nieuw 'forum'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Jij bent moderator?, heb ik een vraag/tip voor tweakers.net

Oplossing 'forum'
Dus geen vragen daar, alleen erkende tips en trucs die _werkten_

Zoals bij mij byv.:
knipperende LED van plexwriter 12x10x32A
Laatste firmware update hielp niet
IDE kabel los gemaakt stroom eraf.
Ditto met cd-rom
verwisseld van IDE kanaal
Weer firmware update, noppes.
Ik las van lite-on upgraden door firmware en deed reverse engineering
Oftewel, 1 na laatste firmware op de brander gezet.
Tjakka, hij doet het al weer een week, en geen geknipper. (LED staat uit als er geen cd in zit en het geval knippert alleen als ie een cd brand)

XP-home opstrten in dos ivm bios update kan niet?
Ja wel kan wel:
deze computer klikken
A: rechts klikken
flop formateren klikken
optie dos-start flop aanvinken
klaar.
Nota bene:L werkt ook met win-xp op raid disks en met NTFS indeling.

Dat soort dingen.

Dus zeg maar een 'forum' voor de niet-gangbare (onlogische) oplossingen die WEL werken.

FAQ makers kunnen er dan ook naar verwijzen voor voorbeelden.

Uiteraard is het omschrijven van de omgeving waarin de oplossing werkte een must.
Dus merk, gebruikte soft- en hardware, gereedschappen, u name it.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de helft van de topics vol staan met oplossingen, en die zijn met de search vrij eenvoudig weer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
En wie denk je dat dat allemaal gaat maken / bijhouden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op donderdag 06 juni 2002 22:02 schreef Buzzman het volgende:
En wie denk je dat dat allemaal gaat maken / bijhouden? :o
jij :?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 22:05 schreef D2k het volgende:
jij :?
Nee ik zat eigenlijk aan jou te denken :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op donderdag 06 juni 2002 22:08 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Nee ik zat eigenlijk aan jou te denken :*
nee dank je :P
maar dat bespreken we een zaterdag wel ff ;) ik weet nl een HGA met teveel tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

php scriptje laten maken in webscripting forum door de GOTTERS

vervolgens alle backdoors enz weghalen :D

en dan kan dus elke mod z'n nieuwe uitvinding posten :SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:15
Ja, ik zag het je ook al posten in PMG. Hetgeen waar ik een probleem mee heb is de hoeveelheid werk; wie gaat zoals Buzzman al vraagt het allemaal maken en bijhouden? Als ik kijk hoeveel werk er al in zo'n geheugen FAQ zit kan ik je vertellen: "Ik niet" :D

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 07:52

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 07 juni 2002 09:22 schreef Abbadon het volgende:
Ja, ik zag het je ook al posten in PMG. Hetgeen waar ik een probleem mee heb is de hoeveelheid werk; wie gaat zoals Buzzman al vraagt het allemaal maken en bijhouden? Als ik kijk hoeveel werk er al in zo'n geheugen FAQ zit kan ik je vertellen: "Ik niet" :D
Dan kunnen we het groen kruis opzadelen met al dat werk >:) :P :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op vrijdag 07 juni 2002 10:01 schreef Predator het volgende:
Daar hebben we toch lite-mods voor? :P Voor al het vuile werk <:)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 07:52

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 07 juni 2002 10:04 schreef Merely het volgende:

[..]

Daar hebben we toch lite-mods voor? :P Voor al het vuile werk <:)
:{ :X

Ik had het zien aankomen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23

Jaymz

Keep on moving !

Whehe. Zie ik hier geinteresseerden voor het (her)schrijven van de algemene GoT-FAQ *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op vrijdag 07 juni 2002 10:01 schreef Predator het volgende:
* F_J_K stemt tegen :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
dit staat toch al in de meeste faq's :?

[sub] * WaarAnders vind dit anders een mooi klusje voor de modjes met de minste slotjes :P [/sub]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:15
Op vrijdag 07 juni 2002 10:34 schreef WaarAnders het volgende:

[sub] * WaarAnders vind dit anders een mooi klusje voor de modjes met de minste slotjes :P [/sub]
Ehm... ik heb nog wat slotjes te plaatsen :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 07 juni 2002 10:34 schreef WaarAnders het volgende:

dan hoef ik het zeker niet te doen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ga dan gewoon lekker searchen en spit de topics door :)

anders is het geen forum meer maar gewoon een digitale handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 16:21
Om weer ff ontopic te gaan; de onderliggende gedachte van dit topic is natuurlijk de opzet van een knowledgebase. Het is natuurlijk niet vereist dat de huidige modforce in de opzet of beheer van zoiets participeert.

Uiteraard vereist dit flink wat moeite; maar ik ben ervan overtuigd dat er hier op dit forum flink wat ongebruikte energie in de gebruikers zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Laatst online: 15-08 08:43
Psies, in dat andere topic waar Abbadon het al over had zei ik al:
Op donderdag 06 juni 2002 16:53 schreef dion_b in dat andere topic het volgende:
[..]

Ehm, een forum met oplossingen. Klinkt verdacht als een FAQ in de oren ;)
Ik zat laatst ook al aan zoiets te denken. Een soort GoT Knowledge Base, waarin de uitkomsten van een problem-topic op GoT netjes worden samengevat, met een zekere standaardlayout waarin zoveel mogelijk gegevens worden vastgelegd over de probleem-pc. Deze zou je dan (eventueel na goedkeuring door een "moderator") in KB kunnen toevoegen (en dan van die lekkere onbegrijpelijke Q39816289687765765675 nummers zoals op de msdn :))

//edit: even passend gemaakt voor dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
"dit staat toch al in de meeste faq's ? "

Neen, en dit is het hem nu juist!

In de tijd dat ik hier kom, heb ik al e.e.a. geleerd.
Ook _juist_ de niet voor de hand liggende dingen, zoals dat een abit kr7-a raid mobo geheugen al snel als niet goed geplaatst beschouwd, terwijl de zekerings handletjes wel in-klikten. Toch moet je dan nog steeds met samsung geheugen iets verder drukken om volledig contact te maken.
2 dagen dacht ik dus een defecte mem.module te hebben, maar door iets harder voor de pc te zijn, werkt ie nu gewoon met de eerste originele mem.module mee :) = 512 mb

De FAQ's zijn richtlijnen, maar soms te technisch voor nieuwkomers. Ook ontbreekt er (uiteraard) merkspecifieke tips en trucs.

Waar ik op doel is geen FAQ of handleiding, maar mini verhalen over hoe iets is opgelost door het volgende te doen.....
En dat bij de volgende config......
Met als speciefiek opvallende feiten....

Gaan faq dus maar een verzameling oplossingen.

Dan iemand riep: gebruik search!
Klopt, echter als je dan in een draad komt met 20 pagina's of wederom niet specifiek genoege overeenkomsten met de eigen situatie, is het al snel iets over het hoofd zien, of eenvoudigeweg niet begrijpen.

Kort gezegd: Een 'forum' met praktijk oplossingen in jip en janneke taal met zoveel mogelijk spec's en merk noemen! (8>

Wie dit 'moet doen'? de gebruikers zoals ik die eerst vragen stellen, antwoorden krijgen en vervolgens hun (deel van) systeem weer werkend krijgen en dan omschrijven hoe en wat.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 15:31
Op donderdag 06 juni 2002 21:56 schreef notsonewbie het volgende:
Zoals bij mij byv.:
knipperende LED van plexwriter 12x10x32A
Laatste firmware update hielp niet
IDE kabel los gemaakt stroom eraf.
Ditto met cd-rom
verwisseld van IDE kanaal
Weer firmware update, noppes.
Ik las van lite-on upgraden door firmware en deed reverse engineering
Oftewel, 1 na laatste firmware op de brander gezet.
Tjakka, hij doet het al weer een week, en geen geknipper. (LED staat uit als er geen cd in zit en het geval knippert alleen als ie een cd brand)
Hé, dit probleem heb ik ook! Ik had alleen de laatste firmware geprobeert. Ik zal ff dit proberen :)

Maar of hier een apart forum voor moet komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 22:17

nrg

Áls het er zou komen zou je het zo kunnen doen:
• User post vraag
• User krijgt oplossing
• User maakt verhaaltje met vraag+oplossing (eventueel stap-voor-stap)
• Mod copy/paste in KB

Op zo'n manier wordt de werkdruk mooi verspreid :)

En als een user dit dan niet doet krijg hij op zn lazer (denk aan soort strafpunten in de notes; bij een bepaald aantal strafpunten krijgt user een waarschuwing).
Opzich lijkt mij dit wel een goede methode, vraag is alleen of alle users mee willen werken :? (lijkt mij wel schappelijk als je hier ook wordt geholpen, mag imho wel wat tegenover staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
Even over de technische realisatie hiervan: ik denk dat je dit beter niet als een topix-forum kunt doen. Een eigen KB-databasestructuur lijkt me beter, omdat je dan allerlei informatie (hardwaregegevens bijv.) als velden kan opnemen in de database.

Ook moet je dan misschien straks zorgen dat je naast het bekende slotje ook een "problem solved" en "problem/solution filed" status hebt, waarbij de eerste een indicatie is voor de KB mods dat ze hem in de KB kunnen opnemen, en de tweede automatisch doorstuurd naar het betreffende KB artikel zodra deze er is. De statussen zouden door de gewone mods respectievelijk KB "mods" moeten worden aangegeven.

Das mijn visie hierover dus. Maar ik vind het een puik plan. Als GoT besluit het niet uit te voeren, ben ik er wel voor te porren om het onafhankelijk van GoT te doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

lijkt me een geweldig idee, soms zijn dingen gewoon (bijna) niet te vinden, of iig niet duidelijk genoeg:(

Ik wil best helpen met stukjes schrijven enzow

Maar het lijkt me een goede oplossing om daar een apart forum(idd geen topix) voor te maken waar je dan met de search op kunt zoeken, filter je al een heleboel HK-threads enzow eruit, dus betere resultaten...

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
Op vrijdag 07 juni 2002 17:07 schreef BitBit3r het volgende:
lijkt me een geweldig idee, soms zijn dingen gewoon (bijna) niet te vinden, of iig niet duidelijk genoeg:(

Ik wil best helpen met stukjes schrijven enzow

Maar het lijkt me een goede oplossing om daar een apart forum(idd geen topix) voor te maken waar je dan met de search op kunt zoeken, filter je al een heleboel HK-threads enzow eruit, dus betere resultaten...
Huh? Die kun je nu toch ook gewoon deselecteren in het lijstje met fora? Is wel een heel gedoe iedere keer, maar goed het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
En?
Komt die pagina met stapsgewijze, door de geholpenen ge- be- schreven oplossingen er nu wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
notsonewbie schreef op 01 augustus 2002 @ 00:54:
En?
Komt die pagina met stapsgewijze, door de geholpenen ge- be- schreven oplossingen er nu wel of niet?
Toevoeging:
Men kan zoeken in dat ene forum vergemakkelijken door enkele uniforme woord afspraken die elke user in beeld krijgt of kan krijgen omtrent handige standaard benamingen:

windows: win
types: 98, ME, 2000, 2000 pro, xp, xp home, xp pro byv: win xp
Idem met mac.

Merken en types gewoon voluit:
Soundblaster pci 128 , Terratec DMX 1024 (Streepjes gewoon vervangen door spaties)

En wat jullie verder nog verzinnen waardoor bezoekers snel een oplossing kunnen vinden die gelijk is aan hen dan nog huidig probleempje....b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*kuch*

Heb je d'r haast mee, dat je zo kort nadat het hele forum omgezet is op nieuwe software hier nu weer de aandacht op vestigt?
Het lijkt me dat dit een wat lagere prioriteit heeft atm...

Bovendien, dat winXp en zo moet nu al in een topictitel staan, dus met een eenmaal werkende search is dat ook weer te vinden.

Persoonlijk heb ik er zo m'n kanttekeningen bij, 't is een lovenswaardig streven, maar ik verwacht een grote mate van helpdesk-users, die een KB link niet snappen en alsnog een topic erover dumpen.

Het komt op mij als een echte helpdesk-functie over, en ik dacht dat dat nou net niet de bedoeling was...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 22:35

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Tja, zoiets is IMO een goed idee. Klinkt als een knowledge base, is al heel vaak voorgesteld (o.a. door mij), maar de crew voelt er niets voor. En altijd wordt er weer gezegd dat de search al een knowledge base is, waar ik het niet mee eens ben...

Ach ja, zo'n forum als dit heeft op den duur z'n beste tijd gehad en dan heb je meer aan eigen kennis en specifieke bronnen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

Lol, bij dat inkoopactie gedoe kwamen jullie ook met een idee waarmee ik allang was begonnen :D

Ik heb dus al een opzet van z'n systeem. Ik wilde het 'DKB' gaan noemen (Dutch Knowledge Base). Waarin dus allerlij reviews, artikelen, interviews, ect ect

Het is dan de bedoeling dat allerlij zaken worden uitgelegd e.d., het wordt onderhouden door 'iedereen', alleen het komt niet direct bij de 'rest' te staan als iemand wat maakt (eerst controlleren op kwaliteit e.d.)

Ik heb dus al een opzet, moet het wel ff uppen e.d., maar als hier veel vraag naar is ga ik er wel mee door :P

offtopic:
Om mijn asp-verslaving te verbreken, ga ik dit (wel) in php doen :P

edit: 'offtopic' 'werkt' niet :?
BackSlash32 schreef op 01 augustus 2002 @ 01:32:
Persoonlijk heb ik er zo m'n kanttekeningen bij, 't is een lovenswaardig streven, maar ik verwacht een grote mate van helpdesk-users, die een KB link niet snappen en alsnog een topic erover dumpen.
Dat kan best, maar zulke dingen kan je dan toevoegen aan de kb en op den duur heb je dan wel veel zaken opgelost. En als mensen dan nog een topic openen, wat eigenlijk al in de kb staat en roep je maar: RTFKB :+

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wat blijft er dan van het forum over......?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

WaarAnders schreef op 07 juni 2002 @ 10:34:

Is het niet beter voor de mod met de meeste slotjes? Die hebben kennelijk tijd over... :)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

BackSlash32 schreef op 01 augustus 2002 @ 12:55:
En wat blijft er dan van het forum over......?
Hoe bedoel je dat? Het forum is om 'snel' antwoord te krijgen op zaken of natuurlijk een discussie te voeren. Zo'n KB is meer om technish (?) op zaken in te gaan.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1