Toon posts:

Hulp gevraagd bij aanschaf van DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om over een tijdje een DVD-speler te gaan kopen. Omdat ik hier niet superveel verstand van heb hoopte ik dat jullie me konden helpen.

Zo wil ik voornamelijk weten welk merk goed is, en aan welke prijzen ik ongeveer moet denken. Hierbij moet je puur aan de DVD speler denken, niet aan een dolby surround set erbij enz. Verder is het van belang dat de DVD speler (S)VCD's kan afspelen en regiovrij is.

Natuurlijk kan ik ook zelf in krantjes kijken, maar bijna allemaal zeggen ze wel VCD af te kunnen spelen, maar vaak is het zo dat hij deze niet accepteerd (de wat goedkopere merken vooral)
Daarom wilde ik graag wat meer informatie erover, zodat ik strax niet een één of ander brak merk koop.

Misschien is het handig erbij te vermelden dat ik in regio Rotterdam woon :)

B.v.d.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Lenco is een goedkoop merk maar toch van (redelijk) goede kwaliteit.. Speelt mp3/(s)vcd/dvd en is regiovrij.. Staat denk wel genoeg over in de search..

Verwijderd

als mp3-afspelen je niet boeit, kun je al veel vage merken wegstrepen.

Ik zou voor een fatsoenlijk DVD-speler niet minder daan een honderdje of 3, 4 uittrekken.

Als regiovrij je niet zoveel boeit zou ik een Sony halen.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Ik weet niet wat je budget is, maar koop gewoon een dvd-speler van een beetje redelijk bekend merk, en laat die no-name dvd-spelers liggen. Ik heb daar zelf niet zo heel goede ervaringen mee.
Als je in Rotterdam woont kan je eens gaan kijken bij de Mediamarkt of Correct. Die hebben meestal veel keus en leuke aanbiedingen. Alleen valt de deskundigheid bij het personeel van de Mediamarkt nogal tegen, maar dat is mijn ervaring.

• ThreeBird
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 23:50

ThreeBird

That's the order of thing

Als je gaat kijken voor een DVD, neem gewoon een (S)VCD, MP3-CD etc. mee om te kijken of die het doen op het merk wat je uitgezocht hebt. En wat de merken betreft, ikzelf heb een panasonic en ben er erg tevreden mee (is wel niet regiovrij maar dat boeit me niet zozeer).

You're not a doctor, you're a bricklayer.

Verwijderd

[topic=490358/1/25]

[topic=483056/1/25]

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=lenco&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=lenco[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart dvd

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=cyberhome%20dvd&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=cyberhome%20dvd[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart

Zo ga hier maar ff kijken.. voordat deze weer gesloten wordt...

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: Bedankt voor jullie replies :)

Ten tweede heb ik dit topic geopend voor vooral wat meningen van mensen, over merken, prijzen e.d.
Uiteraard heb ik eerst via de search engine wat topics van DVD-spelers doorgenomen, maar daar stonden zoveel merken met zoveel prijzen door elkaar dat ik dit aparte topic heb geopend.

Zo heb ik o.a. twee DVD-spelers gezien die me wel interesseerde.

De eerste is:

deze

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS84392g.gif

De tweede is:

deze

deze

Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/huge/428696.jpg

Omdat ik er zelf niet al teveel verstand van heb hoopte ik dat de mensen die dit wel hebben mij konden vertellen of bovenstaande DVD-spelers een goede keuze zouden zijn.

B.v.d.

Verwijderd

Ik raad je aan om de Revoy 2200 te kopen, het is wel beste.

Die Lenco bij de kijkshop kan geen SVCD en ook geen CD-RW,

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 13:59 schreef win2kpro het volgende:
Ik raad je aan om de Revoy 2200 te kopen, dat is nl. de beste.
de beste is een groot woord, leuk ding hoor maar superdeluxe...

Pak dan een goedkope sony oid. Niet van die aziatische onbekende merken(revoy was niet aziatisch, maar ik doel meer op yamakawa e.d. mp3 hoefde je toch al niet).

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 14:03 schreef neographikal het volgende:

[..]

Pak dan een goedkope sony oid. Niet van die aziatische onbekende merken(revoy was niet aziatisch, maar ik doel meer op yamakawa e.d. mp3 hoefde je toch al niet).
nou ja, superdeluxe is ie zeker niet, wel deluxe en kan alles afspelen,CD-R,CD-RW,VCD,SVCD, DVD, MP3 enz...

ik opzoek naar een surround systeem, en ga morgen eentje kopen... het wordt de DTT 3500 van creative!

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:18
Op vrijdag 07 juni 2002 14:03 schreef neographikal het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het tegenwoordig is met die Sony DVD spelers, maar de oudere modellen pakte absoluut geen cdr schijfjes, als je dus veel eigen vcd's hebt zou ik niet voor een Sony gaan. Ik heb zelf een Pioneer DV-525 (is al een wat ouder model) deze pikt echt alle cd's die ik er in doe, zelfs VCD's die niet volgens de officiele standaard gebrand zijn. Maar dit was wel een speler die destijds 600 gulden gekost heeft.

Maar wie weet misschien ondersteunen de Sony spelers cdr's nu wel...

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 14:10 schreef Tetsuo het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het tegenwoordig is met die Sony DVD spelers, maar de oudere modellen pakte absoluut geen cdr schijfjes, als je dus veel eigen vcd's hebt zou ik niet voor een Sony gaan. Ik heb zelf een Pioneer DV-525 (is al een wat ouder model) deze pikt echt alle cd's die ik er in doe, zelfs VCD's die niet volgens de officiele standaard gebrand zijn. Maar dit was wel een speler die destijds 600 gulden gekost heeft.

Maar wie weet misschien ondersteunen de Sony spelers cdr's nu wel...
Kwestie van redelijk nieuwe cd-rw's gebruiken vor je VCD's, als je een beetje goede cd-rw's gebruikt zijn de door de oudere Sony's best te lezen, cd-r's gaat je idd niet lukken.

Ik dacht dat dat met de nieuwe modellen wel kon, maar dat kan je wellicht op de Sony-site vinden.
Pagina: 1