Toon posts:

Slechte beeldkwaliteit videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus van me buurman een videorecorder gekregen, maar de beeldkwaliteit was ronduit :r

Heb dus geprobeerd de koppen schoon te maken (die kleine dingetjes aan de onderkant van de drum), en de beeldkwaliteit is idd een stuk beter, maar onderaan het beeld is nog steeds storing met ook een beetje sneeuwachtig... ongeveer ten hoogte van de ondertiteling

wat kan ik nog meeer schoonmaken (met spiritus) om te zorgen dat de beeldkwaliteit weer over het hele beeld goed wordt? moet ik gewoon de koppen toch een andere behandeling geven?

Tips gevraagd :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Probeer de tracking eens bij te stellen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Wees voorzichtig met het schoonmaken van de koppen, ze zijn zo kapot heb ik gemerkt.
Soms zit er ook gewoon een plukje stof bij 1 van de koppen, dat geeft ook het effect wat je beschrijft.

Anders zit het misschien in een van de instellingen die niet meer helemaal goed staat, maar daar weet ik te weinig vanaf.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 22:58 schreef polaris het volgende:
Probeer de tracking eens bij te stellen.
het is een zeer simpele videorecorder (philips, mono), waar een play, stop, record, en eject knopje op zit, en dan houdt het wel op, dus de tracking valt niet in te stellen...

maar zijn er geen andere palletjes die ik moet bijstellen (waar de tape langsloopt)? heb ook stukken gelezen dat die dingen kunnen veroorzaken dat het beeld niet helemaal 'klopt', dat je bijvoorbeeld een rechte lijn ziet, waar dan 'deukjes' in zitten...

maar ik heb nu al menig keer een doekje met ethanol (spiritus) langs de koppen en de drum gehaald, maar ik krijg die ruis onderin het beeld nog steeds niet weg...

kan niet gewoon de koppen op bepaalde punten versleten zijn? zo ja, isie te vervangen?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 06 juni 2002 23:09 schreef schaapie het volgende:

[..]

het is een zeer simpele videorecorder (philips, mono), waar een play, stop, record, en eject knopje op zit, en dan houdt het wel op, dus de tracking valt niet in te stellen...

maar zijn er geen andere palletjes die ik moet bijstellen (waar de tape langsloopt)? heb ook stukken gelezen dat die dingen kunnen veroorzaken dat het beeld niet helemaal 'klopt', dat je bijvoorbeeld een rechte lijn ziet, waar dan 'deukjes' in zitten...

maar ik heb nu al menig keer een doekje met ethanol (spiritus) langs de koppen en de drum gehaald, maar ik krijg die ruis onderin het beeld nog steeds niet weg...

kan niet gewoon de koppen op bepaalde punten versleten zijn? zo ja, isie te vervangen?
Ja, het is heel goed mogelijk dat je koppen gewoon op zijn.
Het vervangen is dan zeker niet de moeite waard. Omdat dit zeer kostbaar is. Het kan zeker geen kwaad om de geleidertjes ook even schoon te maken, pas alleen op met alcohol en rubber. En je mag de koppen ook niet te vaak behandelen met alcohol.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
[quote]
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©tbusquet
[/quote]

American Beauty....

Wat is je rekening nummer? dan kan ik de qoute-kosten overmaken :)

Ik heb al een soort van oplossing gevonden... we hebben beneden een tweede TV staan (een ongelovelijk oud rot-ding), en daar staat een vrij nieuwe stereo videorecorder bij, die heb ik gewoon omgewisseld met dit ****ding.
Pagina: 1