Toon posts:

Welke cooler Abit KR7A-Raid AMD XP 1800+

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,ik heb een Abit KR7A-Raid moederbord gekocht, met een AMD XP 1800+ proccessor. Ook had ik een cooler van Coolermaster (HCC-001 met head pipe). Maar de heat pipe raakt een condensator. Dus dat kan niet. Daarom ben ik op zoek naar een geschikte cooler

Heeft iemand dit mobo, of weet iemand welke cooler geschikt is voor een AMD 1800+, alle info is welkom.

ik ga niet overclocken en vind het fijn als hij zo min mogelijk geluid maak (3000 - 4000 rpm).

ABit KR7-Raid
Amd XP 1800+
512 MB Dane-Elec
80GB Seagate
Hercules ATI Radion 8500

Verwijderd

Duidelijk een zalman of zo iets maar dan moet je later niet komen huilen als je wilt overclocken.

Wil je later nog eens overclocken dan kan je een thermaltake 7+ nemen lage stand is het goed te doen en hoge stand is 7000RPM lift off!!! >:)
Zijn alle twee vierkant rond de socket dus niet te groot.

Verwijderd

Vreemd, heb hier zelf ook een KR7A-Raid met HHC-001, de condensator wordt bij mij niet geraakt.
Je kunt de condensator altijd een klein beetje bijbuigen

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op donderdag 06 juni 2002 22:54 schreef TweakGuy het volgende:
Vreemd, heb hier zelf ook een KR7A-Raid met HHC-001, de condensator wordt bij mij niet geraakt.
Je kunt de condensator altijd een klein beetje bijbuigen
Of je buigt de heatpipe een beetje, soldeert hier en daar wat op, af en aan >:)

Tweakers remember :P :)

De meeste mensen deugen!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op donderdag 06 juni 2002 22:55 schreef marzzman het volgende:

[..]

Of je buigt de heatpipe een beetje, soldeert hier en daar wat op, af en aan >:)

Tweakers remember :P :)
Maar niet tenkoste van prestatie m8 ;) :P

Ik zelf heb de Thermalright AX-7 met een Delta 80 CFM op 7V dat is de beste combinatie die je op dit moment kan kopen als je kijkt naar prijs prestatie :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
em dit is de eerste keer, dat ik er zelf een in elkaar zet, daarom wilde ik het het liefst zo simpel mogelijk houden.

Heb nog een x gekeken, maar bij mij raakt één van de heatpipes een condensator. Hoeveel milimeter moet je zo'n condensator er dan vanaf buigen? (ik zie dit persoonlijk niet zo zitten)

kan een Alpha PAL 8045T met Papst (80x25) 8412 N/2G 3100 rpm
op mijn systeem? Of is deze te zwaar?

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kan prima !

Alleen is de Alpha erg moeilijk te installeren als je voor de 1e keer een pc in mekaar zet. :(

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
waar moet je dan op letten? en wat kan er mis gaan?

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 23:47 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Kan prima !

Alleen is de Alpha erg moeilijk te installeren als je voor de 1e keer een pc in mekaar zet. :(
Wat zijn de problemen ?

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 23:54 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Wat zijn de problemen ?
Je mobo moet er 1x uit. That's all. En het is niet moeilijk, het is gewoon ff wat meer werk. Maar je hoeft het maar 1x te doen. Daarna kan hij er makkelijk op en af. Ik heb em ook en ik heb ook dat mobo (zie specs).

Verwijderd

KR7A & Alpha here too!

Er zit bij mij een low-noise papst op. Koelt prima en lekker stil. (Athlon XP1900+ trouwens)

Monteren van dat ding kan bijna niet fout gaan als je gewoon de bijgesloten handleiding volgt. Je moet alleen wel je mobo uit je kast halen, dus be gentle...

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:36 schreef Xeno het volgende:
KR7A & Alpha here too!

Er zit bij mij een low-noise papst op. Koelt prima en lekker stil. (Athlon XP1900+ trouwens)

Monteren van dat ding kan bijna niet fout gaan als je gewoon de bijgesloten handleiding volgt. Je moet alleen wel je mobo uit je kast halen, dus be gentle...
Acoustimas op je pc!?! WTF! :9~

Verwijderd

Ja, maar de 'gewone' stereo set hoor en niet de nieuwste. (/me is niet zo rijk :D)

Nog de voorloper van deze zeg maar :

Afbeeldingslocatie: http://www.sonomix.ch/Sonorisations/HP/images/hifi_pr22.jpg

Komt goed geluid uit, alleen de versteker is een beetje crap (al minstens 10 jaar oud) |:(

Verwijderd

[topic=378757/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.