Toon posts:

"raar" probleem met harde schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu op mijn systeem een 2e harde schijf aangesloten (maxtor 60gig 7200 rpm), ik heb het hele besturings systeem overgezet naar deze nieuwe harde schijf zodat de andere harde schijf (20gig 5400 rpm) overblijft voor andere dingen.Nu is het zo dat als ik bijv. de verkenner gebruik en naar de 20gig hd ga,deze hd zich gedraagt als een cd-rom speler die een cd niet kan lezen. Hij lijkt constant op te spinnen wat eindigt met wat geratel en een rare "klik", na lang (heel lang) ratelen doet hij wel normaal, maar het lijkt dat als je hem lang niet gebruikt het probleem zich weer voordoet. Ik heb al veel geexperimenteerd met de ide kabel maar niks werkt (wat opmerkelijk is, is dat als ik de aansluitingen verwissel, de computer de 20gig hd niet meer herkent).Zou het aan de kabel zelf liggen (of manier van aansluiten) of is de 20gig hd gewoon kapot (hoe controleer ik dit?)

Verwijderd

Heb je een goede kabel, en wel goede master/slave instellingen? Probeer ze eens allebei aan een ander kanaal te hangen. Dus 1 aan je Primairy en 1 aan je Secundairy. Eventueel die HDD in een ander systeem testen..

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
mmmh, als je misschien aan een nieuwe IDE kabel kunt komen.. En die eens aansluiten, kijken of ie het dan wel doet..

En anders is de kans wel erg groot dat die 20GB gewoon dood is, want af en toe werken, klopt meestal toch echt niet.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 23:04 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Heb je een goede kabel, en wel goede master/slave instellingen? Probeer ze eens allebei aan een ander kanaal te hangen. Dus 1 aan je Primairy en 1 aan je Secundairy. Eventueel die HDD in een ander systeem testen..
De Hd werkte eerst nog goed voordat ik de bios flashte naar een oudere versie omdat anders de computer helemaal onhandelbaar werd. De kabel is goed en de master/slave instellingen ook. Wat bedoel je met "probeer ze eens allebei aan een ander kanaal te hangen" ?
Ik ga morgen wel een nieuwe (langere en ronde) ide kabel kopen. Wie weet werkt het

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien aan de voeding kunnen liggen (300 W) omdat er 2 hd's aan hangen, een videokaart + 4 koelers (outtake,intake + cpu)

Verwijderd

Je laat niet je drives na een bepaalde tijd in een slaapstand zakken, dan kost het altijd even om op te starten

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 23:11 schreef nOOb2002 het volgende:
Je laat niet je drives na een bepaalde tijd in een slaapstand zakken, dan kost het altijd even om op te starten
nee,heb ik al uitgezet
Pagina: 1