Mozilla staat erom bekend dat ze zich goed, zo niet het best, aan 'de standaarden' houden. Hoe goed ik IE ook vind, ik merk dat die nogal 'vergevingsgezind' is (automatisch corrigeren van sommige slordigheden). Als dit allemaal zo is, is previewen met Mozilla volgens jullie dan de beste manier om te kijken of je code netjes en goed is?
Verwijderd
Volgens mij is dit voornamelijk afhankleijk voor wie/wat je de html schrijft, schrijf je de html voor de doorsnee internet gebruiker en vind je het niet erg dat een paar procent van je bezoekers de site anders zien, zou ik gewoon in IE testen, daar kijken de bezoekers immers mee. Volgens mij is het dus puur voorkeur welke browser je als referentie gebruikt...
IMO moet een pagina zowel onder Mozilla als onder IE goed draaien, de rest is bijzaak.
Mozilla ([topic=516157]) lijkt inderdaad goed op standaarden te reageren, maar IE is zoveel sneller... Ik schat een factor vijf a tien bij het uitvoeren van JavaScript. Verder heb ik een aantal sites waar de bezoekers rond de 100% IE gebruiken, dus als dat kuren vertoont heb ik er weinig aan. Een de facto standaard is ook een standaard, zeg maar.
Mozilla ([topic=516157]) lijkt inderdaad goed op standaarden te reageren, maar IE is zoveel sneller... Ik schat een factor vijf a tien bij het uitvoeren van JavaScript. Verder heb ik een aantal sites waar de bezoekers rond de 100% IE gebruiken, dus als dat kuren vertoont heb ik er weinig aan. Een de facto standaard is ook een standaard, zeg maar.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Je kunt dus niet stellen dat als het er in Mozilla uitziet zoals je bedoelt, dat je mag verwachten dat dat ook in IE het geval zal zijn?
Verwijderd
nop, ik maak m'n sites meestal voor Mozilla en merk ook al gebruik ik 100% nette HTML dat IE voor windows er nog een rotzooi van maakt. (dit is soms he, niet vaak)Op vrijdag 07 juni 2002 00:35 schreef vandenberg het volgende:
Je kunt dus niet stellen dat als het er in Mozilla uitziet zoals je bedoelt, dat je mag verwachten dat dat ook in IE het geval zal zijn?
NeeOp vrijdag 07 juni 2002 00:35 schreef vandenberg het volgende:
Afijn. Beetje "commercieel" blijven denken dus. Maar nogmaals: als 'ie in Mozilla goed draait, moet je je vooral geen zorgen meer maken over Opera 3
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Maak daar maar van: als je DHTML wil gebruiken moet je je vooral geen zorgen maken over OperaOp vrijdag 07 juni 2002 01:37 schreef Rataplan het volgende:
[..]
...
Maar nogmaals: als 'ie in Mozilla goed draait, moet je je vooral geen zorgen meer maken over Opera 3
Vooral wat scripting betreft zijn er nogal wat verschillen tussen Mozilla en IE. Je ontkomt er dan soms niet aan om gewoon bepaalde properties uit te vragen en het voor IE net even anders te doen als voor Mozilla. Verder vind ik Moz een fijne browser; vooral de error reporting voor JS vind ik heel prettig: als ik in IE weer eens een "Object does not exist" krijg, kijk ik altijd even in Moz die dan netjes zegt: "line 756 - missing ')'"
Intentionally left blank
Dan heb je de MS-script debugger nog niet ontdekt:Op vrijdag 07 juni 2002 08:17 schreef crisp het volgende:
[..]
Maak daar maar van: als je DHTML wil gebruiken moet je je vooral geen zorgen maken over Opera
Vooral wat scripting betreft zijn er nogal wat verschillen tussen Mozilla en IE. Je ontkomt er dan soms niet aan om gewoon bepaalde properties uit te vragen en het voor IE net even anders te doen als voor Mozilla. Verder vind ik Moz een fijne browser; vooral de error reporting voor JS vind ik heel prettig: als ik in IE weer eens een "Object does not exist" krijg, kijk ik altijd even in Moz die dan netjes zegt: "line 756 - missing ')'"

Hey een fout op regel nogwat!

Ff debuggen en hij geeft netjes de regel aan.. typ-foutje dus
Verwijderd
Mozilla is helaas dat ik het moet zeggen, nog steeds ongelovelijk brak als je tables gaat nesten. Zelf tot de conclusie komen dat een niet in hoogte gespecificeerde ruimte gewoon vrij maximaal gescaled mag worden doet Mozilla niet, in tegenstelling tot MSIE die dat wel perfekt doet.
Verwijderd
Die debugger vreet bij mij nog meer resources dan Photoshop en Illustrator bij elkaarOp vrijdag 07 juni 2002 09:37 schreef Bosmonster het volgende:
Dan heb je de MS-script debugger nog niet ontdekt:
Op vrijdag 07 juni 2002 10:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Die debugger vreet bij mij nog meer resources dan Photoshop en Illustrator bij elkaardie start ik dus liever niet op...
Misschien bedoel jij de debugger van Visual Studio.. Die is inderdaad niet echt geschikt voor scripts en vreet resources omdat ie heel Visual C++ ofzo opstart..
De Microsoft Script Debugger is gewoon een tooltje op de Win2K cd. Kun je installeren vanuit control panel -> add/remove software -> windows components
Verwijderd
Ah, nee, die kende ik idd nog niet.Op vrijdag 07 juni 2002 10:24 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
4MB geheugen neemt ie in beslag en start net zo snel op als notepad...
Misschien bedoel jij de debugger van Visual Studio.. Die is inderdaad niet echt geschikt voor scripts en vreet resources omdat ie heel Visual C++ ofzo opstart..
De Microsoft Script Debugger is gewoon een tooltje op de Win2K cd. Kun je installeren vanuit control panel -> add/remove software -> windows components
Pagina: 1