Toon posts:

ISDN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hen hier een P133 met een ISDN kaart. De ISDN kaart belt wel in maar als ik eenmaal online ben kan ik geen enkele site openen. Verder kan ik me niet aanmelden bij BV MSN.
Weet iemand waar dit waarschijnlijk aan kan liggen. Het rare is trouwens ook dat de gateway die hij gebruikt hetzelfde is als zijn IPadres?/
Iemand een oplossing?

Verwijderd

Ping eerst eens je TCP/IP stack (ping 127.0.0.1)als er antwoord op komt is je stack in orde, anders eruitgooien en opnieuw installeren.
Vervolgens zou je ,als je on-line bent een DNS server kunnen pingen (b.v. 195.121.1.34) en kijk of je antwoord krijgt en dus geen timeouts.
Heb je een firewall o.i.d draaien?
Zo ja, uitzetten om te kijken of je wel kan internetten.
Als je lokaal alles gecontroleerd hebt (desnoods je ISDNadapter,netwerk etc.eruitgooien en helemaal opnieuw installeren) en het werkt nog niet zou je kunnen proberen of een andere provider wel werkt.
Als dat zo is ligt het aan je ISP en kun je dus er niets aan doen.

Suc6!

Verwijderd

Welke provider heb je? Heb je de DNS adressen goed ingesteld? Kun je ook bepaalde sites pingen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=4]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Volgens mij is het met een 133 best wel "krappe sokke" werk om dat te laten draaien (iets van min. 166MMX nodig??)
Ander zou het eraan kunnen liggen dat je prim. en sec. DNS verkeerd staan. Dan kun je namelijk ook geen pagina's openen

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Inbel nummer wel goed?
Bij mij werkte ie ook ineens niet meer toen het een 06 nummer werd.

tvw

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
p133 is geen enkel probleem hoor, ik heb JAREN geisdned op een p100. Ging prima, telesisdn :)

Staan je netwerkdingen wel allebei op automatisch? Dus ip krijgen en DNS krijgen?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op donderdag 06 juni 2002 23:35 schreef pinolief het volgende:
Ping eerst eens je TCP/IP stack (ping 127.0.0.1)als er antwoord op komt is je stack in orde, anders eruitgooien en opnieuw installeren.
Hee, een mcse'er! :)

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 23:53 schreef jep het volgende:

[..]

Hee, een mcse'er! :)
Ik voel me vereerd!TNX buddy ;)
Pagina: 1