Wireless binnen groot huis

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik woon tegenwoordig in de Steets, en heb een Netgear USB wireless adapter gekocht, en een Netgear Wireless Router/AP gekocht.

Ik heb 1 computer beneden staan, waar volgende week een DSL modem wordt bijgezet. Daar wil ik dus de Router/AP neerzetten.

Ong. 30 meter verder (2 muren en een plafond) hemelsbreed zit een tweede computer waar de USB adapter op komt. Omdat we hier maar tijdelijk zitten, en het vrijwel onmogelijk is voor ons om te bekabelen hebben we dus voor wireless gekozen.

De ADSL is 768/128 kbit/s, dus ik heb aan een 1 Mbit/s connectie meer dan genoeg. Files transporteren tussen de comps, etc. doen we niet. Het gaat puur om Internet Access.

Denk je dat ik realistisch een 1 Mbit/s connectie stabiel kan blijven houden?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

2 muren en een plafond

Hmmm, word lastig denk ik. Heb je of een stevig signaal nodig van je AP af of dunnne muren.

Betonijzer is helemaal funest voor radio-signalen. Dus ik zou zeggen, bekijk eens wat voor materiaal dat spul is. Bij gips zou het te doen moeten zijn :) En op zich 1mbit stabiel is niet veel gevraagd

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Hoe dik is je plafond/vloer?

Meestal als ie onder de 30cm is dan is het een coponenten vloer met minder wapening erin, zit je op 30 of hoger dan zijn het betonplaten, en believe me (ik heb ze berekend en getekend) daar zit een shitload aan wapeningsstaal in.

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
1 muur is van hout, een andere muur is dikker en van beton. Het plafond is van (dik) hout. Er wordt hier veel met hout gebouwd vanwege het klimaat denk ik. De muren klinken hier en daar hol. dus er zal wel iets van isolatiemateriaal in zitten.

Op de kamer waar de comp staat zit trouwens een "wasgat" voor de vuile was... ik kan de USB kabel van de adapter verlengen, en de adapter er door laten zaken als het echt nodig is, het wasgat wordt namelijk niet meer gebruikt. Ik heb dan alleen 2 muren.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik