Toon posts:

[oc]Overclocken, hoever [/oc]

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst moet ik zeggen, dat ik heb gegoogeld en heb gesearched in de FAQ enz.

Sinds een hele lange tijd hebben wij een PIII 533B, Toen we hem kochten was hij de snelste die er was. maar nu anno 2002 is dat allang niet meer, Daarom dacht ik bij me zelf: Laat ik eens gaan overclocken. Aangezien ik goed op internet heb gekeken vond ik een tutorial hoe je een OC kon doen.
Ik heb dit toen helemaal gevolgd en mijn CPU loopt nu 601 MHZ
Nu stond er dat ik zo ver als ik wou kon gaan, maar dat is nu juist het probleem..

Nu is mijn vraag aan jullie:
Hoe ver kan ik overclocken?
Systeem Specs
  • AX63Pro Mobo CPU: 533B MHZ 512 Cache geheugen 196 MB SDram
Zoals je al ziet is dit een standaard pc, van mijn vader, maar ik wil ook snel kunnen internetten en snel kunnen werken.
Daarom vraag ik jullie hulp

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ssjgohan007/naamloos.JPG

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:45
Op vrijdag 07 juni 2002 11:17 schreef ssj_gohan het volgende:
maar ik wil ook snel kunnen internetten en snel kunnen werken.
Doe een typcursus en neem breedband internet >:)

Hoe ver je kan overclocken hangt er vooral vanaf hoe goed'ie gekoeld is. Wanneer je pc te warm wordt zal'ie instabiel worden, en dat moet je niet hebben. Soms wil een pjoeter niet verder, wat je kan verhelpen door het voltage op te krikken. Helaas wordt'ie ook hier weer warmer van.

Gewoon met kleine stapjes omhoog gaan, en zodra je temperaturen te hoog worden (lees: instabiliteit) zit je op zn max 8-)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik denk dat je toch teleurgesteld zult blijven. Al clock je hem over tot 800 Mhz, internetten en brieven typen enzo zal toch echt niet veel sneller gaan. Waar je dan meer aan hebt ik bijvoorbeeld 512mb intern geheugen ofzo.

Het overklokken is leuk om het uiterste uit je machine te halen, hij word er ook wel sneller van, maar echt veel verschil zul je niet gaan merken.

Over het overklocken zelf, ga idd met kleine stapjes omhoog, netzolang totdat je problemen tegenkomt. Dan moet je een klein stapje terug en dan zou het goed moeten gaan.

Veel suc6 ermee :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Misschien moet je de OC-faq nog eens een keertje lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1

Alles over hoe je zo ver mogelijk komt staat daaar wel in. Ook je vraag is trouwens een FAQ
:? Tot hoever kan ik overclocken?

Dit is erg moeilijk te zeggen. Het ligt er namelijk maar aan hoe de rest van je systeem het volhoudt. Als je bijvoorbeeld een PIII overclocked heb je te maken met een nogal hoge FSB. Deze kan soms wel oplopen tot 150-160. Aangezien je AGP en PCI snelheden hier ook verband mee houden is dit per systeem verschillend. Om je toch een beetje gerust te stellen geef ik een paar voorbeelden:

Intel Pentium II 400: zo'n 500MHz maximaal.
Intel Pentium III 700E: zo'n 950MHz maximaal.
Intel Celeron 566: zo'n 850 maximaal.
AMD Athlon 800 (socket A): zo'n 1000MHz maximaal.
AMD Duron 600: zo'n 950MHz maximaal.
AMD K6 processors: willen meestal niet hoger dan zo'n 50MHz boven de originele snelheid.

Uiteraard kan het zijn dat ze deze snelheden niet halen of er misschien wel overheen gaan. Zoals eerder gezegd, dit ligt helemaal aan de component zelf en aan het systeem.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jah maar je kan een pIII dus niet unlocken. wat inhoudt dat je alleen de fsb kan veranderen. oftewel, hoger kom je niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 11:27 schreef FragFrog het volgende:

[..]

Doe een typcursus en neem breedband internet >:)
Ik heb een typcurcus gehad en ik heb breedband internet.. ( nou ja @home dan):+

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Tot hoever je kan overklokken kan je toch nooit zeggen.
Dat is echt per CPU en moederbord verschillend.

Ik zou ook ff denken aan 512ram. En als je e'm dan op 600MHz laat draaien kan je waarschijnlijk ook nog wat stabiliteit bewaren.

Succes :)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
De processor is in orde voor de dingen die jij ermee wil doen.
Doe wat aan je intern geheugen, of ruim je computer eens helemaal op. Daar wordt hij waarschijnlijk sneller van. (defragmenteren wil wel helpen bij een erg volle harde schijf)

Overclocken hangt van veel verschillende factoren af. Dat is niet zo te zeggen. belangrijk zijn de tempratuur en stabiliteit

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
gewoon steeds een beetjke hoger en steeds wat benchmarks doen (+/- 3 achter elkaar = stabiel) en als gaat vastolopen moet je hem wat lager zetten :)

suc6

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zoeken!!! hier!

vragen naar de bekende weg

Verwijderd

FAQ-vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.