Toon posts:

Seagate of Maxtor HD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik gaan voor de "Maxtor DiamondMax Plus 40" of de "Seagate Barracuda ATA II"?

Volgens mij presteert de "DiamondMax Plus 40" iets beter dan de "Seagate Barracuda Ata II" en is ook iets duurder.

Kan iemand dit bevestigen?

Thanks.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Persoonlijk heb ik een aantal zeer slechte ervaringen met ShitGate, hoewel de Barracuda wel beter schijnt te schijn. Met Maxtor heb ik enkel goede ervaringen.

Maar als je niet aan die 2 merken gebonden bent, dan zou ik toch voor een IBM gaan. Zelf heb ik nu een 30 GB IBM Deskstar 75GXP, 2 MB cache en 7200 tpm, en ik kan je vertellen dat dat best wel heel erg snel is.

Virussen? Scan ze hier!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 15:33

BrZ

Neem een IBM 75GXP schijf, dies nog sneller :) (en waarschijnlijk ook duurder :()

Maarruh, die Maxtor is volgens mij de betere van die 2 hoor

Verwijderd

De Barracuda is ook goed.

Het maakt gewoon niks uit. Neem de goedkoopste. Is die er niet neem dan de hd die de mooiste naam heeft :P

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 19:14
De IBM 75GXP schijf is als beste getest ( www.tomshardware.com ). Ik heb hem zelf ook :)

Echt top schijfje,, is wel iets duurder maarja.. daarom ook iets beter..!!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 19:14
De IBM 75GXP schijf is als beste getest ( www.tomshardware.com ). Ik heb hem zelf ook :)

Echt top schijfje,, is wel iets duurder maarja.. daarom ook iets beter..!!

• Dualdude
  • Laatst online: 06-04 11:35
Maxtor rulez...vandaag weer on-site geweest bij imand met een hd met bad-sectors.......en wat kwam eruit??????!!!! Juist ja een Seagate.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Maxtor :d

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maxtor natuurlijk
de maxtor diamondmax 40 plus is VEEL stiller dan de seagate barracuda ata II.
en dan praat ik nog over de situatie waarin de acoustic management uit staat. je kunt bij de nieuwere maxtor schijfjes ook acoustic management aan zetten, dan hoor je hem helemaal niet meer. (wordt ie wel wat trager van)(standaard staat het aan trouwens)
ikzelf heb een seagate 'cuda II 30 gig gehad en die is na een maand gecrasht. heb die gekocht omdat ie 30 gulden goedkoper was dan de maxtor. was een miskoop.

Verwijderd

Seagate, de snellere maar het verschil is toch verwaarloosbaar..

ennuh dat geluid maken..who cares, ik hou er van als ie pruttelt :P

Maxtor hdd is trouwens ook een prima ding, dus welke je ook neemt je zit wel goed.

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

aloha aldaar, hier draait een seagate baracuda IV sinds 2 dagen. Het enige wat ik van die schijf hoor is af en toe een flauw piepje. Alsof er een prikmug rondvliegt in de naastgelegen kamer.... Deze schijf heeft ook geen HD-cooler nodig, wordt slechts een beetje lauw-hand-warm. Wat ik begrepen heb is dat de seagate baracuda II niet de beste schijf is die seagate heeft gemaakt.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Verwijderd

Western Digital WD400BB..

Sneller, stiller, minder heet, en fijner.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 05 oktober 2000 18:47 schreef Dualdude het volgende:
Maxtor rulez...vandaag weer on-site geweest bij imand met een hd met bad-sectors.......en wat kwam eruit??????!!!! Juist ja een Seagate.
Ochochoch....

Ik heb een Maxtor gehad met gruwelijk veel bad sectors... en nog geen enkele seagate met die fout.....
Daarentegen heb ik wel een keer een seagate gehad met doorgefikt IC... maar ik vermoed dat dat gekomen is door een slechte voeding.

Maar algemeen voor het grootste gedeelte van de reacties op dit topic:

Dom geleuter (niet alleen door Dualdude dus)

Volgens mij is dit dezelfde idiote strijd die je ook ziet tussen AMD- en INTEL-aanhangers

|:(

edit:

Ik heb met harde schijven van beide merken dus een probleem gehad....

Momenteel heb ik WEER schijven van beide merken... in m'n normale bak heb ik van beide merken 1 HD broederlijk naast elkaar draaien...

• Bulldog
  • Niet online
Verplaatst naar mijn forum aka [forum=21] ;).

En... aub niet flamen... wel argumenteren... netjes houden en netjes blijven! :).

Verwijderd

is het ook... Heb je helemaal gelijk in.

Dit rules , dat rules...is allemaal dom gezeik.

Iedere fabrikant heeft producten gemaakt die kapot gingen, of het nou doorgebrande ic's waren of gewoon slechte serie's... Maakt allemaal geen ruk uit.

De schijven van nu zijn allemaal betrouwbaar, de ene mischien iets meer dan de andere, omdat de ene net iets meer foute series gemaakt heeft dan de ander, wil nog niet zeggen dat die die ene slechte schijven maakt.

Ik heb zelf een stuk of 2 maxtors en 3 seagate's gehad, ze zijn allemaal aan bad sectors (1 maxtor had een headcrash) overleden.

Nu heb ik een WD400BB schijf en die draait al een half jaar zonder problemen.

Verwijderd

Ten eerst : www.storagereview.com
En voor de mensen met IBM 60/75 gxp : http://www.hexus.net/article.php?review=209

• Bulldog
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

Verwijderd

maxtor maxtor en maxtor....»niks anders..« :P :o

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 06 oktober 2001 22:12 schreef dragak het volgende:
maxtor maxtor en maxtor....»niks anders..« :P :o
1 woord:

BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT

Crisis.... waar slaat dat op.....

Seagate EN Maxtor maken goede (en helaas soms ook slechte) harde schijven...

Ik heb gemiddeld meer ervaring met seagates dan met maxtors... ik heb meer slechte ervaring met maxtor dan met seagate...
Het probleem dat ik met een seagate heb gehad, ligt mogelijk niet eens aan de harde schijf zelf maar aan een slechte voeding. (de garantie van seagate is echt geweldig)

Het probleem dat ik met een maxtor heb gehad (binnen 2 weken gruwelijk veel bad sectors) was overduidelijk WEL een error van de HDD

En toch koop ik gewoon nog steeds beide merken......

Pleur aub niet van die zinloze shit in een topic...................

• ijsbeer910
  • Laatst online: 14-03 11:20
Lamaa heb hem op een ander forum gedropt
Pagina: 1