Mijn pc PIEPT!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb laats een nieuwe pc gekocht met een amd athlon xp 1900+ ,een Aopen HQ08 kast en een asus mobo met zo'n warmte beveiliging. Soms komt er een piep uit de comp. van 2 tonen. Ik d8 zelf dat dat komt omdat de pc te warm is. Iemand die ik ken en meer weet van computers dan ik denkt dat ook. Ik wil graag ff weten of het piepje komt door de warmte of door iets anders???

• Criminelis
  • Laatst online: 28-07 23:36
maar hoe warm word je pc nu ??

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Als het goed is staat de betekenis van de pieptoontjes ook in je manual beschreven.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:18 schreef E-jey het volgende:
Ik heb laats een nieuwe pc gekocht met een amd athlon xp 1900+ ,een Aopen HQ08 kast en een asus mobo met zo'n warmte beveiliging. Soms komt er een piep uit de comp. van 2 tonen. Ik d8 zelf dat dat komt omdat de pc te warm is. Iemand die ik ken en meer weet van computers dan ik denkt dat ook. Ik wil graag ff weten of het piepje komt door de warmte of door iets anders???
heb je asus probe geinstaleerd???

• E-jey
  • Niet online
Ik kan niets vinden in me handleiding en ik heb geen id wat de asus probe is??? En ik weet ook niet hoe warm me pc is.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:18 schreef E-jey het volgende:
Piep? Hmm...je hebt last van muizen! :P Kijk in de omgeving van je PC eens of je een muis ziet...

[serieus]
Lijkt me vrij duidelijk het de warmtebeveiliging is. Is het een hoge toon gevolgd door een iets lagere toon?
[/serieus]

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:30 schreef E-jey het volgende:
Ik kan niets vinden in me handleiding en ik heb geen id wat de asus probe is??? En ik weet ook niet hoe warm me pc is.
asus probe is een progie wat veel met asus mobo,s geleverd word die houd ook de temp bij en begint te piepen als ie te hoog word de voeding word ook indegaten gehouden maar dit proggie en een slechte voeding dan word je gek van het gepiep

• E-jey
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 21:30 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Piep? Hmm...je hebt last van muizen! :P Kijk in de omgeving van je PC eens of je een muis ziet...

[serieus]
Lijkt me vrij duidelijk het de warmtebeveiliging is. Is het een hoge toon gevolgd door een iets lagere toon?
[/serieus]
ja

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ef zoeken op ftp.asus.com
zal de probe wel ergens staan
meet de temperatuur van je proc, mobo en fansnelheid.
En geeft andere error;s aan

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:33 schreef E-jey het volgende:

[..]

ja
wat is je temp van je cpu

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:33 schreef E-jey het volgende:

[..]

ja
Dan zou het dus inderdaad de warmtebeveiliging kunnen zijn. Dat zou trouwens in de handleiding moeten staan hoor :? maar goed, je kan ff een proggie zoeken wat de temperatuur bijhoudt, zoals Probe, en dan ff tjekke of de temperatuur inderdaad zo hoog is. Zo niet, dan sluit ik me aan bij de vorige poster, en is je voeding waarschijnlijk brak.

• E-jey
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 21:33 schreef killerdog het volgende:

[..]

wat is je temp van je cpu
ben nu opzoek naar asus probe

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:35 schreef E-jey het volgende:

[..]

ben nu opzoek naar asus probe
je kan ook speedfan nemen neem asus probe als je een stabiele voeding hebt anders heb je nog vaak gepiep aan je kop

Verwijderd

wat heb je aan koeling in de hq08 oven zitten (airflow)
en wat voor cpu koeler heb je
en die voeding doet die geen pijn aan je oren

• E-jey
  • Niet online
Denk dat dat wel duidelijk is over me pc temp:

CPU Thermal Instrumentation Settings
Current Temperature : 65 C
Current Threshold : 86 C
Maximum Threshold : 95 C
Polling Interval : 5 Sec

Ik heb een 300 watt voeding en ik weet niet psies welke koeler ik er in heb. Als ik dit zo lees dan komen er idd binnkort meer koelers bij maar die zitten er nu niet in.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:49 schreef E-jey het volgende:
Denk dat dat wel duidelijk is over me pc temp:

CPU Thermal Instrumentation Settings
Current Temperature : 65 C
Current Threshold : 86 C
Maximum Threshold : 95 C
Polling Interval : 5 Sec

Ik heb een 300 watt voeding en ik weet niet psies welke koeler ik er in heb. Als ik dit zo lees dan komen er idd binnkort meer koelers bij maar die zitten er nu niet in.
dat word gaten in je kast maken dat hq08 oventje moet toch echt gekoeld worden

ik heb een xp 1800+
zalman 6000 cu
een gemodde addtronics server tower met veel fannetjes i love enermax alles op silent natuurlijk
38 graden is ie nu

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:39

MaDLiVe

.-Observer-.

Zoals het eruit ziet word het geheel te warm...

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Criminelis
  • Laatst online: 28-07 23:36
Ja hij is wel HOT :D !!!

• E-jey
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 21:54 schreef killerdog het volgende:

[..]

dat word gaten in je kast maken dat hq08 oventje moet toch echt gekoeld worden

ik heb een xp 1800+
zalman 6000 cu
een gemodde addtronics server tower met veel fannetjes i love enermax alles op silent natuurlijk
38 graden is ie nu
kijk mijne moet dus ook op 38 graden draaien.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 22:12 schreef E-jey het volgende:

[..]

kijk mijne moet dus ook op 38 graden draaien.
ik zal je effe nog lekereder maken het is onder tussen lekker afgekoeld buiten 34 graden nu

wat te doen als je de temps ook wilt hebben 3x 12 cm 3 x 9 cm 4 x 8 cm case fannetjes op 2 na allemaal enermax op silent oftewel ga maar flink modden

je ziet het om deze temp te halen met een zalman 6000 cu koeler moet je wel je best doen

kijk effe wat voor koeler je op je cpu hebt

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

als je pc piept moet je hem kaas geven...

[offtopic]Ik dacht laatst dat mijn muis piepte (de pcmuis), wat bleek, het kabeltje schoof langs een cddoosje[/offtopic]

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 23:34 schreef sebastius het volgende:
als je pc piept moet je hem kaas geven...

[offtopic]Ik dacht laatst dat mijn muis piepte (de pcmuis), wat bleek, het kabeltje schoof langs een cddoosje[/offtopic]
wat voor kaas ik heb nog al wat keuze op me werk maar volgens mij moet een old adam zijn werk vast wel doen hehehehehehhe

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Naar de HK kan ie niet, maar ik vind dit toch wel een vrij eenvoudige vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.