Toon posts:

HP Scanjet 6250C verrot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bovengenoemde model scanner. Ik heb problemen dat ie niet wil beginnen met scannen, dat het ongeloofelijk lang duurt voordat ie begint, ofdat ie halverwege stopt met scannen. De software en de verbinding met de PC kan het probleem niet zijn. Tenzij die op alle 10 de systemen waarop ik hem heb aangesloten rot zijn.

Ik heb 'em al opengemaakt, alles schoongemaakt en bekeken, maar ik kan niks ontdekken. Ik heb het vermoeden dat als ik het printplaatje (het moederbordje zal ik maar zeggen) vervang, dat het probleem dan wel verholpen is.

Laten repareren vind ik een beetje te duur. Daarom is mijn vraag of iemand enig idee heeft waar ik zo een printplaatje kan bestellen. Dan zet ik die er zelf wel in.

Verwijderd

dat wordt vrij lastig om dat zelf te maken, ook al kan je ergens zo'n printplaatje bemachtigen.

Verwijderd

Topicstarter
mwa hoezo lastig? Als ik dat ding zo eens bekijk is het een kwestie van 3 kabels lostrekken, 2 schroeven losmaken, nieuw plaatje erin, 2 schoeven, 3 kabels en klaar.

Verwijderd

en het euvel zit hem in die printplaat :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 21:01 schreef enigma het volgende:
en het euvel zit hem in die printplaat :?
Daar ga ik vanuit. De besturing van dat ding verloopt gewoon niet goed. Die printplaat bestuurd het motortje en ontvangt de beeldsignalen van de sensor die in de kop zit. Je zou ook nog kunnen denken dat het aan de PC of de verbinding daartussen ligt, maar dat is wat mij betreft uitgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens zojuist de firmware geupdate en nu ben ik de nieuwste HP drivers aan het downen
Pagina: 1