Toon posts:

Snelkoppeling cd

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil een snelkoppeling maken op een cd-rom, die dus verwijst naar een bestand op de cd-rom. Het bestand kan ik helaas niet kopieren, omdat er allemaal links in het bestand zelf zitten. Hoe pak ik dat aan?
Ik kan wel een snelkoppeling maken naar mijn eigen cd-rom H: ... maar ja ... das dus niet bij iedereen het geval.
Alvast bedankt.

Mzzl

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Op vrijdag 07 juni 2002 10:51 schreef Neos het volgende:
Het bestand kan ik helaas niet kopieren, omdat er allemaal links in het bestand zelf zitten.
Hoe moet ik dit zien :?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Neos, hoe moeilijk kan het zijn om met de rechtermuisknop de CD letter in explorer naar je bureaublad te trekken?
Even op shortcut klikken en weer een blije gebruiker! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je bedoelt dat je op de CD zelf een snelkoppeling wilt zetten, die verwijst naar een ander bestand op dezelfde CD?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 16:25 schreef F_J_K het volgende:
Je bedoelt dat je op de CD zelf een snelkoppeling wilt zetten, die verwijst naar een ander bestand op dezelfde CD?
Yep, dat is de bedoeling. Sorrie als ik het een beetje krom heb uitgelegd. De oplossing zal vast wel simpel zijn, alleen je moet het wel weten. :?

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Mischien moet je ipv h:\map\bestand iets van currentdrive\map\bestand doen,maar ik weet niet juist hoe of wat

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rechtsklik op je bureaublad > Nieuw > Snelkoppeling

En dan gewoon de source invullen. Dan komt ie op je bureaublad en dat geval gewoon naar je cd kopieren.

:{

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Hij bedoelt volgens mij dat als hij een snelkoppeling maakt,het verwijst naar H:
Steekt hij de cdrom bij mij in de drive (nee dat doet die niet) dan verwijst die nog naar de H: terwijl de cd in de E: zit

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk EXE-cuter,
alleen hoe ga ik dit nu aanpakken?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Een relatief pad in een snelkoppeling kan geloof ik niet. Misschien kan het met shortcut.exe uit een Resource Kit - maar dat kost geld :D

De oplossing van Fire_escape werkt dus niet aangezien die een absoluut pad zal maken, al dan niet UNC.

Het makkelijkst is een bat bestandje die 'm aanroept met start, of een HTML bestand met een relatieve verwijzing.

Om wat voor bestand gaat het?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een .exe en een .doc bestand. :P

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:00

Neoz

Neoz & Hobbes

Hmmzz zoe je een een andere naam willen , ;( jouwes lijkt verdacht veel op de mijnes .....

Serve The Humanity , Be Server

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op vrijdag 07 juni 2002 18:57 schreef Neoz het volgende:
Hmmzz zoe je een een andere naam willen , ;( jouwes lijkt verdacht veel op de mijnes .....
Dat zou 'm z'n enige nickchange kosten :P
Maar handel dit even verder via mail/ICQ af ajb - Neos zou je even kunnen mailen om zijn adres door te geven. Maar je bent niet de enige waarbij een ander bijna dezelfde naam heeft.

On-topic: een bat bestand is het makkelijkst.
Dus simpelweg
@echo off
cd..
cd waarjemoetwezen
start bla.exe
start bla.doc

Het staat lelijk, maar werkt wel... Evt zou je ook wat in bijvoorbeeld VB kunnen maken die het onzichtbaar doet. Als het eenmalig is, kan je iig een van de twee in autostart zetten.

Pagina: 1