[dbf/delphi/mysql] Bitjes in een dbf record

Pagina: 1
Acties:

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Hoi

Ik heb een tijdje terug een programma gemaakt om dbf files om te zetten naar mysql via delphi en deze dan ook gelijk online te zetten.

Ik ben er dus gister achter gekomen dat records die in dbf files worden gedelte niet weg gegooit woord maar een bitje wordt gezet.

Weet iemand toevallig welk bitje dit is...

Alvast bedankt.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

daar is vast wel een functie voor. . ik denk niet dat je 'met de hand' bitjes moet lezen . .. .btw : als je de file 'packed' dan zitten er geen 'delete-bitjes' meer in .. omdat alle deze records gedelete zijn

• Parcye
Ons nadeel, we werken met prutsers die de dbf backoffice hebben gemaakt. Dus dat bitje zit er in, en we gebruiken geen standaar dingen we hebben zelf een conversie script geschreven...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als je gebruik maakt van TQuery's en TTable's in Delphi, dan verschijnen de "verwijderde" records in een DBF niet, aangezien de dbf driver al rekening houd met dit bit. Op het moment dat je een packtable geeft zullen ze ook echt uit de DB verwijderd worden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Parcye
Maar voor mijn eigen engine, die ik ook in php gebruik, wil ik dus weten welk bitje dit dus eigenlijk is...