XML -> Welk boek is goed?

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik wil beginnen met XML en zoek een goed boek met in ieder geval de basisvaardigheden zodat een goede XML-site te bouwen is... welk boek is dan een aanrader?

Is er zo'n "Het complete HANDboek" van XML?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Als het je om het schrijven van XML en gerelateerd gedoe gaat is:
The xml-bible / De xml-bijbel
wel een goed boek denk ik. Alleen verteld het niet veel over de achtergrond van xml. Ik heb het zekf ook gelezen. Staat vrijwel alles in. Als je daarnaast een beetje oefent met praktische voorbeeldjes heb je een groot deel al gauw onder de knie

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 21:58 schreef r0bert het volgende:
Als het je om het schrijven van XML en gerelateerd gedoe gaat is:
The xml-bible / De xml-bijbel
wel een goed boek denk ik. Alleen verteld het niet veel over de achtergrond van xml. Ik heb het zekf ook gelezen. Staat vrijwel alles in. Als je daarnaast een beetje oefent met praktische voorbeeldjes heb je een groot deel al gauw onder de knie
ok thanx... die "bible" is toch zo'n HANDboek? (ik heb ook het Complete PHP HANDboek, Engelse PHP Bible)

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:16
* McVirusS wacht op OzBoz z'n "help de tweaker naar buiten" reply :D

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

:P Ja.. of doe die deur naar buiten eens open en probeer een boekhandel te vinden waar je omringt door echte mensen op zoek kan gaan naar een boek. Om vervolgens in NL veel te veel te betalen voor het gemiddelde boek, dus zeg ik op mijn beurt, alleen kijken, niet kopen. Laat die uitzuigers het ff voelen.

Komt er waarschijnlijk binnenkort een hoofd-boekenwurm die gaat vertellen dat de verkoop van boeken is afgenomen en dat dat komt omdat mensen boeken met een computer kopieeren en dat het met de prijs van de boeken niets te maken heeft.

Zeg maar, de Hans van Breukhoven van de boeken >:)

het orgineel is te vinden in [topic=513187/1/100]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
*D

edit: ff gekeken op Academic Service site, maar wat zijn al die boeken tering duur zeg... 55 euro voor die XML bible... toch maar es over denken iig

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
http://www.xs4all.nl/~pat/start/computerboekhandel.htm

Daar heb zijn genoeg boekhandels te vinden die je een XML boek willen verkopen. Elke uitgeverij heeft tegenwoordig wel een boek dat XML compleet covert.

Bij O'Reilly heb je ook nog keus genoeg >:)
http://xml.oreilly.com/

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
en een (goedkoop) boekje als dit, is dat handig als basis?

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 23:30 schreef ImPrEzA het volgende:
en een (goedkoop) boekje als dit, is dat handig als basis?
Lastig te zien op afstand. Ik geloof dat hier weer die antieke tip van Ozboz goed van pas zou komen. Loop naar een boekhandel en blader daar eens door een aantal boekjes. De bibliotheek, een eeuwenoud uitleencentrum voor papieren boeken en ander soort antiek gerei, heeft ook vaker een aantal boeken over dit soort onderwerpen in z'n catalogus...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Boeken zijn idd schandalig duur. Een fartsoenlijk computerboek heb je niet onder de 55 euro. Maar ja laatst voor mijn studie een boek gekocht met 300p's kostte me ook 55 euro's. Bij amazon staan veel reviews van boeken. Kijk daar eens naar. Ik zou zelf beginnen met tutorials voor de basiskennis en daarna mijn geld uitgeven aan een standaard naslagwerk waar je echt iets aan hebt. Het grote n00b boek heb je in een paar dagen uit. Als naslegwerk komt het boek daarna te kort.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? wacht eigenlijk tot mbravenboer om de hoek komt aanzetten..

maar ik kan stiekem ook wel verklappen dat Professional XML van Wrox het boek is wat je wilt lezen...

:)

btw, tip ik ging altijd voor mijn studieboeken langs de slegte en kocht ze tweedehands. Ook nu vind ik er regelmatig interesante boeken voor meestal 1/3 van de prijs. Zojuist nog the C++ Programming Language 3rd edition gekocht voor 30 Euro, terwijl ie nieuw nog 89 euro kost. tel uit je winst... :)

"You're only as good, as what you did last week."

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
oh,when?: maar ik kan stiekem ook wel verklappen dat Professional XML van Wrox het boek is wat je wilt lezen...
Inderdaad, daar kan ik me volledig bij aansluiten :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Op donderdag 06 juni 2002 23:13 schreef OzBoz het volgende:
:P Ja.. of doe die deur naar buiten eens open en probeer een boekhandel te vinden waar je omringt door echte mensen op zoek kan gaan naar een boek. Om vervolgens in NL veel te veel te betalen voor het gemiddelde boek, dus zeg ik op mijn beurt, alleen kijken, niet kopen. Laat die uitzuigers het ff voelen.

Komt er waarschijnlijk binnenkort een hoofd-boekenwurm die gaat vertellen dat de verkoop van boeken is afgenomen en dat dat komt omdat mensen boeken met een computer kopieeren en dat het met de prijs van de boeken niets te maken heeft.

Zeg maar, de Hans van Breukhoven van de boeken >:)

het orgineel is te vinden in [topic=513187/1/100]
ik moet de dag nog zien dat mensen via kazaa boeken gaan delen. natuurlijk is niets onmogelijk, maar je krijgt dan wel zoiets als "boeken? zijn dat niet die papieren dingen waar je een tafelpoot mee omhoog helpt? lol rotfl!!!!!!!!111111````". "hee, kun je me de service pack voor de 3DS max Final Guide geven?". "heb je hier ook de VIDEO van?"

alhoewel pdf'jes op dat gebied toch vrij nuttig zijn. zeker als je een handleiding "kwijt" bent. >:)

[sub]ik ben geen handleidingen "kwijt". ik leer gewoon alles zonder.[sub]

teveel zooi, te weinig tijd

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
XML het complete handboek, anders XML programmer to programmer van Wrox.
Pagina: 1