Toon posts:

HELLLP !!! Hoe overklok ik dit systeem....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal....
Ik heb jullie expertise weer eens nodig.
Thuis heb ik nog een systeempje staan die ik graag wil overklokken..

Volgende configuratie:

* Epox MVP3c 100Mhz FSB moederbord.
* AMD K6-II 350Mhz
* 160Mb SDRAMM PC-100
* Asus AGP-V3400TNT Riva 16Mb (Met standaard Fan op zijn processor)

Dan nog het volgende.. :

* Het is al een wat ouder Mobo die kan lopen op de volgende bussnelheden : 66/75/83/95/100MHz Host Bus

* M'n Mulitplier staat nu op 3,5 * 100 (is dus 350Mhz). Kan ik mijn mulitplier, die tot 5 loopt, hoger zetten ??
(dus bijvoorbeeld 4.5 * 100 voor 450Mhz of 5 * 100 voor 500Mhz)

Is deze configuratie veilig te overklokken ?
(Met de juiste Cooling natuurlijk ???)

Verwijderd

Maar probeer het eens in kleine stapjes en dan merk je vanzelf tot hoever ie gaat. Gaat je fsb echt niet hoger dan 100mhz? Das wel jammer want een combinatie van fsb en multiplier werkt DENK IK het snelste.
Ik weet alleen niet of het veilig is want ik heb zelf nooit een amd overgeclockt dus...

Succes

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Als je een CXT Core hebt, ben je de gelukkige bezitter van een 400 MHz CPU die ondergeklokt verkocht werd. De mijne loopt kakelvers op 4x100 zonder ook maar 1 graadje warmer te worden dan op 350. 450 is misschien ook mogelijk maar dan moet je ECHT goede koeling hebben. De K6(-2) IS nu eenmaal een heethoofd.
Heb je geen CXT, dan kan je het proberen maar geef ik je weinig kans. Je kan dan 4x95@380 proberen. Neem in ieder geval GEEN lagere bussnelheid, dan verlies je alleen maar: 366 is TRAGER dan 350.

Hoe check ik of ik een CXT heb, hoor ik je vragen.
Twee mogelijkheden: Noteer de cijfertjes op de bovenkant en ga op het internet grasduinen of installeer SiSoft Sandra.
Suc6.
(Mijn CXT is trouwens te koop voor wat de gek er voor geeft. Mijn MoBo is gaar en ik heb inmiddels een Durone).

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 13:40 schreef victorvo het volgende:
Als je een CXT Core hebt, ben je de gelukkige bezitter van een 400 MHz CPU die ondergeklokt verkocht werd.

>
> Zo dan !! Haha, meen je dat nou ? Ondergeklokked verkocht ? hehehe
>

De mijne loopt kakelvers op 4x100 zonder ook maar 1 graadje warmer te worden dan op 350. 450 is misschien ook mogelijk maar dan moet je ECHT goede koeling hebben. De K6(-2) IS nu eenmaal een heethoofd.

>
> Ik ga wel effe proberen...
>

Heb je geen CXT, dan kan je het proberen maar geef ik je weinig kans. Je kan dan 4x95@380 proberen. Neem in ieder geval GEEN lagere bussnelheid, dan verlies je alleen maar: 366 is TRAGER dan 350.

>
> Thanks for the warning !!
>

Hoe check ik of ik een CXT heb, hoor ik je vragen.
Twee mogelijkheden: Noteer de cijfertjes op de bovenkant en ga op het internet grasduinen of installeer SiSoft Sandra.
Suc6.

>
> Ik zal effe kijken inderdaad...
>[/quote]Ik installeer wel effe SiSoft Sandra. ... Ofzo...

Maarre.... een megakoeling op m'n socket7 en dan multi*fsb op 100*5 (of op 100*4.5)zetten, dat gaat niet werken ????

Ach, een Amd K6-2 500Mhz kost tegenwoordig ook geen bal meer...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
probeer gewoon een aantal combinaties en run dan de burnintest totdat hij niet meer crasht.

Verwijderd

Heb ook een K6-2 350 gehad liep stabiel op 427 4,5x 95. maar verder zou ik nie gaan dingen zijn nie goed in oc'en worden veel te warm
Pagina: 1