang je aan je Chello kabelmodem en de andere hang je aan je prive netwerkje... het een en ander instellen en klaar...

Alleen volgens mij mag bovenstaande oplossing eigenlijk niet van Chello. Gebruik van een server valt onder de noemer Zakelijk Gebruik en daar heeft Chello nog geen service voor...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Tjah, daar zeg je wat...
Ben ik toch wel benieuwd wat je nu probeert duidelijk te maken, want dat je geen LAN achter je kabelmodem mocht hangen bij Chello en andere kabelaars was al lang bekend.

Net zo bekend is, dat iedere tweaker(wannabee) daar dikke maling aan heeft en dus wel gewoon een LAN achter het kabelmodempje heeft hangen! ;)

Mijn mening is, dat je bij (in dit geval) Chello, een bepaalde bandbreedte ter beschikking krijgt. Wat je doet met deze bandbreedte moet je zelf weten. In dat opzicht ben ik het dus wel met Chello eens, dat het progje wat de bandbreedte (van je upload) vergroot niet wordt toegestaan. Natuurlijk baal ik er wel van, want iedere regel is er om gebroken te worden! >:)
In ieder geval deed de installateur van mijn kabelaansluiting er niet moeilijk over toen hij mijn computerkamer inwandelde en daar zeven PC's aantrof! :)

edit:
i can't type |:(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 12:52 schreef FoolZero het volgende:
Tjah, daar zeg je wat...
Ben ik toch wel benieuwd wat je nu probeert duidelijk te maken, want dat je geen LAN achter je kabelmodem mocht hangen bij Chello en andere kabelaars was al lang bekend.

>
> Precies, dit berichtje had eigenlijk een
> reply moeten zijn op een andere topic, maar
> per ongeluk heb ik van dit bericht een
> aparte topic gemaakt...
>

Net zo bekend is, dat iedere tweaker(wannabee) daar dikke maling aan heeft en dus wel gewoon een LAN achter het kabelmodempje heeft hangen! ;)

>
> Hehehe Precies !!!
>

In ieder geval deed de installateur van mijn kabelaansluiting er niet moeilijk over toen hij mijn computerkamer inwandelde en daar zeven PC's aantrof! :)

>
> Oh mooi, dan hoef ik dus niet mijn utp
> kabels en mijn server in de kast te stoppen
> als die goede man langskomt !!
>

edit:
i can't type |:(
[/quote]

Verwijderd

Ok, ik heb alle kabels + server + hub + kaarten voor een LAN op een Chello aansluiting.

Alleen: moet ik de Chello-NIC (die ik dus van Chello heb gekregen) in de server-PC douwen? Als dat moet is het knap balen, want mijn ouwe server ondersteunt geen PCI!

Wat nu?

[Mike]

Verwijderd

Nope.
Open winipcfg en kies je chello nic uit. Kies daar ip vrijgeven en sluit je computer af.
Als je nu een ander kaart op de chello aansluit krijgt hij automatisch weer een ip.
Hier heb ik ook maanden op zitten kutten :)

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04
je kunt ook iedere andere NIC gebruiken hoor. Gewoon even de IP releasen en dan binden aan een andere kaart.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Nou, dan wordt van deze verkeerde posting toch nog een serieus iets gemaakt! :)
Je zult moeten proberen gewoon met een ISA kaart de verbinding naar het chello netwerk te maken. Misschien, maar ik weet het niet zeker, moet je eerst een ipconfig /release geven om het gereserveerde IP adres weer vrij te geven. Daarna kun je met je 'nieuwe' server en het isa kaartje, aangesloten op het modem, door ipconfig /renew weer een ip opvragen.

Zo niet, dan bel je de helpdesk van chello en leg je uit, dat jouw PC geen PCI ondersteund en of je dus of een andere netwerkkaart mag gebruiken, of dat zij een isa kaart leveren.
Misschien moet je dan wel het mac adres van de isa kaart doorgeven aan chello, zodat zij dit in hun systeem kunnen opnemen.

Hey Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik weet niet hoor, maar zeg mij maar eens waar in de algemene gebruikersvoorwaarden staat dat dat niet mag! oke, je moet niet gaan zitten POPpen ofzo, maar NAT mag gewoon hoor...

Verwijderd

het mag niet maar ze kijken er niet echt echt naar !!!

Verwijderd

wat chello betreft kan het hun niet schelen wat je doet je bent toch afgeknepen het enige probleem is als je gaat hosten van http ftp pop news want die kunnen inbound verkeer veroorzaken en hun lijn en vol maken...

niet dat dat uitmaakt met de huidige performance van hun netwerk....

Verder ik draai hier ook een redelijk netwerk van mijn chello verbinding en ik heb de installatuer al een paar keer hier gehad en ze vinden het prachtig :)

En de ip ding klopt inderdaad had het zelfde probleem toen ik mijn "router" opzette ....
Pagina: 1