He Tweakerts. Las in DIT topicje al het een en ander over copyrights op foto's. Wat ik wil weten is, hoe zit het met fonts en in het bijzonder WIngdings. Ik heb HIER zo'n Wing-ding gebruikt en vraag me af of je hier copyrightproblemen mee kan krijgen. Het lijkt onlogisch omdat fonts volgens mij gratis zijn of er in ieder geval door iemand anders voor betaald wordt als ze bij je OS zitten, maar wil het graag zeker weten. Thanks.
Verwijderd
Ik heb weinig zin om het nu nog helemaal door te spitten, maar met behulp van deze pagina en de links die daar staan, kun je er denk ik wel uitkomen. Volgens mij zit het wel goed
Wat betreft Wingdings.. geen idee. Maar professionele fonts vallen gewoon onder commerciele software en dienen dus net als de rest van de software betaald te worden. En soms voor wel erg onredelijke prijzen. Het kan maar zo zijn dat een font-familie een paar duizend gulden kost en dan heb je 1 lettertype in verschillende stijlen.
Wil je nou in 1x veel fonts op een legale manier kunnen gebruiken dan zou je FontFolio 9 kunnen aanschaffen van Adobe. Dan ben je voor slechts EUR. 13357.75 (incl. BTW) voorzien van 2750 typefaces.
Wil je nou in 1x veel fonts op een legale manier kunnen gebruiken dan zou je FontFolio 9 kunnen aanschaffen van Adobe. Dan ben je voor slechts EUR. 13357.75 (incl. BTW) voorzien van 2750 typefaces.
Verwijderd
goeie truc is ook corel draw aanschaffen, zitten een heleberg fonts zo bij. Ik ken wat mensen die corel draw alleen daarvoor hebben
maak 't ding zelf even na in illustrator of photoshop en verander het een beetje (verhoudingen, spul zoals dat) ik kan wel zeggen "you shouldn't have used it in the first place" maar daar schiet je ook niets mee op.
maar het blijft in de eerste plaats een doodgewone PIJL. knap (duur) als je daarop sluitend copyright kan aanvragen - TENZIJ het natuurlijk een integraal en onlosmakelijk deel van een logo is.
maar het blijft in de eerste plaats een doodgewone PIJL. knap (duur) als je daarop sluitend copyright kan aanvragen - TENZIJ het natuurlijk een integraal en onlosmakelijk deel van een logo is.
teveel zooi, te weinig tijd