| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Volgens mij wel, die gaan tot 127 of 128 GBOp vrijdag 07 juni 2002 00:01 schreef Savages het volgende:
Gaat de adressering van de harde schijven nu via de Ata100-controller? Oftewel, kan ik die 80Gb schijf wel gebruiken?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Kep nu een week een 80gb erin hangen en zonder problemen.
Dus kijk ff naar een evt bios update.
Ps mijn hpt366 (udma 66) controller vind maar 10gb
mijn mobo hep ook bx440 chipset
[edit2]
Erhm als je via je ata 100 gaat moet het zeker lukkel lol,
Maar of het op een p2 echt sneller gaat
[/edit2]
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Ik heb de laaste bios-updates. Deze zijn niet meer doorontwikkeld na 2001.Op vrijdag 07 juni 2002 00:05 schreef nhimf het volgende:
Ik heb zelf een abit be6 mobo en die kon van origine niet eens meer als 8.4 aan. Na een update wel, maar toen konden ze niet vertellen hoeveel precies alleen dat het tot 40gb goed zou gaan.
Kep nu een week een 80gb erin hangen en zonder problemen.
Dus kijk ff naar een evt bios update.
Ps mijn hpt366 (udma 66) controller vind maar 10gb
edit:
mijn mobo hep ook bx440 chipset
[edit2]
Erhm als je via je ata 100 gaat moet het zeker lukkel lol,
Maar of het op een p2 echt sneller gaat
[/edit2]
En of het sneller gaat boeit niet. Ik heb een grote schijf nodig, en het prijsverschil tussen 7200 en 5400rpm is te verwaarlozen. Waarbij ook nog eens komt dat er vrij weinig grote 5400 rpm schijven te koop zijn...
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
De grens die jij bedoelt ligt op 136 GB..Op vrijdag 07 juni 2002 00:03 schreef blackd het volgende:
[..]
Volgens mij wel, die gaan tot 127 of 128 GB
komt goed dus
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Mhmm, gaat me eigenlijk om die DFI, anders moet ik alles weer ombouwen uit me eigen pc...Op vrijdag 07 juni 2002 00:33 schreef axis het volgende:
heb net een P3B-F aan een collega gegeven, die heeft hem nu geflashed met de meest recente versie, en er een nieuwe d740x 60GB Maxtor aan gehangen.. Werkt perfect.
komt goed dus
Het betreft hier trouwens een keuze tussen een DFI P2xbl en een DFI P2xbl/d.. (
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
dat neem ik wel aan... maar nee, niet gevonden. Maar Ata100 gaat toch veel verder.Op vrijdag 07 juni 2002 00:50 schreef axis het volgende:
En kun je vinden of die ChainTech controller wel met die schijf werkt?
Ik weet dus alleen niet waar nu de beperking ligt. Is dat mijn moederbord, of mijn ata100-controller..
Nope, dat zijn 128 echte GB's (die 136 is een vertaling van hdd-fabrikanten)..Op vrijdag 07 juni 2002 00:28 schreef Savages het volgende:
De grens die jij bedoelt ligt op 136 GB..
Maargoed, als je mobo 40GB ondersteund, dan is 80GB ook mogelijk..
De grens is in dit geval 32GB, kun je meer aan dan kun je tot 128GB..
Zie ook de faq, daar staat een stukje over.
Oh, en die highpoint controller moet sowieso die schijven al aankunnen, en die werkt via een eigen bios, dus da's allemaal geen probleem.
Dit topic is gesloten.
![]()