ISDN lijn gaar?

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Heel verhaal:

Ik heb al sinds een week of 3 problemen met mijn ISDN lijn.

Als ik bv. aan het bellen ben (analoog toestel op tiptel --> tiptel op NT1 kastje), dan gebeurt het vrijwel altijd dat de verbinding er inneens uitknalt. Je hoort eerst ff wat gekraak, daarna istie weg. De ene keer is die binnen een minuut al, de andere keer pas na 5 minuten bellen.

Als ik internet (dynalink ISDN kaart op NT1 kastje), dan gebeurt vaak vlak na het verbinden hetzelfde (pats! weg! Opnieuw verbinden?)

Vanaf mijn vaste toestellen (analoog) de buitenlijn kiezen (met 0) duurt ook langer dan normaal, soms wel 5 sec. En dat hoort gewoon niet. Het inbellen met m'n pc duurt ook langer dan normaal, soms wel 10 sec, en soms kan ik gewoon helemaal niet meer inbellen (geen antwoord van computer op afstand).

Ik heb al m'n Tiptel21 3x omgeruild (maakt nix uit) en m'n NT1 kastje ook 3x omgeruild, dan lijkt het even goed te werken, maar na een half uurtje is het probleem weer net zo hard terug.
Heb nog naar KPN gebeld en zij hebben m'n lijn op afstand doorgemeten en kwamen tot de conclusie dan het NT1 kastje defect was..... :? Da kan dus nooit, want deze is tot 3x toe omgeruild.

Ik heb al 2 jaar ISDN, en nu deze problemen... :'(

PLEASE, WIE KENT DIT PROBLEEM ???
WIE HEEFT HIER EEN OPLOSSING VOOR???

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Gewoon ff de KPN bellen. Vragen ofdat ze een lijnmeting willen doen op je ISDN lijn. Zij kunnen namelijk een meting doen op je isdn lijn totaan de NT1.

Ik ken iemand dat had een probleem met zijn internet verbinding. Zijn verbinding viel steeds dood. Ze verbinding bleef wel open maar er was gewoon geen data overdracht. Ook zo een vaag probleem. PC opniew installed, hielp ook niks. Toen nt1 vervangen, dat hielp ook niets. Toen kpn gebeld, lijn laten doormeten....bleek iets niet goed te zijn....toen kpn langeweest..probleem opgelost.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 07 juni 2002 00:56 schreef Bzrk007 het volgende:

**Knip**
Hier heeft de topic starter niet zoveel aan... hij zegt dat hij dit al meerdere malen heeft gedaan.

MAar wat betreft je probleem, ik heb zoiets ook gehad ... bleek dat er 1 van me kabels niet goed was en steeds kortsluiting zegmaar veroorzaakte.

Dus als je dan _weer_ een nieuwe NT1 haalt sluit dan alleen 1 toestel erop aan waarvan je zeker weet dat hij het goed doet met een nieuwe kabel ... en dan kijken of het probleem er nogsteeds is.

Verwijderd

sluit dan alleen 1 toestel erop aan
Dat gaat dus niet. Je moet een ISDN > Analoog omvormer in de vorm hebben van een huiscentrale. Aangezien het hier ook om een klacht gaat dat de kiestoon lang op zich laat wchten heb ik het idee dat het een Tiptel 1/8 of 2/8 fax is.

Wat je ook kunt proberen is je ISDN-kaart van de NT-1 afgooien. Het probleem kan daar inzitten. Als KPN de lijnen meet en de NT-1 al eens vervangen heeft dan ligt het probleem voor 99% zeker aan de Tiptel. In dit geval denk ik de voeding. Is een vreemde voeding trouwens met een afgetakte spoel in de trafo dus je moet een beetje kunnen prutsen als je hem vervangt.

Succes

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:37

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Waarschijnlijk te hoge spanning vanuit de tel.lijn...heb bij KPN gewerkt, lastig probleem dat door een monteur in de centrale opgelost moet worden. Zo lang de hoge spanning blijft, wordt je NT1 voortdurend verpest... (vandaar ook dat "doormeten" een defecte NT1 oplevert)
Suc6 :7

An Explanation of l33t Speak