probleem plextor en dma onder XP

Pagina: 1
Acties:

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-03 18:42
Mijn probleem luidt als volgt mijn 12/10/32a plextor wordt herkend in de bios als een pio modus 4 schijf. Heb net de firmware geflashed naar versie 1.07 naar mijn weten de laatste versie. Volgens mij moet deze plextor toch minimaal in udma modus (ata33) kunnen draaien. Want op dit moment is het schrijven van een cd'tje gewoon vervelend door het hoge CPU-gebruik.

Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Systeemspecs
AMD VIA kt133 icm met een Athlon 900
512 mb
Windows XP Professional

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:47

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Heb je in de bios UDMA voor de betreffende controller (bv. secondary master) aanstaan? Dan zou dit genoeg moeten zijn voor de bios herkenning.

Overigens is v1.09 de nieuwste firmware voor deze brander:

http://www.plextor.be/English/technical/downld_firmw_1210TA.html

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• nadd
Thnx Pathfinder.

In mn bios staat alles op automatisch dus hoort ie volgens mij naar udma te gaan toch pakt ie pio modus 4 ik zal even kijken of ik die pio modus uit kan schakelen en alleen udma misschien dat ie het dan doet.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:47

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Waar laat je bios precies zien dat ie hem als PIO detecteert?

En probeer voor de zekerheid andere apparaten van dezelfde IDE controller af te halen.

En nog iets: ik kan me vaag iets herinneren van een jumper waarmee je UDMA aan/uit kon zetten? Of was dat een van mijn eerdere branders :o

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op vrijdag 07 juni 2002 14:12 schreef Pathfinder het volgende:
En nog iets: ik kan me vaag iets herinneren van een jumper waarmee je UDMA aan/uit kon zetten? Of was dat een van mijn eerdere branders :o
Jup, achter op de brander zit een jumper waarmee je kiest tussen UDMA en PIO mode.
Overigens is deze niet gedocumenteerd..

Maar via de search moet het makkelijk te vinden zijn..

• nadd
Dan zal ik even mn plextor eruit halen om hem op udma aan te zetten met de geheimzinnige button.

Het viel me de laatste tijd pas op dat mn brander zo traag was geworden volgens mij nadat ik mn dvd en plextor op het zelfde ide had aangesloten na aankoop van mn nieuwe kast. Waar een andere organisatie van de drives en harddisken erg moeilijk wordt.

Maar ik zal even gaan sleutelen.

thnx iig
Pagina: 1