Toon posts:

EPOX dood???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn EPOX 8KHA+ geeft nu na een voltmod alleen nog maar de code C1. Bij mijn broertje is de voltmod ook gedaan en die zijn mobo werkt wel nog! Mijn koelers gaan wel aan, mijn hd ook. Ik heb al een clear CMOS gedaan maar hij blijft na het aanzetten op C1 hangen... Weet iemand raad want ik snap er helemaal nix meer van!!!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

C1 heeft altijd met geheugen te maken.
Ik zou dit nog maar eens controleren of het hard genoeg aangedrukt zit.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

pak manual, kijk onder error-codes en vertel ons wat in godsnaam een C1 is

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen (CORSAIR XMS2400) doet het gewoon. Ook in het mobo van mijn broertje. Ik heb ook al een ander slot geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens de voltmod-weerstand er weer af gehaald omdat ik het niet vertrouwde. Maar er is geen verschil :'(:'(:'(

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het heeft toch echt betrekking tot het geheugen en niet de processor of voltage modificatie.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
mischien zit er iets in je slots? maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, probeer eens geheugen van je broer(tje :P)

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
OK, geheugen van mijn broertje geprobeerd. Dat is CRUCIAL ddr weet ik veel geheugen met een HEATSPREADER er over heen. Maakt allemaal niet uit, het werk nog steeds niet... Ik word steeds wanhopiger want ik denk dat mijn epox er echt voorgoed mee is gestopt. Maar hoe kan dat nou? Alles gecleared. Stekkers gecontroleerd. Geheugen gecontroleerd. Eigenlijk alles wel. Processor ook verwisseld en bekeken. Andere processor in mijn epox, ook geen kick...

Verwijderd

Topicstarter
heeft er niemand nog een idee????

Verwijderd

Misschien help@epox.nl ?????

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Volgens mij heb je inderdaad je mobo gefrituurd ,of ieder geval een van de IC's.
Heb je gebruik gemaakt van een soldeer station,of gewoon zo'n Aldi boutje in een ongeaard stopcontact ?
Of je heb statische electriciteit veroorzaakt < godver wat een woord.
Dit ken gebeuren bij het eruit halen van het mobo.
Al met al ,gewoon zwaar K*T voor je ;(

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

check in dat boekje ff die POST-code c1 na !

Verwijderd

Echt 100%-zeker-weten-kan-niet-anders-zit-goed het geheugen er goed in gedaan??

Verwijderd

Heb even de epox manual gedownload van epox.
Post code C1h:
Auto detection of SDRAM (with ECC),
Auto Detection of L2 Cache.

Dus lijkt op je geheugen of je L2 Cache....

Martva

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Als het je l2 cache is dan moet ie toch doorbooten met een andere cpu? Dus dan moet het haast wel aan je geheugen liggen. Weet je zeker dat je ecc uit staan hebt in het bios?
Daar zou het eventueel ook nog aan kunnen liggen, of had je dat al gecheckt?

©zweitausendundsechs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag allebei de geheuegnmodules gebruikt en geprobeerd maar geen verbetering. Ook 3 verschillende proc's gebprobeerd. 2x 1800+ en 1x1600+. Geen verschil. Ik heb zohard op mijn geheugenmodules gedrukt dat de afdruk er van in mijn hand stond. Maar nog geen kick. Iemand nog een idee want ik ben bang dat ik hem gemold heb. De soldeerpen is ge-aard, is van DIsplay Electronics en die verkopen niet echt zooi (was 25Euro namelijk). Ik hoor het wel als iemand nog iets weet, dan kan ik misschien nog iets proberen...

Verwijderd

BIOS proberen te resetten (baat het niet dan schaadt het niet)

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 11:20 schreef Hwg het volgende:
BIOS proberen te resetten (baat het niet dan schaadt het niet)
Eerste post....
Ik heb al een clear CMOS gedaan maar hij blijft na het aanzetten op C1 hangen...
Pagina: 1