Toon posts:

a7v met athlon900 overgeklokt gaat nu max 855Mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met het overklokken van de athlon900 processor op een asus a7v moederboard?
Ik heb mijn info van tomshardware.com. De L1 contacten op de processor heb ik doorverbonden met een potloodstreepje Alle L1 pennetjes ( :::: is nu |||| ) en secuur gewerkt.
Vervolgens draait mijn comp niet meer op 9 x 100 Mhz = 900 Mhz. En vooral ook niet hoger dan de originele 900 Mhz van de processor. Wat ie nu nog maximaal wil halen is 9,5 x 95Mhz = 955Mhz. En das niet zo fraai. :'( Als gevolg hiervan loopt mijn geheugen ook trager dan 133 Mhz.
Ik heb het voorlopig maar even zo gelaten. Ik ben eerst op zoek naar een verklaring. Het volgende wat ik van plan ben is om de potloodstreekjes weer heel secuur en grondig van de processor af te halen zodat ie weer braaf als een 900 wil draaien.

Maar nu hoop ik eigenlijk dat iemand mij kan vertellen wat er fout is gegaan en hoe het wel moet.

Vast bedankt voor je antwoord.

Groeten,
Mr. underclocker :P

Verwijderd

Ten eerste ff geen groetjes onder een post!!!

Ehhhh een A7V moet wel meer kunnen draaien tenminste als je je core voltage ook omhoog flatst.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:48

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb ook dezelfde combo (Athlon 900 + A7V) prima moederbord en proc maar alle Athlons <1Ghz zijn niet of nauwelijks te overclocken. Ikzelf heb een ADFA core en kom ook niet hoger als jou.

Verwijderd

Topicstarter
"core voltage omhoog flatsen"
Dat heb ik gedaan. Op de mobo heb ik 'm op 'n gegeven moment op de max 1,85 V gezet. werkte niet. Het vreemde is dat ie ook niet meer op de originele 9 x 100 Mhz = 900 Mhz wil draaien. raaaar

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 16:30

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hiero een Thunderbird 900 draait zonder een kik op 1000 Mhz... hoger heb ik nog niet geprobeerd sinds ik waterkoeling heb, met m'n oude (luchtgekoeld) Alpha blok ging ie in ieder geval ook nog naar de 1050, zij het niet zo heel erg briljant stabiel

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
OOOOOH, ik was eigenlijk ook net van plan om vanavond mijn A7v + 900 Athlon over te gaan clocken. Eerst unlocken natuurlijk. Maar ik zal de resultaten wel even posten vanavond als alles lukt, ik heb btw ook zo'n ADFA(geloof ik) core. Maar ja we zien wel. Hij moet toch wel naar de 1050 kunnen, op zijn minst... :(. Als oplossing, gooi de nieuwste bios erin !! 1011 !!. Probeer eens op default settings op te starten wie weet...

Men hoort het vanavond.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik haal net uit mijn doosje mijn oude Athlon 900 TB daar las ik op dat ie een AFFAR core heeft, wat houd dat in?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Dat betekent dat hij later geproduceerd is. Dus beter en beter overclokbaar enzo... Als hij bij jouw toch in een doos ligt... misschien interesse om hem aan mij te verkopen als de prijs goed is(ik weet dat ik het hier niet moet vragen, maar nu kan dit even mooi... :* )

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat moet ie waard zijn dan 10 Euro, denk dat kosten om uhm bij jou te krijgen meer geld met zich meebrengt. Jij Culemborg ik Noord-Holland (Haarlem)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

/ offtopic
Hey nielz waar woont gij in haarlem

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 22:22
Op vrijdag 07 juni 2002 01:14 schreef -bolio- het volgende:
Ik heb ook dezelfde combo (Athlon 900 + A7V) prima moederbord en proc maar alle Athlons <1Ghz zijn niet of nauwelijks te overclocken. Ikzelf heb een ADFA core en kom ook niet hoger als jou.
Huh?!?! Niet of nauwlijks over te clocken?? Ik dacht dat Athlon's ongeveer hetzelfde/beter te overclocken waren dan Duron's.. en ik draai mijn Duron700 op 1050 stabiel.. 50% overclock..

Maar om even ontopic te komen:
Ik had eerst ook een probleem met mijn Duron dat ie niet hoger ging als 650... Heb de potlood streepjes uitgegumd en opnieuw begonnen.. en gelijk de voltage op hoogste stand >:)

Pvouput live

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Op vrijdag 07 juni 2002 18:46 schreef djspot het volgende:
/ offtopic
Hey nielz waar woont gij in haarlem
Amsterdamsebuurt

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Op vrijdag 07 juni 2002 18:52 schreef Krypt het volgende:

[..]

Huh?!?! Niet of nauwlijks over te clocken?? Ik dacht dat Athlon's ongeveer hetzelfde/beter te overclocken waren dan Duron's.. en ik draai mijn Duron700 op 1050 stabiel.. 50% overclock..

Maar om even ontopic te komen:
Ik had eerst ook een probleem met mijn Duron dat ie niet hoger ging als 650... Heb de potlood streepjes uitgegumd en opnieuw begonnen.. en gelijk de voltage op hoogste stand >:)
Mijne was ook nie echt over te klokken 950 was max, daarna was instabiel als ik weet nie wat.

Verwijderd

mijnes kan niet harder als 981 mhz, maar dat ligt aan t moederbord... (kt133)

als je de potloodstreepjes ff weghaald en ff opnieuw zetten, zal t misschien wel werken, anders gewoon gelockt laten.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Yoo, bedankt allemaal. Ik ga 't dan gewoon nog een keer proberen. (oude potloodstreepjes eerst even weg type-exen :9 )

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 18:40 schreef Niels99 het volgende:
Wat moet ie waard zijn dan 10 Euro, denk dat kosten om uhm bij jou te krijgen meer geld met zich meebrengt. Jij Culemborg ik Noord-Holland (Haarlem)
als je remboers naar me stuurt krijg je er zelf 12 euro voor exlu remboers!!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 14:59 schreef Ener-G het volgende:
hiero een Thunderbird 900 draait zonder een kik op 1000 Mhz... hoger heb ik nog niet geprobeerd sinds ik waterkoeling heb, met m'n oude (luchtgekoeld) Alpha blok ging ie in ieder geval ook nog naar de 1050, zij het niet zo heel erg briljant stabiel
idd mijnes liep ook op 1150, retestabiel tot me silveradotje iets teveel werd voor het dingetje, was een keer doodmoe naar een lan, vergeetik dat ding raf tehalen paar dagen later was ie overleden heb um nogsteeds ergens liggen :P aandenke... njanu heb ik een duron 800 die lekker op 100 loopt (als ik gvd geen temp probs had deed ie dat nu dus ook :S)

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ik heb met mijn Athlonnetje 900 op a7v een week of 2 stabiel gedraaid op 1150 mhz ofsow, had gewoon met fsb overclocked geloof ik, na 2 weken heb ik de core gemolt bij het afhalen van de koeler
Pagina: 1