[error][tar] file changed as we read it

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server wordt gebackuped en dit ging altijd goed zonder problemen, elke avond werd het volgende script uitgevoerd.
code:
1
tar -clzpPf /backup/backup-opt.tar.gz /opt/guide/ /opt/usr/ /var/spool/ /etc/ /usr/local/

De laatste tijd is het verkeer op de server wat drukker geworden en krijg ik vaak de volgende foutmelding in mijn mailbox:

tar: /usr/local/apache/logs/error_log: file changed as we read it
tar: Error exit delayed from previous errors

Ik neem aan dat het bestand tijdens het backupen veranderd is? hoe los ik dit op zodat hij wel lekker werkt? en backuped die nou wel goed? want na mijn idee doet die dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:09
Als ik jou was zou ik het proggie tob gaan gebruiken, het is te vinden via freshmeat. In feite doet ie alles wat jij ook doet, behalve dat als je tape 'kapot' gaat je met tob nog een hoop kan redden en een tar.gz verloren gaat. Tob doet nl eerst gzip en maakt er dan een tar van, ipv anders om. Tevens is tob wat beter te configen en heeft bijvoorbeeld ook filter mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 10:02 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Als ik jou was zou ik het proggie tob gaan gebruiken, het is te vinden via freshmeat. In feite doet ie alles wat jij ook doet, behalve dat als je tape 'kapot' gaat je met tob nog een hoop kan redden en een tar.gz verloren gaat. Tob doet nl eerst gzip en maakt er dan een tar van, ipv anders om. Tevens is tob wat beter te configen en heeft bijvoorbeeld ook filter mogelijkheden.
Hij backuped niet naar een tape, maar gewoon naar een andere harddisk, ik weet niet of dat wat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:09
Dan gaat het eigenlijk nog op. In feite hoef je dus niet eens te tarren! een gzip versie van elk bestand is genoeg lijkt me. Tevens gebruikt tob afio (kan ook tar, maar afio is ook weer wat beter). Je zou dan die 2e hardisk als backup device kunnen gebruiken lijkt me ipv als partitie met een file erop. Ik zou dit wel eerst even op een schaduw systeem testen, want ik kan je niet garanderen dat het vlekkenloos werkt!

Om een kort verhaal lang te maken Om een lang verhaal kort te maken ('t is nog vroeg he :z), pak er een schaduwsysteem bij en ga met afio, tob en/of shellscripts icm gzip/bzip2 prutsen :)

Verder zou ik de log files zelf niet backupen, alleen de rotated versies (dus ook vlak voordat je gaat backupen, eerst je logs roteren)

Mocht je trouwens geen schaduwsysteem voor handen hebben, www.vmware.com is je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar is er ook nog een manier om dit simpel en snel ff met tar op te lossen? door een commando toe te voegen ofzo?