2 fans op 1 connector + schakelaar

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb nu een casefan bovenin mn PC, aangesloten op een schakelaartje zodat ik die fan aan en uit kan doen.. nu wil ik nog een fan in mn kast zetten die met hetzelfde schakelaartje aan en uit kan (dus met 1 schakelaartje gaan beide fans uit). Ik wilde het zo doen, zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://rickh.endoria.net/zooi/fans.gif

de zwarte lijnen is zoals het nu is (fan1), de rode zijn van de nieuw te plaatsen fan2. Gaat het op deze manier werken? De beide fans zitten dus op 1 connector aangesloten. Krijg je dan niet dat beide fans nu maar op 12 / 2 = 6 Volt gaan draaien? Of andere vreemde effecten?

Ik ben een beetje een n00b op electronica gebied.. dus ik vraag het maar even aan de experts voordat mn voeding de lucht in vliegt ofzo ;)

Verwijderd

nee, dit gaat gewoon werken op 12V

aleen je stroomsterkte (ampere) gaat ietsie omlaag bij meer fans of grote app, maar bij 2 fans hebbie daar bij langena geen last van.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op vrijdag 07 juni 2002 01:00 schreef Vers-Tappen het volgende:
nee, dit gaat gewoon werken op 12V

aleen je stroomsterkte (ampere) gaat ietsie omlaag bij meer fans of grote app, maar bij 2 fans hebbie daar bij langena geen last van.
Idd zal dit goed gaan werken.
Het enige is dat idd de ampere's een beetje omlaag gaan, maar als je daar last van hebt ben je IMHO een mierenn**ker.. :)

Dus moet kunnen

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 01:13 schreef freakstar het volgende:

.. ampere's een beetje omlaag gaan ...
:? Je bedoelt vast omhoog ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ah ok das dan duidelijk :P bedankt voor de snelle replies op dit late uur ;)

en amperes zullen wel niet zo'n probleem zijn met 2 van die simpele fannetjes... :)