[php/perl] output niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Zijn al wat topics over geweest, maar kom er niet uit. Ik weet dat ik passthru kan gebruiken met de backtics om output weer te geven, maar er treed zich het volgende probleem op:

Ik maak gebruik van Plesk Server Admin (een tool om je server te managen). Nu heb ik een aantal perlscripts waarin ik bv het domein test.com automatisch kan aanmaken (zonder een GUI). Dit gaat zo:
code:
1
perl /usr/lib/perl5/5.6.0/domain.pl -c test.com -clogin test

Na dit te hebben uitgevoerd geeft de terminal nog de regel
code:
1
SUCCESS: Creation/Update of 'test.com' complete

weer.

Nu heb ik een php filetje gemaakt met daarin:
PHP:
1
<?echo (`perl /usr/lib/perl5/5.6.0/domain.pl -c test.com -clogin test`);?>

Alleen krijg ik nu een error:
code:
1
sh: SUCCESS:: command not found

Weet iemand wat ik fout doe?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op de een of andere vage manier probeert hij dus de output van dat perl prog weer uit te voeren. Probeer eens wat anders dan backticks, bv system ofzo.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Vinzzz243
geweldig, system werkt.
Bedankt (had schijnbaar typfout gemaakt, want voorheen werkte ie niet)

Maar nu het volgende.
Als ik het commando (blablablabl domain.pl -i test.com) geef, dan krijg ik op een paar regels de info van dat domein te zien. Is het mogelijk op te geven welke regel hij moet laten zien (met arraygebruik ofzo?) of moet ik daar een functie voor gaan schrijven?

[EDIT]
code:
1
system returns the last line of the command output on success, and FALSE on failure

nu weet ik weer wrom ik system niet wilde gebruiken =) iemand dan toch oplossing?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bijna 100% zeker een rechten probleem.

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Op vrijdag 07 juni 2002 11:08 schreef Vinzzz het volgende:

Na dit te hebben uitgevoerd geeft de terminal nog de regel
code:
1
SUCCESS: Creation/Update of 'test.com' complete
Komt het niet door die ' in de output.. Dat PHP dan vanaf het begin van de string tot ' (voor test.com) gaat proberen uit te voeren ?

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Vinzzz243
Op vrijdag 07 juni 2002 11:50 schreef Grum het volgende:
Bijna 100% zeker een rechten probleem.
uh, mis ik hier iets? wat heeft dit met rechten te maken?

Ik krijg nu ook met system de volledige informatie te zien, alleen is het probleem nu dat ik het alleen te zien krijg bij een succesvol verloop. Bij een error, krijg ik in de terminal de fout te zien, en in php: "errors found, check -i for usage"

Maar ik wil dus ook de error terug vinden in de php file...

• Vinzzz243
Op vrijdag 07 juni 2002 11:55 schreef Skinny het volgende:

[..]

Komt het niet door die ' in de output.. Dat PHP dan vanaf het begin van de string tot ' (voor test.com) gaat proberen uit te voeren ?
edit:
Srry, ff opnieuw:
Als ik system commando gebruik, geeft ie wel alles weer, ik zou dus een functie kunnen schrijven die alleen bv name weergeeft in die output) maar...het werkt alleen bij success. Bij een error krijg ik in de terminal waar het fout ging , en in php DAT het fout ging.

Nu wil ik graag ALLE informatie die het commando geeft, dus success en no success, in de php opvangen.

• Vinzzz243
hmm, nobody :(
Pagina: 1