Computer als telcentrale omvormen

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Ik wil graag van mijn server een soort telefooncentrale van maken. Dus als mensen naar ons nummer bellen dat hij dan de computer aan de lijn krijgt met zo'n keuzemenu. Wij hebben geen ISDN meer maar er komen nog wel 4 aansluitingen van verschillende telefoons uit in de meterkast (daar staat ook de server). Nu wil ik dus iets maken dat als bijvoorbeeld de beller in het keuzemenu op de 1 drukt dat de server de 1e telefoon over laat gaan, en zodra de tel dan wordt opgenome dat de server het telefoongesprek doorgeeft aan de 1e lijn! Nu is mijn vraag, welke software moet ik hier voor gebruiken en hoe moet ik precies de hardware maken :? Of moet ik verplicht een telcentrale hebben of moet ik 5 modems in mijn server zetten :? Wij kan mij hier meer over uitleggen!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Hoi, met telebutler kan dat in ieder geval, die software gebruiken wij ook en heeft erg veel functionaliteiten. Behalve een keuze menu kun je ook koppelingen met databases maken (toets uw klantnummer, en klantgegevens komen bv op het scherm, of de computer zegt "Hallo $naam". Verder kun je er bijvoorbeeld mee naar externe lijnen laten doorverbinden en bij geen gehoor weer naar een andere lijn doorverbinden enzo. Ook kun je aan de hand van tijd/datum bepaalde acties laten ondernemen.

Is echt een super programma, de licentie die wij hebben kostte iets van 1500 gulden. Het werkt supersimpel met een soort van sd gram.

Verwijderd

Hallo $naam ? Hoe moet die computer nu weten of die belt?
Maar ja in ieder geval is het een goed en leuk idee :)

Verwijderd

Aan de hand van een koppeling met het telefoonboek, of als je bv een klantenbestand hebt en telefoonnummer matched. We hebben het zelf hier draaien alleen is het nog niet in gebruik. Maar de tests zijn zeer gaaf.

• Polderdijk
Dat klinkt allemaal goed, alleen is het voor thuisgebruik dus 1500 gulden vind ik een beetje overdreven. Zijn er ook soortgelijke programma's als freeware, ik heb op google gezocht naar telebutler maar kan hem nergens downen!

En ik wil zelf een printplaat gaan ontwikkelen waar ik dus 4 interne toestellen op aan kan sluiten. Nu heb ik al een proggy waar ik de LPT poort mee aan kan sturen. Nu wil ik het maken dat als ik bijvoorbeeld op pin1 van de LPT stroom zet dat mijn printplaat zorgt dat de 1e telefoon gaat rinkelen. En nu wil ik daar ook weer iets op maken dat als er een telefoontoestel op wordt gepakt (de hoorn van de haak) dat er dan op een inputje van de LPT stroom komt te staan zodat het proggy weet dat de hoorn is opgenomen. Het software kan ik zelf wel maken maar ik weet niet precies hoe ik de hardware moet maken. Wie heeft er schema's of iets dergelijks waar op staat hoe ik dit moet maken :?

• Polderdijk
Ik heb denk ik een goed proggy gevonden, de URL is http://www.katalina.com.au/ Ik denk dat dat proggy het zelfde is als telebutler. Alleen moet ik nog ff uitvogelen hoe de hardware moet werken.

Verwijderd

Kewl ff downloaden :) mischien voor mij ook nog handig >:)

• Polderdijk
Hieronder een plaatje van de opstelling die ik wil maken. Dus standaard zit de tellijn direct aan het modem. Maar deze is door de LPT poort te sturen naar een intern toestel. Nu moet er ook een sensor op de lijn worden aangesloten die kijkt waneer de hoorn van een bepaalt toestel wordt opgenomen. Dit signaal wordt naar de lpt gestuurd. En daarna moet ik nog een apparaat hebben die waar ik een interne lijn mee aan kan sturen om een toestel te laten rinkelen (aan de hand van het signaal wat uit de LPT komt.). Wie kan mij hierbij een beetje helpen :?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers2.polderdijk.com:8080/Telcentrale.jpg
Een situatie van:
"Een beller wil toestel 3 hebben."
Dan moet er het volgende gaan gebeuren:
-Modem krijgt belsignaal;
-Modem neemt op met de vraag, toets 1 tot 4;
-De beller toetst 3;
-Op de lpt wordt het 3e uitgang aangestuurd die het 3e maakcontact dichtzet van de telefoonrinkelaar;
-Toestel 3 wordt opgenomen;
-LPT poort 4 wordt aangestuurd met signaal 3, computer weet dat er opgenomen is;
-LPT haalt rinkelaar los van de lijn;
-LPT stuurt poort 2 aan die het derde maakcontact dichtzet;
-Nu wordt LPT uitgang 1 aangestuurd die zorgt dat het signaal eerst op de lijn 3 EN modem komt, en daarna wordt modem losgekoppelt (Dit zorgt ervoor dat de lijn niet dichtvalt);

Wat vinden jullie van deze oplossing of zijn er beter oplossingen. Nu de vraag, hoe maken we de hardware :?

Pagina: 1