Onboard microfoon uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12 13:07
Hallo,
We hebben een probleem. We hebben hier een notebook van Asus waarop een microfoon zit ingebouwd. Nu willen we door middel van een andere microfoon geluid opnemen, maar het probleem is dat het niet lukt om via de aangesloten microfoon geluid op te nemen. De computer pakt automatisch de interne microfoon.

hoe kunnen we dit probleem oplossen?

system specs:
intel 750 mHz
128 mb ram
win98

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

Verwijderd

Interne mic uitzetten en je externe mic via Line-in gebruiken

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-12 18:27

dominic

will code for food

Mic via line-in gaat gegarandeerd niet werken (Heeft geen phantom-power) tenzij je een externe mic-voorversterker gebruikt.

Als de notebook geen andere mic-ingang heeft heb je pech denk ik en is het niet mogelijk een microfoon direct op de notebook aan te sluiten. (Tenzij je dus een voorversterker gaat gebruiken en die in de line-in prikt)

Download my music on SoundCloud

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De drivers van je geluidskaart bevatten haast altijd een mixer. Hiermee kun je de verschillende geluidsbronnen aan en uit zetten. Zet de interne mic op uit en de externe aan en hij zou het moeten doen.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

alsof je voor iedere mic fantoom nodig hebt...
het gaat niet om het fantoom, het gaat om de voorversterker en die zit er vaak wel in. tenminste iedere geluidskaart die ik ken heeft wel een mic ingangetje..
ook die asus laptops wel, maar hoe je dat ding kunt uitschakelen, geen idee.
wat zeggen de asus boekjes erover dan??

Verwijderd

Alles wat onboard zit moet je toch uit kunnen schakelelen in je BIOS? of heb ik dat verkeerd?

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12 13:07
De microfoon was gewoon kapot :(
het is opgelost door de notebook op te starten met de (nieuwe)microfoon in de microfoon ingang te doen.

toch bedankt voor de reacties

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

Pagina: 1