Novell 4.2SBS license disk corrupt.

Pagina: 1
Acties:

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39
Dit is echt heel vervelend. Ik ben al de hele nacht bezig.

We hebben een maand geleden een nieuwe server ingezet. Alles opnieuw ingericht. Er waren echter nogal wat problemen met de licenties.

Vandaag dus besloten om de liucenties weg te halen en opnieuw te installeren. (via install.nlm)

Blijkt 1 van de t licentiediskettes defect te zijn.

- Je kan de licentie wel installeren
- Zodra connecties gebruik gaan maken van deze licentie krijgen wij de melding: C000100E Dit betekend dat de licentie corrupt is.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn licentiedsk gerepareed heb en hoe ik dit systeem kan laten draaien (in 2 uur).

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
binnen 2 uur?

- evaluatie licentie proberen, als je zo'n evaluatie cd hebt
- novell bellen

voor de volgende keer: maak images van dit soort floppen met "flopimage"

een maand geleden een nieuwe server inrichten met 4.2 :?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt Novell bellen, en je probleem uitleggen. Waarschijnlijk kun je door de licentie papieren te faxen o.i.d. op vrij korte termijn een nieuwe licentie krijgen.

Voor de volgende keer: Het is altijd handig om meerdere licenties te hebben... bijv. 5 x 10 ipv 1 x 50... als dan 1 diskette kapot gaat kun je tenminste nog een server voor 40 man installeren :)

Verder kun je kopien maken van de diskettes, en het orgineel goed bewaren.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Kirpeknots
Reactie van Novell:

"Voor technische expertise moet je bij onze resellers zijn"

:(

Verwijderd

Vragen over licenties kun je altijd kwijt bij Novell. Nieuwe licenties of problemen daarmee moet de reseller inderdaad afhandelen. Gelukkig zitten er meestal een paar partijen tussen :'(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er is bij Novell een afdeling waar je tegen betaling je license kunt bestellen.
Install de license, en doe dan VERSION op de server.

Bel je leverancier en zeg dat hij Novell moet contacten voor een "lost license form".
Deze zal hij moeten invullen samen met wat andere info (o.a. je lic. number).

Novell kijkt dit na, en stuurt je een nieuwe.
Goedkoop is het niet, maar 't is altijd goedkoper dan de licentie's opnieuw aanschaffen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Kirpeknots
De oplossing!!!!

Jaja. Mensen. Ik post hierbij toch maar mijn oplossing:

Euvel:
Novell 4.2 SBS licentie diskette: Wel te installeren via Install.nlm of neat of de nwadmin. Na installeren worden de connecties niet gebruikt en zecht pollmanager dat de licence "corrupt" is en opnieuw geïnstalleerd moet worden.

Wat te doen:
- Haal de corrupte licenties uit de ds d.m.v. install.nlm (F8 bij licenties)
- Maak copieën van de licentie disketes. Hernoem \license\activate.key naar \license\activate.bak op deze diskettes in print de inhoud van dit bestandjes uit.
- Installeer de licence via install.nlm vanaf deze aangepaste diskettes.
Hij zal nu (handmatig) vragen om de licentiecode. Die kan je overtypen van je prints.

Nu draaien de licenties goed.

Oorzaak. Als de license.key een keer geopend is met een programma wat "autosave" gebruikt dan is de indeling anders dan novell verwacht. Hij is hierdoor nog wel te installeren, echter niet meer te gebruiken.

Oplossing. License.key hernoemen en de licentiecode handmatig invoeren

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Netjes, handig om te weten :Y)
Echter, welke knurft opent z'n lics nou .. laat staan met zo'n proggel (en daarom moet je dus je lic disk altijd write protected zetten ).

Ach , je hebt je iig veel geld uitgepsaard op dez manier :)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Kirpeknots
Diegene die dit inderdaad geflikt heeft is een rund. (in mijn ogen)

Heb deze site net overgenomen omdat de voormaligsysteembeheerder op een andere locatie in een andere functie is gezet. Moest ook nogal wat moeite doen om uberhaupt licenties te krijgen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

hehe .. iig alles nu in 5 fout kopieren, en de lic disk op 3 verschillende DLT tapes en een handjevol CD-R's plaatsen :Y)

Hoe ben in hemelsnaam op deze oplossing gekomen? Zelf pielen of op inet gevonden ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Kirpeknots
Ben zelf maar gaan pielen.

Toen ik opzoek ging naar de melding c0000100e kwamen er allerlij andere oplossingen die ik allemaal heb gedaan.

Toen ik het servicepack draaide werd neat, terecht, gedisabled en NLSman werd in de nwadmn32 gestopt.

Toen ik vervolgens de diskettes via de nwadmn32 probeerde te installeren weigerde hij de licenties met de melding dat de licentiecode niet goed was. (Belachelijk dat NEAT en INSTALL.NLM niet met deze melding komen)

Toen ik dit wist ben ik op een kopie van de disk gaan zoek waar de licentiecode stond. in license.key dus. Toen heb ik deze bestanden geprint en hernoemd en gekeken wat er zou gaan gebeuren als ik ze ging installeren.

Het hele verhaal heeft me, ink. het zoeken op forums. 10 uren gekost!!!!!!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

10 uren gekost!!!!!!
En dan mag je dus je baas uitleggen waarom zit te internetten waarom er zulke probs liggen te wachten |:(

Je hebt 'm toch wel ff goed uitgelegd dat dit geintje 10 uur gekost heeft, en wat dat dus in waarde is ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Kirpeknots
Deze klus heb ik zelf aangenomen.
De klant weet van de problematiek af en wil ervoor betalen.

De klant gaat van een instabiel ongedocumenteerd netwerk naar een stabiel gedocumenteerd netwerk.

In dit soort migraties vind je altijd leuke surprises.

Ongeloofelijk hoe slecht de server was ingericht overigens.
Alles op het sysvolume gegooit. Geen root en searchmappings toegepast, alleen maar normale mappings. Gebruikers konden gewoon programmas in de root gooien en weggooien. Ook in de system directory.

Eigenlijk ongeloofelijk dat het nog zo'n tijd goed is gegaan. Nu moeten we nog even aan het BKN gaan werken. Ook hier kabels over de plafondplaten. Niet echt bevorderend voor de performance en stabiliteit.
Pagina: 1