Cornerstone modem, NIC wisselen

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Okay, ik hoop dat ik niemand hiermee tegen de schenen schop, maar ik kan dit specifieke probleem noch in het forum vinden, noch zelf oplossen.

Chello werkt (bij mij) via een Cornerstone modem, zo'n grijs bubbeltje. Ik heb daar indertijd een 3Com EtherLink 10/100 PCI NIC (3C905-TX) op laten aansluiten. Maar dat ding faalt telkens harder. Gooit me eruit en zo, moet ik alles resetten etc. Geen zin meer in.

Nou heb ik nog een 3Com EtherLink PCI TPO NIC (3C900B-TPO). Is maar 10MB/s, maar boeie want Chello haalt toch niet meer dan dat.

Het installeren van zo'n ding moet via zo'n web interface, waarin je je username, password en vervolgens je MAC moet intypen. Je moet dan - geloof ik - zorgen dat dat modem je een adres in de 10.x.x.x range geeft.

Ik heb al een
code:
1
ipconfig /release

gegeven, netwerkkabel omgeplugd en gereboot, maar na het rebooten krijg ik een VPN adres (of hoe heet dat, in de 169.x.x.x range. Windows onzin). Geen interfaceje dus, waarin ik het MAC in kan voeren.

Kan iemand me een omschrijving geven van hoe dit moet, want het moet dus lokaal (wel eens aan zo'n kereltje van Chello gevraagd, maar het kan dus _niet_ op afstand met deze modems) , ik heb geen zin om een half uur met die helldesk te bellen en ik kom er dus niet uit.

Hoe krijg ik de modem / comp zover dat 'ie me een interfaceje geeft waarin ik dat MAC adres kan opgeven???

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

ER zit niks anders op dan chello te bellen.
Als je op je huidige kaart al een release all hebt gedaan en het werkt dan nog niet, dan moet chello een Arp flush :? uitvoeren.

Dit had ik ook toen ik mijn nieuwe computer aan ging sluiten op chello.
Vervolgens krijg je een ip in de 10.x.x.x range (als dit de eerste keer bij het opstarten niet goed werkt nog een keer een renew all doen werkte bij mij ook nie meteen) en dan moet je die web interface doorlopen. En afhanklijk van wat je gebruikersnaam is kan het ook nog zo zijn dat je een nieuwe gebruikersnaam krijgt. Ik heb nog steeds een gebruikersnaam met een - er in en dat mag niet meer in het nieuwe beheersysteem. Dus ik zou een nieuw account krijgen heb ik ondertussen nog steeds niks van gehoort.
Ik werk nu met een dummy account, dat konden ze wel snel aanmaken, al mijn accountgegevens overhevelen naar een nieuw account duurde blijkbaar iets langer.