Mag mijn topic weer open svp?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Deze dus:

[topic=517230/1/300]

Als reactie krijg ik de insinuatie dat ik "me eerst eens eventjes moet verdiepen in de taal die java heet" voordat ik er topics over ga openen.

Beetje voorbarige / bevooroordeelde opmerking :(

Als het dan toch "bewezen" moet worden: Ik heb hier een boek "Java voor studenten" en heb het ding tot nu toe tot blz 150 doorgewerkt, maar ik ben de theoretische achterliggende gedachte van de invloed van declaratieplaatsen op het verloop van het programma niet tegengekomen.

Desalniettemin snap ik de reden wel hoor ;), maar ik word nu dus met een kluitje het riet in gestuurd met de mededeling: "Ga eerst zelf maar nadenken en kom dan maar terug", terwijl ik wel degelijk een boek heb aangeschaft en de boel hier door zit werken en dus niet de easy-rider ben die bij het minste of geringste hier aan de bel komt trekken.

Maargoed, ik zit waarschijnlijk een denkfout te maken en is het antwoord (voor de die-hard P&W posters) voor de hand liggend, maar ik "vat" het gewoon ff niet...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Laatst online: 07-10-2022
Het is inderdaad ook wel een erg basic vraag. Ik kan me voorstellen dat je even door de loops de loop niet meer ziet, maar dan is het gewoon het beste om zelf goed na te denken wat er aan de hand is en desnoods even wat kleine experimentjes te schrijven. Daar leer je namelijk het meeste van: je leert een probleem analyseren en oplossen en mogelijke oorzaken van je probleem wegstrepen.

Om je even op weg te helpen:

Bekijk eens goed wat er met je variabele gebeurt als de diverse loops worden doorlopen. Teken desnoods eens een paar loops uit en schrijf daarbij op wat de variabelen voor waarde hebben.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon uitvoeren. Doe bijvoorbeeld eens dit:
code:
1
2
3
4
5
for(int i = 0; i < 5; i++) {
   int x = 10;
   x = x + 1;
   System.err.println("x = " + x);
}

Haal daarna de declaratie eruit en kijk wat er verandert.

Succes :)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Laatst online: 09-07 18:50
Hmzz... ik geloof dat ik het lus-in-lus-variabele probleem doorheb: :D

Bij elke loop van de 2e lus wordt de xas met 10 opgehoogd (zodat in een rij de A's naast elkaar komen)

Alleen nadat een loop van (in dit geval 4) A's is doorlopen moet de xas weer op 30 gezet worden, omdat de plek van de volgende rij A's anders steeds verder naar rechts gaat "doortellen".

* Undertaker2 is nooit goed geweest in theoretisch denken ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

OK, opgelost dus :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.