Error:sorry, you are not authorized to relay here

Pagina: 1
Acties:

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 18:05
Zojuist stuurde ik (via Chello) een mailtje naar iemand in het buitenland. Daarna kreeg ik onderstaande Returned Mail in mijn inbox. Na een zoektochtje op internet kwam ik er achter wat relaying ongeveer is. Maar hoe kan deze error nou ontstaan? Denkt Chello of de ontvanger dat ik spam mailtjes stuur of is het iets anders? Alvast bedankt...

"This Message was undeliverable due to the following reason:

Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why each recipient was rejected.

Recipient: <<knip>@<knip>>
Reason: sorry, YOU are not authorized to relay here (#5.7.1)

Please reply to Postmaster@chello.nl
if you feel this message to be in error."

Verwijderd

je hebt ingebeld via de ene provider en zoekt contact met de smtp server van de andere provider, dat mag niet via de eerste.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:02

Nitai

Live the life you love.

Wat je gewoon moet doen is altijd de smtp server instellen van de provider waarmee je online bent.

Dus bijvoorbeeld via xs4all je wanadoo mail versturen...
is dus smtp.xs4all.nl invullen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• KingRoad
Dus als ik het goed begrijp mag ik van de Chello SMTP server geen mail sturen naar die persoon in het buitenland?

Wat kan daar de oorzaak van zijn? Aan het begin van de week lukte het namelijk nog wel.. Is de ontvangende partij op een blacklist geplaatst door Chello?
Op vrijdag 07 juni 2002 00:04 schreef Nitai het volgende:
Wat je gewoon moet doen is altijd de smtp server instellen van de provider waarmee je online bent.

Dus bijvoorbeeld via xs4all je wanadoo mail versturen...
is dus smtp.xs4all.nl invullen.
Dat staat allemaal goed ingesteld en zoals ik al zei, mailen naar die persoon ging in het begin van de week wel goed en naar andere personen mailen geeft ook geen probleem.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:02

Nitai

Live the life you love.

Je belt dus in via Chello (online dan)

Je stuurt dan vanaf je Chello mail account een mailtje naar iemand in het buitenland? (boeit eigenlijk niet, er zijn geen grenzen op internet ;) )

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• KingRoad
Ja, ik heb een Chello kabel abonnement en alles wat ik wil is gewoon via mijn Chello mailaccount een mailtje sturen naar die persoon.

Alleen dat lukt dus niet, ik krijg telkens Returned Mails met eerder genoemde error.

Verwijderd

Is je afzender (je eigen account) een chello email adres? Zal wel niet .

• KingRoad
Op vrijdag 07 juni 2002 00:20 schreef janjanjansen het volgende:
Ja, natuurlijk :) Ik gebruik gewoon mijn Chello mail account met bijbehorend Chello emailadres.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19

Wokschotel

Op 6 wielen

En in je Chello mail-account staat de Chello SMTP-server ingevuld?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
wat gebruik je als uitgaande mailserver (smtp) in je emailclient?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• KingRoad
Op vrijdag 07 juni 2002 00:24 schreef Wokschotel het volgende:
En in je Chello mail-account staat de Chello SMTP-server ingevuld?
Op vrijdag 07 juni 2002 00:24 schreef axis het volgende:
wat gebruik je als uitgaande mailserver (smtp) in je emailclient?
Dat kan ik nu helaas even niet checken, want ik ben niet in de buurt van die PC. Maar dat moet goed staan lijkt me zo, ik kan immers wel mail naar anderen versturen. Er is ook nooit wat aan de instellingen veranderd, het gaat al maanden goed.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
-jij stuurt mailtje naar chello.

-chello stuurt mailtje naar server van bedrijf.

-server van bedrijf is niet goed geconfigureerd, en geeft aan dat chello niet mag relayen. Foutmelding gaat retour afzender

ofzo, lijkt me :?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 07 juni 2002 00:36 schreef axis het volgende:

-server van bedrijf is niet goed geconfigureerd, en geeft aan dat chello niet mag relayen. Foutmelding gaat retour afzender

IDD, foutje van de ontvangende mailserver, lijkt mij ook. Misschien stomme opmerking, maarruh: al geprobeerd om het mailtje gewoon nog 'ns te versturen? Heb hier een enkele keer ook last van (zusje in Amerika :)) en herhaald verzenden heeft meestal het gewenste effect.

Hoewel het natuurlijk altijd mogelijk is dat ze bij Chello weer wat vern**kt hebben :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• KingRoad
Op vrijdag 07 juni 2002 00:36 schreef axis het volgende:

Als daardoor die error kan ontstaan, dan zal dit het wel zijn. De ontvanger is inderdaad een bedrijf en niet een provider. Als ik iemand anders bij het bedrijf mail dan krijg ik dezelfde melding...
Op vrijdag 07 juni 2002 00:40 schreef Rataplan het volgende:

[..]
Misschien stomme opmerking, maarruh: al geprobeerd om het mailtje gewoon nog 'ns te versturen?
[..]
Ja, zo slim was ik al wel geweest ;)

Nou, dan wacht ik maar af totdat dat bedrijf hun mailserver weer op orde heeft. Bedankt iedereen voor het replyen! Mocht de error trouwens niet kunnen ontstaan door wat axis aandraagt, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou Chello gewoon ff bellen, want dit klopt niet (al weet ik niet helemaal zeker of het wel aan chello ligt).
Dat maakt niet uit, die server controleert je IP, niet het afzender-adres (ik stuur er vanalles door behalve mailtjes vanaf eet chello adres). Daarom kun je ook altijd zo makkelijk mailtjes vervalsen :)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Op vrijdag 07 juni 2002 00:51 schreef Bigs het volgende:
Ik zou Chello gewoon ff bellen, want dit klopt niet (al weet ik niet helemaal zeker of het wel aan chello ligt).
[..]

Dat maakt niet uit, die server controleert je IP, niet het afzender-adres (ik stuur er vanalles door behalve mailtjes vanaf eet chello adres). Daarom kun je ook altijd zo makkelijk mailtjes vervalsen :)
vind dit een errug wazige reactie. Die server die accepteert alleen mail die verstuurd wordt via een klant van hun. De ip waar de mail vanaf komt moet gewoon in zijn range zitten, zo niet dan retour afzender. Geen spamming via mijn server is de opzet. >:)
dus als je via chello wilt mailen dan ff de chello smtp-server invullen en hupsakee, je kunt mailen.
Pagina: 1