[Daewoo 710B] Kapot. Hulp gevraagd bij herstelling

Pagina: 1
Acties:

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 07:10
Ik heb hier een kapotte Daewoo 710B. Als ik deze inschakel, hoor ik de monitor "tikken" maar ik krijg geen beeld. Ook het power-ledje brandt niet.
Ik denk dus dat het probleem bij de voeding ligt. De power-cable, zekering en bruggelijkrichter lijken in orde.
Weten jullie soms goede tips, tricks om dit terug werkende te krijgen? En indien er hier ook iemand is die deze monitor al hersteld heeft, wil je dan ff zeggen wat er kapot was?

Verwijderd

ik heb ook een monitor gehad die tikte. Is het trouwens net alsof er een tijdbom inzit? :). Dat had ik wel maar toen geen oplossing voor kunnen vinden en laten vervangen

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mijn 710B van Daewoo is ook kapot. Hij tikt ook, er verschijnen hele velle rare lichtpunt op het scherm en als je dan weer een klap geeft, dan heb je ff beeld.

/dev/null

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik heb ook een 710B gehad. Die wilde niet meer aan. Deed niets meer. Was alweer tijdje geleden dus weet niet meer of hij tikte. Toen heb ik opgebeld naar die gasten van Daewoo.

1 week later kwam er een vrachtwagentje bij mij in de straat haalde de kapotte monitor op en bracht een nieuwe mee. :) Ze keken niet eens of hij kapot was.

Echt super service daar. Deze monitor heb ik later verkocht, en draait nog steeds bij die persoon.

Dus ik zou effe bellen, zit 3 jaar garantie op geloof ik.

succes

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 07:10
Sorry voor m'n late antwoord. Maar het was weekend hé :)
Op vrijdag 07 juni 2002 08:22 schreef mezzo het volgende:
ik heb ook een monitor gehad die tikte. Is het trouwens net alsof er een tijdbom inzit? :). Dat had ik wel maar toen geen oplossing voor kunnen vinden en laten vervangen
Niet echt een tijdbom, denk ik :) De monitor werkt dus totaal niet meer. Geen beeld, geen power-ledje die brandt. Maar als ik hoor wel iets tikken, zo een 2 à 3 maal per seconde.
Op vrijdag 07 juni 2002 08:37 schreef I_Stealth_I het volgende:
Mijn 710B van Daewoo is ook kapot. Hij tikt ook, er verschijnen hele velle rare lichtpunt op het scherm en als je dan weer een klap geeft, dan heb je ff beeld.
Tja, ik heb geen beeld meer :) Ik denk trouwens dat het de voeding is... Ik heb zelfs een service manual van dit scherm en alhoewel ik toch goed zou moeten zijn in elektronica, snap ik er heel weinig van.
Op vrijdag 07 juni 2002 09:29 schreef Bram het volgende:
Dus ik zou effe bellen, zit 3 jaar garantie op geloof ik.
Verdorie, niet aan gedacht! Het is trouwens een scherm van de tante van mijn vriendin. Maar ik heb het scherm dus al opengegooid en er een beetje zitten aan solderen (beter dit dan studeren;)) en dus de garantie zal wel niet meer tellen.