Toon posts:

Garbage part II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog iets gevonden in een oude doos, maar ik vroeg me af of ik er nog iets mee kan. Zo ja, wat? 1 ding trok in ieder geval mijn aandacht: link
De processor die er op zit is een 486dx/2 50 mhz, als ik het goed zie dan kan er nog 1 bij 8-)

Wat is het oordeel van de pro's :?
1. Weggooien
2. Als onderzetter gebruiken
3. OC'en
4. Iets anders

Het moederbord paste niet onder de scanner, dus vandaar | merkje wat op de kast staat DECpc 450DT m2

Verwijderd

Topicstarter
ow ja, wat ik dus ook eigenlijk wil weten is of dit nou een dual 486 is of niet? Heb er namelijk nog nooit 1 gezien :P

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
ziet er grappig uit. Is dit zo'n bord, met allen de CPU en de voltage regulator, en wat je dan op het eigenlijk mainboard moet zetten? lijkt er wel op iig.

WAt je er mee kan? nou je kan proberen er nog een DX50 in te drukken en dan booten??
ik heb eigenlijk ook nog nooit van een dual 486 DX50 gehoord, maar de DX50's waren wel geliefd als servers.
ik heb zelf ook nog ergens zo'n ouwe server kast staan met een DX50 erin.

mja, wat ermee te doen, overklokken lijkt mij moeilijk, fsb van de DX 50 is al 50 MHz, hoger zal waarschijnlijk niet gaan, maar proberen is altijd leuk.

Als onderzetter gebruiken? kan misschien als je kleine glazen hebt, volgens mij is de CPU maar 4x4 cm, voor dat doel kan je beter een Pentium Pro nemen die zijn stukken groter.

Weggooien? ja dat kan altijd, misschien kan je er iemand nog blij mee maken??? :+

Wat ik zelf zou proberen is om er toch een 2e CPU bij te prikken, gewoon kijk en of het werkt; werkt het niet, nou jammer dan. Blaas je de boel op; heb je toch nog ff lol gehad. >:)

een }:O op draaien schiet niet echt op, maar 15 WU/dag

meer oplossing kan ik je niet geven, maar ziet er geinig uit

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat zijn dat voor aansluitingen aan de onderkant, heb je daar nog een foto van?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dual 486 mobo's bestaan, maar ze zijn uiterst zeldzaam. Dit lijkt me veel eerder gewoon een 486 mobo met één socket voor de CPU en een andere voor de FPU of een ovedrive.

En wat je ermee kan doen- vrij veel- servertje bouwen, testsysteem maken- dat alles als je de hele mob hebt, want dit is alleen een CPU kaart aan de pic te zien.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 01:47 schreef MadMarky het volgende:
Wat zijn dat voor aansluitingen aan de onderkant, heb je daar nog een foto van?
Ik zal even de kast zelf op m'n scanner tillen. Dan kun je de andere kant zien...hoe die aangesloten zit

hmmm...werkt niet..wordt te donker :(

Aansluitingen zijn met van die pinnetjes, die gaatjes tegenkomen op het moederbord *D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 05:17 schreef dion_b het volgende:
Dual 486 mobo's bestaan, maar ze zijn uiterst zeldzaam. Dit lijkt me veel eerder gewoon een 486 mobo met één socket voor de CPU en een andere voor de FPU of een ovedrive.

En wat je ermee kan doen- vrij veel- servertje bouwen, testsysteem maken- dat alles als je de hele mob hebt, want dit is alleen een CPU kaart aan de pic te zien.
Jumper 101 geeft inderdaad aan empty of overdrive. Maar wat is het :?

en ja, ik heb de hele kast, een decpc 450dt mt2

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Dit lijkt me veel eerder gewoon een 486 mobo met één socket voor de CPU en een andere voor de FPU of een ovedrive.
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht..

't is dus gewoon mogelijk om daar een 486SX en een 487 op te plaatsen ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 11:46 schreef Twynn het volgende:

[..]

Kan ik die dan gewoon naast de CPU draaien die d'r al in zit? I'm a real nOOb

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Op vrijdag 07 juni 2002 11:46 schreef Twynn het volgende:

[..]

Is een 487 niet kleiner?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Twynn
Op vrijdag 07 juni 2002 12:04 schreef Sjeckmaat het volgende:
Kan ik die dan gewoon naast de CPU draaien die d'r al in zit? I'm a real nOOb
Heeft geen zin.. In een 486 DX processor zit de FPU (floating point unit) al ingebouwd. Een 486 SX processor is exact dezelfde processor als een DX, met uitzondering van de FPU.
Op vrijdag 07 juni 2002 12:07 schreef rtgo het volgende:
Is een 487 niet kleiner?
Nope, die heeft dezelfde behuizing.. Vroeger waren er zelfs tweaks om een 387 als gewone processor te gebruiken, en om SX'en als DX te laten draaien enzo..

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op vrijdag 07 juni 2002 11:43 schreef Sjeckmaat het volgende:

[..]

Jumper 101 geeft inderdaad aan empty of overdrive. Maar wat is het :?

en ja, ik heb de hele kast, een decpc 450dt mt2
Als je in de eerst socket een 486SX hebt kun je in de tweede een 487 coprocessor stoppen. Je kunt in dat geval ook een 486DX/DX2/DX4 overdrive processor in de upgrade socket zetten, dan wordt de originele processor uitgeschakeld. De empty staat voor 487 of niks, maar omdat een DX een interne coprocessor heeft, is de externe 487 altijd uitgeschakeld...

• Gabriel-LG

De 486 architectuur ondersteund geen multiprocessor setup, lijkt mij dus eigelijk een beetje stug (alhoewel je in die tijd nog wel redelijke work-arounds kon maken)

"Garbage partII"? Waar is partI :?

• Twynn
Op vrijdag 07 juni 2002 14:36 schreef Gabriel-LG het volgende:
De 486 architectuur ondersteund geen multiprocessor setup, lijkt mij dus eigelijk een beetje stug (alhoewel je in die tijd nog wel redelijke work-arounds kon maken)
Klopt, de architectuur ondersteund het niet, daarom werd er ook met dubbele chipsets en dat soort zaken gewerkt.. Maar het was zeker wel mogelijk!

Verwijderd

Ik heb dus ook een 486 MOBO met 50mhz dx2 proc erop en ik heb dus ook nog zo'n socket over. Wat kan ik daar nog mee??

• Gabriel-LG
Op vrijdag 07 juni 2002 14:50 schreef scollon het volgende:

[..]

Ik heb dus ook een 486 MOBO met 50mhz dx2 proc erop en ik heb dus ook nog zo'n socket over. Wat kan ik daar nog mee??
Je DX/2 vervangen door een SX icm met een 487 of je DX/2 uitschakelen en er een overdrive naast zetten (beetje nutteloos)
Pagina: 1