Toon posts:

5400 toeren HD bottleneck bij gebruik DDR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens een lokale computerboer die mij adviseerd bij de aanschaf van een nieuwe configuratie is het gebruik van DDR geheugen niet nuttig als je geen 7200 toeren hdd gebruikt. :? Volgens mij is dit totale onzin, en is de snelheid van een hdd alleen van belang voor de tijd die de hdd nodig heeft om gegevens te benaderen.

Verder nog een vraagje over het gebruik van een micro-ATX moederbord. Weet iemand welke mobo-fabriekant micro-ATX moederborden maakt die geschikt zijn voor AMD processoren en DDR geheugen ondersteunen?

Verwijderd

Sja, het is onzin wat die gast zegt, maar aan de andere kant is het zonde om een 5400RPM HD's te gebruiken in de systemen van tegenwoordig, het vertraagt je systeem behoorlijk

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Tuurlijk, het vormt EEN bottleneck, de snelheid er data van de schijf afgehaald wordt en naar geschreven wordt is gewoon minder. Maar hoe groot dat verschil is tussen 7200 en 5400 durf ik niet te zeggen.

En waarom zou je trouwens micro-ATX willen ?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
er zit al gauw een verschil tussen van 0.03 ms !! :{

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Een micro-ATX moederbord wil ik gebruiken omdat het systeem in een hele kleine desktop-kast moet passen. Deze kast is nodig omdat de computers voor een netwerk voor een basisschool zijn en ze daar niet zo enorm veel plek hebben. Om zo veel mogelijk pc's op een zo klein mogelijk oppervlak te proppen willen ze kleine desktop kasten.

vandaar Micro ATX

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 23:49

Part

Helemaal niets.....

Wat een onzin. (van die verkoper)
Zelfs de oude 72 pins geheugen simm's zijn vele malen sneller als een 7200tpm HDD. Het geheugen gaat echt niet de bottleneck worden.

Verwijderd

Tjah, vast zon gast die ff een stoer praatje wou opleggen tegen iemand die er toch nix van begreep of wou hij je iets verkopen ofzow? 8-)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 06 juni 2002 21:37 schreef mr_koel het volgende:
Een micro-ATX moederbord wil ik gebruiken omdat het systeem in een hele kleine desktop-kast moet passen. Deze kast is nodig omdat de computers voor een netwerk voor een basisschool zijn en ze daar niet zo enorm veel plek hebben. Om zo veel mogelijk pc's op een zo klein mogelijk oppervlak te proppen willen ze kleine desktop kasten.

vandaar Micro ATX
Neem dan Intel ;) No flame ofzo maar een Amd in een kleine kast. Zal wel een warm ding worden dan denk ik zo....

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Shunt

Boe

koop gewoon zon VIA mobo met kast als het voor een school is is dit PERFECT want ik neem aan dat ze geen SUPER zware programmas gaan draaien en dan zijn die krengen nog redelijk snel
en het handigste is ze zijn heel goedkoop
en SUPER klein

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb vorig jaar een TB1400 gekocht met een K7T266pro, 256MB DDR en een GeForce3. Ik had, omdat het geheel anders een beetje erg duur werd, maar een 5400 genomen...
Ik heb sinds een paar maanden een D740X 40GB erin ipv van mijn fireball LCT20 20 en het verschil is echt merkbaar in alles; zowel games als office maar in benchmarks scheelt het nietzoveel
Pagina: 1