Toon posts:

PC start niet meer, wat kan er aan de hand zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa zijn pc'tje heeft de geest gegeven. Hij stond rustig een filmpje te encoden en is hierin gebleven :'(.
Ik probeer nu uittevinden wat er kaput is, maar dat valt niet echt mee. Het moederbord is een MSI K7T Pro 2A, en heeft dus van die 'handige' diagnostic ledjes. Helaas geven deze rot dingen elke keer wat anders aan :X
Bij de eerste keer opstarten na overlijden bleef ie hangen op het geheugen, dus ik ander dimmetje erin.
Resultaat: hij blijft hangen op geheugen.

Alle dimslots geprobeerd.
Resultaat: zie voorgaande.

Vervolgens alle kaarten eruit, stekkers los, etc. Resultaat: hij blijft hangen op geheugen.

CMOS gecleared.
Resultaat: Hij blijft hangen op processor.

Nog een keer uit/aan.
Resultaat: Hij blijft hangen op geheugen.

CMOS weer gecleard.
Resultaaat: Hij blijft hangen op realtime clock.

Nog een keer uit/aan.
Resultaat: Hij blijft hangen op geheugen.

En zo gaat ie maar door en door wat ik ook doe. Hij blijft voornamelijk op het geheugen en processor hangen en af en toe wat anders. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik denk zelf aan de processor of het moederbord maar zeker weten doe ik het niet met dat rare gedrag van het ding.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
en waar gaan jou geheugen en cpu op??????

goedzo je maiboard zal wel kaduuk zijn. alleen vind je de topic titel niet een beetje ontoepasselijk???

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wat ongelukkige topic titel, maar is nu niet meer te veranderen (of wel ?).

Het is een systeem met het volgende:
Duron 700
MSI K7T Pro 2A
Infineon PC100 Cas 2

Het systeem heeft altijd goed gewerkt, tot vanavond dan...

Verwijderd

BSEBEEST,

Je topictitel is niet echt handig. Mensen weten niet wat je probleem is, en dit zal alleen maar ergernis opleveren. Volgende keer graag volgens de regels.
Veel succes met je probleem!

Verwijderd

Topicstarter
Ik post het nog wel een keer met betere titel.
Kan hier een slotje op...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel maar even aangepast. Ben ook de beroerdste niet ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Het lijkt me ook dat je mobo gewoon, naar de hel is. Probeer gewoon es een andere cpu, wil het wel, hebbie geluk, zoniet, wheeeee, nieuw mobo, laterz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ding nog eens gestart met alleen geheugen en processor. Nu krijg ik de melding Bios sign ON. Snel het ding weer uitgezet en een grafischkaartje erin. Ik start hem op en.... Processor initialisation error. Ik zet hem weer uit/aan, en weer Processor initialisation error.
Morgen maar een processor bij iemand lenen.....

Verwijderd

Topicstarter
Net dus de processor op een ander mobo geprobeerd en hij werkt perfect. (helaas, ik had liever gehad dat die Duron 700 was overleden ipv mijn mobo :'( )
Iemand nog suggesties wat te proberen met het mobo????

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik denk dat je mobo gewoon dood is. Heb je wel vaker met die MSI Bordjes.

Verwijderd

Dan moet je je processor er eens uit halen en dan opstarten!! Want ik had het zelfde probleem!! En anders je cpu en geheugen en de bios ff reseten en dan opstarten!!! Dan moet het haast wel lukken!!!

Greetz Jeroen :( 8-)

Verwijderd

Topicstarter
HA! SUPER!
Ik vond het een vreemde tip. Ik dacht dat het een grap was. Maar het werk ECHT.
Thank you very very very very very very muts.
:)
Pagina: 1