Toon posts:

[access] formulier velden optellen

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik zit met het volgende probleem: Ik heb een factuur opgemaakt in access m.b.v. een rapport, nu zijn er de velden aantal en prijs en die heb ik netjes vermenigvuldigd en krijg daar een totaal uit maar nu wil ik deze totalen weer optellen tot een totaal.

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~j.egmond/screen.gif

maar dta krijg ik dus niet voor elkaar. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen?

Verwijderd

heb je SUM al is geprobeerd?
code:
1
SUM(veld1,veld2)

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik weet niet of het ook voor functies werkt, maar voor normale totalen kan je de Running Sum property gebruiken van een textbox.

Stel je hebt een aantal bestellingen die uit meerdere prijsregels staan, waarbij je het veld kostprijs op wilt tellen.
Dan moet je je rapport groeperen op bestelling en zet je in het detail-stuk het veld kostprijs met Running Sum propertywaarde "No" zodat daar de kostprijs van die regel wordt getoond.
In de groupfooter zet je dan het veld kostprijs met Running Sum propertywaarde "Over Group" zodat daar de som van de kostprijzen per bestelling wordt getoond.
In je rapportfooter zet je dan het veld kostprijs met Running Sum propertywaarde "Over All" zodat daar de som van alle kostprijzen van alle bestellingen wordt getoond.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Anders druk je eerst eens op F1 ofzo... Dit staat echt gewoon in de helpfile.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Maak gewoon een recordset aan in vba, dan while not recordset.eof do optellen ofzoiets in vul dat op je totaal veldje in klaar

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Verwijderd

Topicstarter
thx ik ga eens ff aan de slag

Verwijderd

Topicstarter
jaja hij doet het!! d.m.v. de runningsum (lopend totaal) zie onderaan de pagina.

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~j.egmond/runningsum.gif

er is alleen een maar, als ik naar de volgende factuur en dus pagina ga telt het totaal door, dus hij telt het totale bedrag van de vorige pagina erbij op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij elke pagina opnieuw begint te tellen, krijg dat namelijk niet voor elkaar, linken aan een factuur id?

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 19:03 schreef Knox het volgende:
jaja hij doet het!! d.m.v. de runningsum (lopend totaal) zie onderaan de pagina.

[afbeelding]

er is alleen een maar, als ik naar de volgende factuur en dus pagina ga telt het totaal door, dus hij telt het totale bedrag van de vorige pagina erbij op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij elke pagina opnieuw begint te tellen, krijg dat namelijk niet voor elkaar, linken aan een factuur id?
Ja je moet instellen dat je wilt groeperen op faktuurID en dan je totaal in de voettekst van factuurid zetten.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Op vrijdag 07 juni 2002 15:21 schreef Sjnirk het volgende:
Maak gewoon een recordset aan in vba, dan while not recordset.eof do optellen ofzoiets in vul dat op je totaal veldje in klaar
Ja, lekker snel :?

Inderdaad, gewoon groeperen op FactuurID en dan in de voettekst van die sectie een =sum(bedrag).
Moet werken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1