[DVD} DVD-beeld fout?

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb hier de Godfather DVD set voor me met 5 DVD's. De eerste 2 DVD's zijn goed, maar de andere 2 (part2 van deel 2 en deel3) zijn fout. Het is gewoon Regio 2, die je hier in de winkel kan kopen. Ook is Cast Away (Regio 4, vanuit Australie besteld), fout.

Ik zal vertellen wat er fout aan is: als ik ze bekijk op de tv via een stand-alone of op de monitor via een dvd-rom, heb ik boven (en onder) ergens op de helft een onderbreking, alsof er een horizontaal lijn mist aan de bovenkant.

Kijk maar:
Dit is het volledige frame; hij is verkleind, maar als je erop clickt, zie je het op ware grootte:
Afbeeldingslocatie: http://www.liacs.nl/~tfarago/temp/godfather-full-small.jpg

Wat ik bedoel, is boven en onder te zien..
Boven:
Afbeeldingslocatie: http://www.liacs.nl/~tfarago/temp/godfather-top.jpg

Onder:
Afbeeldingslocatie: http://www.liacs.nl/~tfarago/temp/godfather-bottom.jpg

Nou kan dit allemaal komen doordat het echte 16:9 films zijn (zowel Godfather als Cast Away), en de makers dachten dat het door overscan op een breedbeeld tv niet te zien zou zijn, maar ik heb geen breedbeeld, dus het stoort me wel. Andere films, aka Matrix, Fight Club (oke, die zijn nog meer breedbeeld, dus boven-en onderkant is toch zwart), maar ook Part1 van Godfather doen het goed.

Enig idee wat het is, kan ik me erop reclameren?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 13:58

Mad_Demon

de dokter

Ja, dat heb ik ook op me pc. Waar ligt dat aan?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 21:50 schreef Mad_Demon het volgende:
Ja, dat heb ik ook op me pc. Waar ligt dat aan?
Voor de duidelijkheid: ik heb dat dus én op mijn PC én op een stand-alone DVD speler bij sommige DVD titels op mijn NIET breedbeeld tv.

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Munchkin
  • Laatst online: 04-03 10:34
Het is waarschijnlijk gewoon een productiefout van de dvd (van de master wel te verstaan, dus alle kopien zullen dat effect hebben). Gewoon fout ge-encodeerd. Ik vind het een beetje overdreven dat je voor zo'n foutje de boel wilt reclameren, maar goed ik denk wel dat het je lukt.

• ThreeBird
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 23:50

ThreeBird

That's the order of thing

Misschien de DVD eens afspelen op een ander merk stand-alone? Heb je het probleem ook als je op een breedbeeld afspeelt? Hebben andere DVDs (dus niet uit dezelfde verpakking) hetzelfde?
Als de fout op alle films voorkomen, dat denk ik dat je weinig kans hebt....

You're not a doctor, you're a bricklayer.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 10:21
Dit heb ik ook als ik tv kijk met m'n wintv kaart. Kan dat niet aan de videokaart liggen?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het beeld is tijdens de productie van de DVD een tikkie geroteerd waardoor tijdens het afspelen het lijkt alsof de beeldlijn ineens ophoudt of begint.
Probeer je beeld eens een beetje terug te roteren

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Het is ws. gewoon gebeurd tijdens het scannen van de film naar video. Ik snap alleen niet dat je je er druk over kunt maken. Normaal valt het idd door de underscan er gewoon vanaf.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 10:21
Op vrijdag 07 juni 2002 09:30 schreef tbusquet het volgende:
Het is ws. gewoon gebeurd tijdens het scannen van de film naar video. Ik snap alleen niet dat je je er druk over kunt maken. Normaal valt het idd door de underscan er gewoon vanaf.
Iedereen heeft zijn eigen eisen

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Het probleem is dat ik geen breedbeeld tv hebt, en het daardoor wel degelijk opvalt. Niet zozeer, dat ik erdoor niet meer naar kan kijken, maar toch.

Maar als je zegt dat het aan de master ligt, kan ik er niks aan doen. Ik kan wel een nieuwe vragen, maar die is dan ook zo (ze komen toch allemaal van dezelfde master?).

Op me PC zou ik het beeld wel kunnen roteren, maar op mijn tv niet (of kan dat in je DVD speler?).

Ik kan het dus niet op breedbeeld testen, aangezien die ik niet heb. Maar imho is dan het probleem weg, want met de overscan valt dat stukje weg (zoals ik ook al gezegd heb in mijn openingspost). Ook is het niet bij alle DVD's zo.

• Mad_Demon
  • Laatst online: 04-03 13:58

Mad_Demon

de dokter

Als je op je pc het beeld roteerd dan draai je toch niet die beeldlijn weg? :?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Hmm.. Wij hebben hier de Godfather DVD box ook liggen.. Én een stand-alone DVD speler + breedbeeld tv, én een computer met een DVD speler. Als ik er nog aan denk zal ik morgen kijken of we er hier ook last van hebben...

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 00:34 schreef AMDude het volgende:
Hmm.. Wij hebben hier de Godfather DVD box ook liggen.. Én een stand-alone DVD speler + breedbeeld tv, én een computer met een DVD speler. Als ik er nog aan denk zal ik morgen kijken of we er hier ook last van hebben...
DAt zou erg gaaf zijn!!
Bij mij is de eerste DVD dus goed (Godfather) en deel1 van Godfater Part 2. De andere 3 zijn "scheef".

Pagina: 1