Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Topicstarter
Ik heb hier een s3 trio pci kaartje liggen, je kent ze wel die standaard dingen. Op dat kaartje kunnen dus nog memblokjes bijgeprikt worden en dat is zwaar de bedoeling, alleen waar de moeder**** kan ik die memblocks vinden?

Worden die dingen überhaupt los verkocht, of zijn ze niet meer te krijgen?

©zweitausendundsechs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bedoelt die zwarte chippies die je in die bruine blokjes
kan drukken? Juist, ik heb die kaart ook :)

Succes jongen! Dat wordt hard zoeken, misschien dat een
tweaker nog wat blokjes voor verkoop heeft liggen?

Ik hoor het wel Déjà vu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat heel moeilijk worden ben ik bang, misschien op een beurs eens kijken of via vraag en aanbod, maar ik geef je weinig kans.

En als het al te krijgen is zal het niet al te goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Als je nog een tweede kaart hebt: ram ff een mes erbij langs of gebruik een desoldeerpistool om die chips los te maken, dit zijn nml dezelfde chips die je ook in die sockets kunt doen

* _JGC_ heeft laatst nog een S3 Trio64V+ voor de tweede keer vermoord om er geheugenblokjes af te krijgen voor een Diamond Stealth 2000 VLB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:04
* bolleh heeft er een liggen met 2 blokjes :P
siemens geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Je moet wel het zorgen dat het geheugen hetzelfde is. Ik heb vroeger wel eens 2 MB van een Trident naar een S3 getransplanteerd (zelfde sockets) en dat ging dus niet.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupert
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Topicstarter
Dat wordt dus een 2e kaartje ergens zien op te scharrelen.
Kan ik die uitelkaar halen en het geheugen bij me eigen opzetten. Naja, ik vind alles best. Zolang het maar niet teveel kost.

©zweitausendundsechs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zolang ze maar van hetzelfde type zijn is het best: Of beide EDO, of beide FastPage.
Verder staat er nog iets op als -30 of -60. De chips die je bijplaatst moeten een getal hebben wat gelijk of lager is dan wat er op de kaart gesoldeerd zit, anders krijg je problemen.

En idd: trident 9400 heeft Fastpage, Trio64V+ heeft meestal EDO :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 07 juni 2002 15:24 schreef Tyrian het volgende:
Je moet wel het zorgen dat het geheugen hetzelfde is. Ik heb vroeger wel eens 2 MB van een Trident naar een S3 getransplanteerd (zelfde sockets) en dat ging dus niet.
en ik omgekeerd... ook niets, ze blijven ook steenkoud die 2 blokjes :)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
arf, ik heb vorig jaar nog zon kaartje weggegooid, twas zo vreslijk bagger die s3 met 1mb, de memblokjes (2*512Kb >:) ) zaten ook in een socket, balen voor jou, anders stuurde ik ze wel ff op die memblokjes ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Wow, dan ga je van 1MB naar 2MB of 2MB naar 4MB ofzo >:)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroevendraaier
  • Laatst online: 06-09 10:06
Heb hier nu op mijn schoot ook een S3 virge DX liggen, alle mem sockets zijn gevuld met chips, alleen er staat niets op (ook niet op de chips die vast aan de kaart zitten...)

Arrows are made to fly, so are aeros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-09 12:47
Beurs aflopen en 2dehands videokaart zoeken.....

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Denk dat je beter ff een 2de hands kaartje kan zoeken die beter is dan t kaartje wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Laatst online: 16:56

pistole

Frutter

ik heb 2 van die blokjes in een lade liggen :)

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
heb hier nog allerlei ouwe trident, sis, ati en s3 kaartjes liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zo'n mem uprade voor m'n Matrox Millenium II willen , maar die dingen kosten meer als die MII 2e hands was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:26

wij

IK heb nog een Diamond Edge 3d met blokjes die je eruit kan halen en in je s3 trio kaart kan zetten (maar dat werkte niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Pubbert

random gestoord

zoek gewoon nog zo'n kaartje... en haal ze daar van af.. maar waarom zou je het uitbreiden? games kun je er toch niet spelen en een server merkt het verschil niet tussen 2 of 4 mb :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Misschien wel makkelijk om te weten dat je met 2MB net een iets hogere resolutie aankunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik had laatst een kapotte tv-kaart, daar zaten ook van die geheugen chips in/op. Die werken bij mij prima op m'n trio 64.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik had vroeger ook zo'n s3 trio 64 met 1MB geheugen.. heb dat toen ook uitgebreid naar 2MB voor 50 pieken! (ik dacht dat ie dan sneller werd |:().. alleen de eerste keer gaven ze me bij de computerzaak verkeerde geheugenblokjes mee, de kaart deed het wel alleen kreeg ik allemaal rare streepjes (artifacts?) in windows. Daarna een ander type gekregen en die werkte wel goed.
Let dus op dat je het goede type geheugen erin zet ;)

Je zou es bij computerzaken langs kunnen gaan of ze nog wat van dat oude spul in een la hebben liggen (denk haast dat ze die troep al lang weg hebben gegooid).. en anders zoals al gezegd voor een tientje zo'n kaart kopen daar geheugen af halen.. maar ik denk dat je al met al meer geld en moeite kwijt bent en risico's loopt dat het niet werkt dat je net zo goed een nieuw/2dehands kaartje kunt kopen met standaard al 4MB of 8MB ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

Killjoy

Klingon lawn products

Op vrijdag 07 juni 2002 15:24 schreef Tyrian het volgende:
Ik heb hier een Diamond Stealth 1 2MB geupgraded naar 4 MB door er 2 chippies 100MHz geheugen van een VooDoo II op te prikken (kaart was toch dood). Werkt best, aangezien het geheugen van de stealth toch langzamer is.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Ball
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2023

8-Ball

nee...gewoon nee

Op zondag 09 juni 2002 00:58 schreef jhead22 het volgende:
Denk dat je beter ff een 2de hands kaartje kan zoeken die beter is dan t kaartje wat je nu hebt.
Kijk dit is nou een slimme jongen, gewoon een 2de hands(of 1e) nieuwe kaart koopen, veel makkelijker :D

One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
ik ken ook iemand met die kaart en ik heb zelf een trio 32 liggen. Zou je daaruit ook memblokjes kunnen halen voor die 64? of is het 32 en 64 bits geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biobak met dat ding, snellere pci videokaartje kosten nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-09 12:47
Op maandag 10 juni 2002 00:13 schreef thettes het volgende:
ik ken ook iemand met die kaart en ik heb zelf een trio 32 liggen. Zou je daaruit ook memblokjes kunnen halen voor die 64? of is het 32 en 64 bits geheugen?
beide is volgens mij hetzelfde geheugen (512kb)

if broken it is, fix it you should

Pagina: 1