Ik heb laats een nieuwe pc gekocht met een amd athlon xp 1900+ ,een Aopen HQ08 kast en een asus mobo met zo'n warmte beveiliging. Soms komt er een piep uit de comp. van 2 tonen. Ik d8 zelf dat dat komt omdat de pc te warm is. Iemand die ik ken en meer weet van computers dan ik denkt dat ook. Ik wil graag ff weten of het piepje komt door de warmte of door iets anders???
Als het goed is staat de betekenis van de pieptoontjes ook in je manual beschreven.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Verwijderd
heb je asus probe geinstaleerd???Op donderdag 06 juni 2002 21:18 schreef E-jey het volgende:
Ik heb laats een nieuwe pc gekocht met een amd athlon xp 1900+ ,een Aopen HQ08 kast en een asus mobo met zo'n warmte beveiliging. Soms komt er een piep uit de comp. van 2 tonen. Ik d8 zelf dat dat komt omdat de pc te warm is. Iemand die ik ken en meer weet van computers dan ik denkt dat ook. Ik wil graag ff weten of het piepje komt door de warmte of door iets anders???
Ik kan niets vinden in me handleiding en ik heb geen id wat de asus probe is??? En ik weet ook niet hoe warm me pc is.
Verwijderd
Piep? Hmm...je hebt last van muizen!Op donderdag 06 juni 2002 21:18 schreef E-jey het volgende:
[serieus]
Lijkt me vrij duidelijk het de warmtebeveiliging is. Is het een hoge toon gevolgd door een iets lagere toon?
[/serieus]
Verwijderd
asus probe is een progie wat veel met asus mobo,s geleverd word die houd ook de temp bij en begint te piepen als ie te hoog word de voeding word ook indegaten gehouden maar dit proggie en een slechte voeding dan word je gek van het gepiepOp donderdag 06 juni 2002 21:30 schreef E-jey het volgende:
Ik kan niets vinden in me handleiding en ik heb geen id wat de asus probe is??? En ik weet ook niet hoe warm me pc is.
jaOp donderdag 06 juni 2002 21:30 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Piep? Hmm...je hebt last van muizen!Kijk in de omgeving van je PC eens of je een muis ziet...
[serieus]
Lijkt me vrij duidelijk het de warmtebeveiliging is. Is het een hoge toon gevolgd door een iets lagere toon?
[/serieus]
ef zoeken op ftp.asus.com
zal de probe wel ergens staan
meet de temperatuur van je proc, mobo en fansnelheid.
En geeft andere error;s aan
zal de probe wel ergens staan
meet de temperatuur van je proc, mobo en fansnelheid.
En geeft andere error;s aan
Meneer 1000 has spoken......
Verwijderd
wat is je temp van je cpuOp donderdag 06 juni 2002 21:33 schreef E-jey het volgende:
[..]
ja
Verwijderd
Dan zou het dus inderdaad de warmtebeveiliging kunnen zijn. Dat zou trouwens in de handleiding moeten staan hoorOp donderdag 06 juni 2002 21:33 schreef E-jey het volgende:
[..]
ja
ben nu opzoek naar asus probeOp donderdag 06 juni 2002 21:33 schreef killerdog het volgende:
[..]
wat is je temp van je cpu
Verwijderd
je kan ook speedfan nemen neem asus probe als je een stabiele voeding hebt anders heb je nog vaak gepiep aan je kopOp donderdag 06 juni 2002 21:35 schreef E-jey het volgende:
[..]
ben nu opzoek naar asus probe
Denk dat dat wel duidelijk is over me pc temp:
CPU Thermal Instrumentation Settings
Current Temperature : 65 C
Current Threshold : 86 C
Maximum Threshold : 95 C
Polling Interval : 5 Sec
Ik heb een 300 watt voeding en ik weet niet psies welke koeler ik er in heb. Als ik dit zo lees dan komen er idd binnkort meer koelers bij maar die zitten er nu niet in.
Ik heb een 300 watt voeding en ik weet niet psies welke koeler ik er in heb. Als ik dit zo lees dan komen er idd binnkort meer koelers bij maar die zitten er nu niet in.
Verwijderd
dat word gaten in je kast maken dat hq08 oventje moet toch echt gekoeld wordenOp donderdag 06 juni 2002 21:49 schreef E-jey het volgende:
Denk dat dat wel duidelijk is over me pc temp:
ik heb een xp 1800+
zalman 6000 cu
een gemodde addtronics server tower met veel fannetjes i love enermax alles op silent natuurlijk
38 graden is ie nu
Zoals het eruit ziet word het geheel te warm...
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
kijk mijne moet dus ook op 38 graden draaien.Op donderdag 06 juni 2002 21:54 schreef killerdog het volgende:
[..]
dat word gaten in je kast maken dat hq08 oventje moet toch echt gekoeld worden
ik heb een xp 1800+
zalman 6000 cu
een gemodde addtronics server tower met veel fannetjes i love enermax alles op silent natuurlijk
38 graden is ie nu
Verwijderd
ik zal je effe nog lekereder maken het is onder tussen lekker afgekoeld buiten 34 graden nuOp donderdag 06 juni 2002 22:12 schreef E-jey het volgende:
[..]
kijk mijne moet dus ook op 38 graden draaien.
wat te doen als je de temps ook wilt hebben 3x 12 cm 3 x 9 cm 4 x 8 cm case fannetjes op 2 na allemaal enermax op silent oftewel ga maar flink modden
je ziet het om deze temp te halen met een zalman 6000 cu koeler moet je wel je best doen
kijk effe wat voor koeler je op je cpu hebt
als je pc piept moet je hem kaas geven...
[offtopic]Ik dacht laatst dat mijn muis piepte (de pcmuis), wat bleek, het kabeltje schoof langs een cddoosje[/offtopic]
[offtopic]Ik dacht laatst dat mijn muis piepte (de pcmuis), wat bleek, het kabeltje schoof langs een cddoosje[/offtopic]
Verwijderd
wat voor kaas ik heb nog al wat keuze op me werk maar volgens mij moet een old adam zijn werk vast wel doen hehehehehehheOp donderdag 06 juni 2002 23:34 schreef sebastius het volgende:
als je pc piept moet je hem kaas geven...
Naar de HK kan ie niet, maar ik vind dit toch wel een vrij eenvoudige vraag.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()