Toon posts:

Exchange 5.5 en Outlook 2000 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Exchange omgeving met W98 clients die Outlook 2000 gebruiken.Nu is het probleem dat van tijd tot tijd sommige mailboxen (100 van de 450) er voorzorgen dat outlook de eerst 5 minuten als hij word opgestart hangt.Daarna word het scherm in eens beschikbaar en werkt alles naar behoren.Er is geen verschil in configuratie tussen die 100 mailboxen en de rest.Geen meldingen in de eventlog.het maakt geen verschil op welke pc de probleem mailbox word geopend.Opnieuw installeren van outlook geeft ook geen oplossing.

Iemand een idee??

Verwijderd

Langzamere netwerkverbinding ?
Grote pst-files ?
Flinke (lees: achterlijk grote) mailboxes ?

Verwijderd

Gebruiken die mensen mcafee 6?

Verwijderd

Topicstarter
We hebben 10mb netwerk verbinding,probleem is er soms ook als ik een hele nieuwe mailbox aan maak(dus niet te groot.Geen pst file geconfigureerd.we gebruiken Sophos ipv Mcafee.waar kan ik die topic vinden van: (achterlijk grote) mailboxes?

Thanks

Verwijderd

Nee ik bedoel dat mensen erg veel mailtjes in hun mailboxen bewaren. Maar je geeft al aan dat het ook gebeurd bij net nieuw aangemaakte accounts.
Dat is het dus ook niet.

Sorry, ik kan je niet verder helpen.Succes

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand nog een idee!?????

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Gelieve je topic niet om hoog te schoppen na zo een korte tijd.
Dit geldt in alle fora en dubbel in PNS</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 10:27 schreef dexter0022 het volgende:
we gebruiken Sophos ipv Mcafee.
Hmmm, mcafee scant de inbox terwijl outlook opengegooid wordt, waardoor je soms lang zit te wachten. Misschien dat sophos dat ook heeft. Probeer het eens zonder dat sophos aanstaat/geinstalleerd is.

Verwijderd

Topicstarter
Getest zonder Sophos maar lost niets op.Heb net office en outlook express(omdat outlook express ook veel samen werkt met OUTLOOK 2000) opnieuw geinst. en toen was het weg.Ik had al eerder alleen office of alleen outlook express opnieuw geinst en dit loste niets op. Ik ga nu kijken waarom hij het wel doet als ik ze allebij gelijktijdig opnieuw inst.

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

Move -> SA

Probeer alle service packs eens
Zet logging aan op de exchange en spit de logs door.
zal onder tussen even verder zoeken voor je. heb je technet al geprobeerd ??

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Verwijderd

Topicstarter
SP's zijn geinst. helpt niets.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
probleem zit hem overduidelijk in de exchange server, mischien kun je met perfmon eens wat performance counters in de gaten houden, zo zou je kunnen kijken waar de bottleneck zit

als laatste redmiddel zou je met 'eseutil' de info store kunnen defragmenteren, hiermee haal je een hoop 'whitespace' uit de database, en dit scheelt een hoop performance!

A wise man's life is based around fuck you

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Heb je verwijzingen in je registry of hosts of lmhosts op je client die nog verwijzen naar oude niet meer bestaande hosts? Dat was bij ons het probleem.

Voor de rest staat er wat hierover op support.microsoft.com . Ik ben helaas niet op mn werk, want daar hebben we het uitgeprint en ik weet de Q's niet uit mijn hoofd.

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
waarom zit het probleem overduidelijk in de server??
Ik heb een andere server opgezet en voor de test een mailbox verplaatst,Het probleem bleef gewoon!!! Ik heb het idee dat het in het immage zit dat hier gebruikt word.Heb net een schoone inst van w98 met off2000 gedaan en de probleem mailboxen openen nu wel gelijk.Ook met nt4ws kan ik ze gelijk open.

• Primator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 14:41
Gebruiken de clients die blijven hangen W98 en de wel goed gaan W98 SE?

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn geen verwijzingen naar oude servers in het rigister en ook niet in de LMHOST (toch bedankt),

De Alles draaid Windows 98SE

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op vrijdag 07 juni 2002 13:09 schreef dexter0022 het volgende:
Er zijn geen verwijzingen naar oude servers in het rigister en ook niet in de LMHOST (toch bedankt),

De Alles draaid Windows 98SE
heb je ook in c:\windows gekeken? daar staat een bestandje dat heet hosts en kan je openen met een texteditor.

Just to be on the safe side :)

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken allebij deze bestanden, dus had ze al nagezien.(ik ben MCSE 2000 gecertificeerd dus had slecht geweest als ik het niet had geweten ;)

Maar bedankt
Pagina: 1