39
Effe hier op inhaken..... ik zag dat ze nu nog een PCI kaartje gebruiken... pci heeft toch maximaal 66 Mb/s dus dan is die burst van 150 Mb/s nu nog wegegooid als je nog geen SATA moederborden hebt? of zit ik nu mis en is het wel handig?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Het is zowiezo veel beter voor je airflow en looks
Tis slechts een andere interface. technisch (van binnen) zijn de HD's niet revolutionair aan het veranderen. Tis alleen het printplaaatje en de manier waarop de data wordt overgebracht naar je moederbord is anders.
Maar goed wanneer komen ze? ik ben er in ieder geval ZEER in geinteresseerd (voor mijn nieuwe p4 systeem wat ik hopelijk vandaag krijg)
//crappy toetsenbord hier op school met al die typo's
//crappy toetsenbord hier op school met al die typo's
In iedergeval niet ZO snel. Meestal wordt er gewacht op de eerste moederboarden die het ondersteunen. Tegelijkertijd natuurlijk met insteekkaartjes PCI. En natuurlijk zullen adapters voor je huidige HD's ook beschikbaar komen.
persbericht van seagate 25 feb. 2002
LSI Logic Corporation (NYSE: LSI) and Seagate Technology today announced that they will introduce the breakthrough Serial ATA interface in Seagate's next-generation desktop PC hard disc drives. LSI Logic's proven interconnect chip technology joins Seagate's drive-level Serial ATA developments to enable the first full-speed native Serial ATA hard drive solution, ready to integrate into products this year. The evolutionary Serial ATA interface is expected to be fully adopted throughout the rest of the hard drive industry by the end of 2003. Seagate's Serial ATA hard drive technology was unveiled today in a demonstration at the Intel Developer Forum, San Francisco.
:S:S:S:S nah ja dan hebben we de 3,5 gigahertz van p4 en 3500+ van AMD ook al gepaseerd en is het echt wel nodig, hogere troughput van datd
Verwijderd
Het (nog niet gereleasde) nieuwe bord van MSI heeft SATA on-board.Op vrijdag 07 juni 2002 10:51 schreef Ordos20 het volgende:
Effe hier op inhaken..... ik zag dat ze nu nog een PCI kaartje gebruiken... pci heeft toch maximaal 66 Mb/s dus dan is die burst van 150 Mb/s nu nog wegegooid als je nog geen SATA moederborden hebt? of zit ik nu mis en is het wel handig?
http://www.tweakers.net/nieuws/22058
I know maar ik krijg al een neiuw moederbord, de msi-645 ultra.... vandaar de PCI vraagOp vrijdag 07 juni 2002 11:07 schreef decrypt het volgende:
[..]
Het (nog niet gereleasde) nieuwe bord van MSI heeft SATA on-board.
http://www.tweakers.net/nieuws/22058
Op vrijdag 07 juni 2002 10:59 schreef PROnline het volgende:
In iedergeval niet ZO snel. Meestal wordt er gewacht op de eerste moederboarden die het ondersteunen. Tegelijkertijd natuurlijk met insteekkaartjes PCI. En natuurlijk zullen adapters voor je huidige HD's ook beschikbaar komen.
[..]
39
PCI zit op 133MB/s hoor.Op vrijdag 07 juni 2002 10:51 schreef Ordos20 het volgende:
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
kay thanks... heeft dus wel zinOp vrijdag 07 juni 2002 11:31 schreef P5ycho het volgende:
[..]
PCI zit op 133MB/s hoor.
Verwijderd
Of het onboard is of niet maakt ook fgeen f*ck uit. PCI is PCI en dus 133MB/s. Allemaal leuk hoor dat SATA, maar ik vraag me echt af of het snelheids winst gaat geven. ATA133 heb je ook niks aan namelijk (tov ATA100) behalve dat je grotere schijven kan gebruiken.
Wat wel mooi is zijn die kabeltjes en het m/s gedoe dat weg is
Erg handig!
Wat wel mooi is zijn die kabeltjes en het m/s gedoe dat weg is
En natuurlijk dat je niet meer aan lengte gebonden bent.... handig voor de big cases waar altijd een te korte kabel bij geleverd is
En zelfs voor die grotere schijven heb je geen ATA133 nodig, dat kan ook al met ATA100..Op vrijdag 07 juni 2002 11:40 schreef Fewture het volgende:
Of het onboard is of niet maakt ook fgeen f*ck uit. PCI is PCI en dus 133MB/s. Allemaal leuk hoor dat SATA, maar ik vraag me echt af of het snelheids winst gaat geven. ATA133 heb je ook niks aan namelijk (tov ATA100) behalve dat je grotere schijven kan gebruiken.
Verder ben ik het wel met je eens.. 't is gewoon de harddisk die op dit moment de limiet bepaald, en zolang er geen echt andere technieken worden gebruikt, en hogere rotatiesnelheden, zal dat serial ata net zo snel zijn als de huidige hdd's..
Jup, da's ook het enige voordeel wat ik me kan bedenken..Wat wel mooi is zijn die kabeltjes en het m/s gedoe dat weg isErg handig!
Op zich is dus SATA gewooon een teleurstelling in mijn ogen.
Tegen de tijd dat die SATA hd's er eindelijk zijn zitten we al weer bij sata 2 ofzo.
Zelf dacht ik dat de makers van SATA een beetje samenwerkte met HD fabrikanten om zo het tot een succes te krijgen.
Tegen de tijd dat die SATA hd's er eindelijk zijn zitten we al weer bij sata 2 ofzo.
Zelf dacht ik dat de makers van SATA een beetje samenwerkte met HD fabrikanten om zo het tot een succes te krijgen.
39
Als het nou met een hogere rotatie en leessnelheid zou worden gecombineerd....
10k rpm SATA schijven ofzo?
10k rpm SATA schijven ofzo?
*kick*
zullen die sata schijven duurder worden dan gewone schijven of blijft het op hetzelfde prijsniveau?
zullen die sata schijven duurder worden dan gewone schijven of blijft het op hetzelfde prijsniveau?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik had in een test gelezen dat verwacht wordt dat over een half jaar de SATA schijven volop verkregen kunnen worden, en dat het prijsverschil dan gering zal zijn.
Heb je naar de datum van de laatste reactie gekeken van dit topic ?! Dit is een topic van bijna 6 maanden oud ...DeadMetal schreef op 03 december 2002 @ 22:17:
Ik had in een test gelezen dat verwacht wordt dat over een half jaar de SATA schijven volop verkregen kunnen worden, en dat het prijsverschil dan gering zal zijn.
-
Er staan al wat SATA schijven in de Pricewatch. Hiermee is de oorspronkelijke vraag van dit topic ook allang beantwoord..Breepee schreef op 23 July 2002 @ 23:04:
*kick*
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()